مشاهده دروس پاس شده در سیستم گلستان + راهنما تصویری


چنانچه دانشجوی دانشگاه پیام نور هستید و می‌خواهید برای مشاهده دروس پاس شده در سیستم گلستان اقدام کنید، باید ابتدا با راهنمای آن آشنا باشید. دانشجویانی که می‌خواهند از طریق سامانه گلستان برای مشاهده تعداد واحدهای گذرانده شده و باقیمانده خود اقدام کنند، باید به آدرس reg.pnu.ac.ir مراجعه کرده و از طریق گزارش 272 واحدهای پاک شده خود را وضعیت واحدهای پاس شده خود را بررسی نمایند.

پس از اعلام و تأیید نمرات ترم‌های قبل، دانشجویان می‌توانند برای اخذ واحد درترم جدید قدام کنند. گزارش 272 در مشاهده دروس دانشگاه پیام نور بسیار حائز اهمیت است، چراکه دانشجویان ترم آخر باید حتماً این گزارش را بررسی و در صورت نیاز به راهنمایی با کارشناس رشته خود در تماس باشند. از آنجا که ممکن است شما دانشجویان گرامی در ارتباط با نحوه دیدن دروس پاس شده در سیستم گلستان سؤال و ابهامی داشته باشید، از این رو می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل ارتباط بگیرید.

ضرورت مشاهده دروس پاس شده در سیستم گلستان

👈 دانشجویان دانشگاه پیام نور برای مشاهده دروس پاس شده خود در سایت گلستان دانشگاه پیام نور ابتدا باید از طریق پورتال دانشجویی خود اقدام کنند. مشاهده تعداد واحدهای پاس شده و باقیمانده از چارت رشته می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا بررسی کنند در کدام درس‌ها نمره قابل قبولی کسب کرده و در کدام درس‌ها نمره قابل قبول را اخذ نکرده‌اند.

👈 ارائه لیست واحدهای گذرانده شده به همراه واحدهای باقیمانده در سامانه گلستان باعث می‌شود که دانشجویان بتوانند گزارش کاملی از عملکرد هر ترم خود داشته باشند. به این منظور دانشجویان مقطع کارشناسی باید در حدود ۱۰۰ واحد گذرانده باشند، مخصوصاً دانشجویان ترم آخر حتماً باید این گزارش را بررسی کنند و در صورت نیاز به راهنمایی با کارشناس رشته خود در ارتباط باشند.

👈 در مقطع کارشناسی‌ترم آخر که تنها ۲۴ واحد باقی مانده‌، به شرطی که دانشجویان معدل بالای ۱۷ داشته باشند، پس از تأیید نمرات ترم قبل می‌توانند واحدهای باقیمانده را بدون رعایت پیش نیاز و هم نیاز پاس کنند. از این رو برای اینکه در اخذ واحدهای ترم بعد دچار مشکل نشوید، توصیه می‌کنیم که حتماً برای مشاهده دروس پاس شده در سیستم گلستان در اسرع وقت اقدام نمایید.

ضرورت مشاهده دروس پاس شده در سیستم گلستان

نحوه مشاهده دروس پاس شده در سیستم گلستان

👈 تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه پیام نور حتی دانشجویان ترم آخری مقطع کارشناسی از امکانات و خدمات سیستم گلستان باخبر نیستند. به طور مثال برخی از افراد نمی‌دانند که از طریق سیستم گلستان می‌توانند دروس خود را پاس کرده و دروس چارت درسی که باقی مانده را مشاهده کنند. علاوه بر این از طریق سامانه گلستان می‌توانید برنامه کلاسی و نام استاد خود را مشاهده کنید.

👈 آشنایی با امکانات سامانه گلستان از جمله مشاهده دروس پاس شده بسیار اهمیت دارد. به این منظور در ادامه نحوه مشاهده دروس پاس شده در سیستم گلستان ارائه شده است:

✔️ورود به سامانه reg.pnu.ac.ir

✔️وارد شدن به پورتال کاربری در سیستم گلستان

✔️انتخاب گزارش ۲۷۲

✔️ورود به صفحه ” مشاهده گزارش”

✔️ مشاهده اطلاعات چارت درسی به صورت طبقه بندی شده

برای اطلاع از مراحل پرداخت شهریه در سامانه گلستان پیام نور بر روی لینک کلیک کنید.

راهنمای تصویری نحوه مشاهده دروس پاس شده در سیستم گلستان

👈 دانشجویانی که مایلند برای مشاهده دروس پاس شده خود در سیستم گلستان و همچنین دروس باقیمانده این سامانه اقدام کنند، می‌توانند از طریق مراحل زیر به تعداد واحدهای پاس شده خود دسترسی داشته باشند:

✔️ابتدا وارد پورتال کاربری خود در سامانه گلستان به نشانی reg.pnu.ac.ir شوید.

گام اول مشاهده دروس پاس شده در سیستم گلستان

✔️پایین صفحه در قسمت گزارش‌ها عدد ۲۷۲ را ثبت کرده و بر روی تیک جلوی آن کلیک نمایید.

گام دوم مشاهده دروس پاس شده در سیستم گلستان

✔️ در گام بعد وارد صفحه جدیدی می‌شوید.

✔️در پایین صفحه سمت راست گزینه مشاهده گزارش را انتخاب کنید. در این مرحله اطلاعات چارت درسی به صورت طبقه بندی شده و منظم به شما نمایش داده می‌شود. دروس عمومی به صورت جداگانه، دروس پایه و دروس تخصصی نمایش داده خواهد شد.

✔️در جلوی هر درس نام “مصوب” قید شده و نمره‌ای برای آن در نظر گرفته شده است. اگر نمره جلوی آن قرار گرفته باشد، شما آن درس را پاس کرده‌اید چنانچه برای هر درس کلمه “مصوب” قید نشده باشد، نمره‌ای برای آن در نظر گرفته نشده و شما درس را پاس نکرده‌اید و باید آن واحد را بگذرانید.

گام سوم مشاهده دروس پاس شده در سیستم گلستان

👈 در هر جدول تعداد واحدها و دروس پارس شده و مانده نیز درج شده است. به طور مثال در سر تیتر جدول دروس اختیاری و در جلوی آن دو درس از ۵ درس و ۴ واحد از ۱۰ واحد برنامه ارائه شده است. این مطلب نشان دهنده این است که شما از ۵ درس و ۱۰ واحد اختیاری دو درس و چهار واحد را گذرانده‌اید. به این صورت شما می‌توانید برای مشاهده دروس پاس شده در سامانه گلستان اقدام کنید و نمره هر درس و دروس باقیمانده خود را بررسی کنید.

👈 گزارش ۲۷۲ سیستم گلستان بالاخص درترم آخر بسیار اهمیت دارد. در گزارش ۲۷۲ اگر چندین درس معارف باقی مانده داشته باشید، حتماً به شکلی آنها را اخذ کنید که حداکثر دو درس معارف برای ترم آخر شما باقی بماند. در موارد متعددی دیده شده که دانشجویان به خاطر تعداد واحدهای باقیمانده دروس معارف‌ترم آخر با مشکل مواجه شده‌اند. لذا سعی کنید که حتی الامکان به طور دقیق گزارش ۲۷۲ را ثبت کنید.

مشاوره مشاهده دروس پاس شده در سیستم گلستان

👈  دانشجویانی که در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند، لازم است که قبل از ورود به ترم قبل گزارش کاملی از نمرات و دروس پاس شده و همچنین دروس مانده خود داشته باشند.

👈 از آنجا که بسیاری از امکانات و خدمات سامانه گلستان باخبر نیستند، بسیار اهمیت دارد که دانشجویان مخصوصاً ترم آخری‌ها برای بررسی نمرات خود اقدامات لازم را انجام دهند، چرا که اگر دانشجو دروس خود را با موفقیت پاس نکرده باشد، مجبور است که واحد درسی خود را دوباره اخذ کند.

👈 اطلاع از نحوه مشاهده دروس پاس شده در سیستم گلستان بسیار اهمیت دارد و حتماً باید گزارش ۲۷۲ را هنگام مشاهده دروس خود در پایین صفحه سامانه قید کنید.

👈 چنانچه شما دانشجویان عزیز در ارتباط با نحوه مشاهده دروس در سیستم گلستان نیازمند دریافت مشاوره و راهنمای هستید، کافی است با همکاران ما در مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما دانشجویان عزیز را یاری کنند.

برای اطلاع از خطا سیستم در سایت گلستان وارد لینک شوید.

مشاوره مشاهده دروس پاس شده در سیستم گلستان

خلاصه مطالب

مشاهده دروس پاس شده در سیستم گلستان از طریق سامانه reg.pnu.ac.ir امکان پذیر است. احتمالاً تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه پیام نور حتی دانشجویان ترم آخر ممکن است از امکانات سامانه گلستان از جمله مشاهده دروس پاس شده و باقیمانده اطلاعات کافی نداشته باشند. از این رو توصیه می‌کنیم که حتماً با راهنمای تصویری مشاهده دروس خود از طریق این سامانه آشنا شوید.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی در ارتباط با ارزیابی و مشاهده دروس پاس شده در سیستم گلستان را ارائه کنیم. چنانچه شما دانشجویان عزیز در این زمینه نیازمند اطلاعات بیشتری هستید، می‌توانید با همکاران ما در ارتباط باشید و مهم‌ترین سؤالات خود را با آنها در میان بگذارید.

🔗 برای دانلود pdf مقاله مشاهده دروس پاس شده در سیستم گلستان کلیک کنید.

چگونه می‌توان برای مشاهده دروس پاس شده در سامانه گلستان اقدام کرد؟

به این منظور باید وارد پورتال کاربری خود در سامانه گلستان شوید و از طریق گزارش ۲۷۲ برای مشاهده دروس خود اقدام نمایید.

دلیل اهمیت گزارش ۲۷۲ چیست؟

در گزارش ۲۷۲ اگر چند درس معارفی باقیمانده داشته باشید ،حتماً باید به صورتی آنها را اخذ کنید که حداکثر دو درس معارف برای ترم آخر باقی مانده باشد. به این دلیل گزارش ۲۷۲ برای ترم آخر بسیار اهمیت دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاهده دروس پاک شده در سیستم گلستان چه باید کرد؟

چنانچه در این زمینه نیازمند دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر هستید، می‌توانید با همکاران ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا