مراکز انتخاب رشته در یزد ⭐️ [ لیست کامل + شماره و آدرس + جزئیات ]


مراکز انتخاب رشته در یزد ، آدرس مراکز انتخاب رشته یزد ، انتخاب رشته کنکور در یزد و تلفن موسسات انتخاب رشته در یزد همگی در ادامه وجود دارد.

لیست مراکز انتخاب رشته ی شهر یزد را برای شما داوطلبان عزیز در این مطلب معرفی کرده ایم.

موسسه انتخاب رشته تجربی در یزد ، موسسه انتخاب رشته ریاضی در یزد ، موسسه انتخاب رشته انسانی در یزد ، موسسه انتخاب رشته هنر در یزد و موسسه انتخاب رشته زبان در یزد به صورت کامل برای شما تهیه شده است.

سعی کردیم کامل ترین و جامع ترین لیست در زمینه مراکز انتخاب رشته در شهر یزد باشد تا شما عزیزان به راحتی بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید و نزدیکترین موسسه به محل زندگی را انتخاب کنید.

با نوین گام همراه باشید.

توجه : اگر مرکز انتخاب رشته هستید و یا در زمینه انتخاب رشته فعالیت می کنید و اسم شما در این صفحه وجود ندارد، می توانید از طریق شماره و ایمیل هایی که در پایین سایت ذکر شده ( از طریق تماس تلفنی ، واتس آپ یا تلگرام ) موسسه یا مشاور را به ما معرفی کنید ، تا اطلاعات لازم به این صفحه اضافه شود.

مرکز انتخاب رشته کنکور در یزد ( تجربی ، انسانی ، ریاضی ، هنر ، زبان )

 

چرا برای انتخاب رشته سراغ مراکز انتخاب رشته می رویم؟

انتخاب رشته و دانشگاه یکی از مهمترین تصمیمات زندگی هر داوطلب کنکوری در سال کنکور است.

این تصمیم تاثیر زیادی در آینده ی تحصیلی و همچنین شغلی شما خواهد داشت، به همین دلیل بهتر است با دقت بسیار بالایی انجام بگیرد.

زمانی که یک دانش آموز تصمیم خود را برای انتخاب یک رشته و دانشگاه گرفته باشد و رتبه قابل قبول برای آن رشته و دانشگاه را کسب کرده باشد، به یک انتخاب رشته مطمئن نزدیک تر است.

اما انتخاب رشته هیچگاه تا این اندازه ساده و قطعی نیست که آن را دست کم بگیریم!

شما با چند صد انتخاب مواجه هستید که باید بر اساس علاقه، توانمندی، نوع دانشگاه، میزان مسافت شهر شما تا شهر دانشگاه مورد نظر، بومی بودن یا نبودن و از همه مهمتر تنوع رشته ها و … آنها را انتخاب کنید.

پس ده ها یا شاید صد ها پارامتر وجود دارد که می تواند روی انتخاب رشته ی شما اثر بگذارد.

پس در این حالت عاقلانه ترین گزینه استفاده از مراکز انتخاب رشته کنکور است تا با تجربه ای که در اختیار دارند بتوانند شما را در انتخاب رشته ی خود کمک کنند.

گاهی حتی شما دانشگاه ها و رشته های مورد نظر خود را شناسایی کرده اید اما در انتخاب اولویت شک دارید.

مرکز انتخاب رشته کنکور در چنین شرایطی می توانند برای اولویت بندی انتخاب های شما تاثیر بسزایی داشته باشند.

از طرفی مراکز انتخاب رشته ممکن است با در نظر گرفتن جوانبی از دانشگاه برای شما انتخاب رشته را انجام دهد که خودتان نسبت به آن جنبه ها توجه کافی را نشان ندهید.

 

ویژگی های بهترین مرکز انتخاب رشته کنکور

تجربه ی کافی و رضایت مخاطب : مهمترین معیار برای اعتماد به یک مرکز انتخاب رشته کنکور داشتن تجربه کافی است. تجربه کافی الزاما به معنای سابقه ی بسیار طولانی نیست، ممکن است یک مرکز در چند سال بتواند تجربه ی بسیار زیادی را کسب کرده و برای شما بهترین مشاور و راهنما باشد.

سعی کنید مرکزی را انتخاب کنید که رضایت داوطلبان کنکور سال های گذشته را به خوبی جلب کرده باشد. شما با انجام این کار ریسک انجام یک انتخاب رشته خوب را پایین می آورید.

مشاوران مجرب : هوشمندانه انتخاب کنید! بیان قوی و مسلط مشاور یک توانایی فردی است و الزاما به معنی حرفه ای بودن او نیست.

سعی کنید در یک مرکز انتخاب رشته کنکور رزومه ی مشاوران را مطالعه کنید. شما برای انتخاب بهتر می توانید تحصیلات، میزان تجربه و نظر دیگران در مورد این مشاور را مد نظر قرار دهید.

قیمت متناسب با کیفیت : این آیتم کاملا بستگی به شما دارد. ممکن است شما برای یک انتخاب رشته خوب حاضر باشید مبالغ بالایی هزینه کنید و یا اینکه سقف مبلغ در اختیار شما برای انتخاب رشته محدود باشد. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید با مبلغی که مد نظر دارید از میان گزینه های موجود بهترین مرکز مشاوره ی انتخاب رشته کنکور را انتخاب کنید.

اختصاص وقت کافی : اینکه یک مرکز انتخاب رشته چه مقدار به شما، سوالات و ابهامات ذهنتان توجه می کنند بسیار مهم است.  علاوه بر این لازم است زمان اختصاص داده شده به شما باید هم کافی و هم مفید باشد. نباید عاملی در محیط وجود داشته باشد که هنگام مشاوره حضوری یا آنلاین حواس شما را پرت کرده و وقتتان را تلف کند. پس توجه به زمان داوطلب و حفظ آرامش محیط بسیار مهم است.

انعطاف پذیر بودن و تنوع خدمات : احتمالا هر مرکز انتخاب رشته برای مخاطبان خود خدمات متنوع و خوبی در نظر گرفته است. شما می توانید بر اساس علاقه و نیازهای خود مرکز مورد نظر را انتخاب کنید. به عنوان مثال ممکن است برخی داوطلبان مشاوره آنلاین شب را برای گرفتن مشاوره انتخاب کنند پس سراغ مرکزی خواهند رفت که محدودیت زمانی شدید ندارد یا ممکن است داوطلبی بخواهد مرکزی را انتخاب کند که برای خرید گروهی خدمات، تخفیف در نظر می گیرد.

 

نکاتی که باید در انتخاب رشته رعایت کرد

همانطور که گفته شد انتخاب رشته یکی از مراحل مهم زندگی هر دانش آموز است. برای یک انتخاب رشته موفق سعی کنید موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

علاقه : شاید بتوان گفت اصلی ترین معیار در انتخاب رشته علاقه ی دانش آموز به رشته مورد نظر است. حتی در صورتی که برخی پارامترهای دیگر امتیاز کمی کسب کنند، ممکن است خود معیار علاقه به تنهایی باعث انتخاب یک رشته ی دانشگاهی شود.

البته دقت کنید منظور از علاقه داشتن یک علاقه ی آگاهانه است و نمی توان صرفا حدس بزنید که به یک رشته علاقه دارید.

شغل : معیار موثر دیگر در انتخاب رشته موفق کنکور شناخت مشاغل مرتبط با رشته مورد نظر است. ممکن است شما به یک رشته و برخی دروس آن علاقه داشته باشید اما عناوین شغلی آن رشته را دوست نداشته باشید. پس باید یکی از مواردی که پیش از انتخاب رشته انجام دهید شناخت مشاغل مربوط به رشته های مورد نظرتان است.

بازار کار و چشم انداز آینده : شما همیشه باید نیم نگاهی به بازار کار داشته باشید. هیچ کس دوست ندارد چند سال در رشته ای تحصیل کند اما بعد از آن برای رشته ی او بازار کاری وجود نداشته باشد. پس سعی کنید هم به بازار کار کنونی یک رشته در داخل و خارج از کشور و هم به آینده ی بازار کار آن توجه کنید.

پیش زمینه علمی : بسیاری از رشته های دانشگاهی ادامه دهنده ی دروس دبیرستان هستند و شما با ورود به این رشته ها شوکه نمی شوید. اما بعضی رشته ها نسبت به دروس دوران تحصیل شما متفاوت هستند. به عنوان مثال شما با ورود به رشته معماری (از طریق کنکور ریاضی) با دروس کاملا جدید آشنا می شوید که ارتباط مستقیمی با دروس دوران تحصیل در مدرسه ندارد. پس باید تا حدودی با دروس رشته ی مورد نظر آشنایی یا حداقل به این دروس علاقه داشته باشید.

نوع رشته : شما باید با توجه به تیپ شخصیتی و روحیات خود نوع رشته را انتخاب کنید. اگر شما به رشته هایی علاقه دارید که با خانم ها در ارتباط است مامایی گزینه ی مناسبی است، اگر به کارهای آزمایشگاهی علاقه دارید رشته های شیمی، علوم آزمایشگاهی، زیست شناسی و … برای شما مناسب است. اگر علاقه به کارهای عملیاتی دارید از میان رشته های مهندسی، عمران، راه آهن و … انتخاب مناسبی است.

در مجموع تئوری یا عملی بودن، محیط کاری سخت یا معمولی، آزمایشگاهی بودن یا نبودن، محاسباتی بودن یا مدیریتی بودن یک رشته در انتخاب شما بسیار موثر است.

 

آیا حتما باید مرکز انتخاب رشته برای ما انتخاب رشته را انجام دهد ؟

بهتر است این کار را به مراکز و افراد مورد اطمینان و شناخته شده بسپاریم ولی هیچ مانعی وجود ندارد و شما خودتان می توانید این کار را انجام دهید ، اما با دلایل و توضیحاتی که در بالا برای شما عزیزان نوشتیم شاید بهتر باشد که این کار را به افراد با تجربه بسپارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا