مصاحبه با آرش قوامی رتبه 7 کنکور ریاضی 1402 ⭐️ ( تجربیات جالب )


مصاحبه با آرش قوامی رتبه 7 کنکور ریاضی 1402 در ادامه برای شما عزیزان قرار داده شده است.

کنکور 1402 اولین کنکور دو مرحله ای بود که برای داوطلبان نیز این موضوع تازگی داشت.

با نوین گام همراه باشید.

 

آرش قوامی رتبه 7 کنکور ریاضی ۱۴۰۲ است و مصاحبه با این رتبه های برتر می تواند نکاتی را از طی این مسیر و به دست آوردن این موفقیت برای کنکوری های سال بعد روشن تر سازد. در ادامه این مصاحبه را بخوانید.

آرش قوامی رتبه هفت گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: از نخستین سالی که وارد دبیرستان شدم علاقه‌ای به برخی از دروس مانند زیست نداشتم و ریاضی برایم بیشتر از دروس دیگر جذاب و شیرین بود.

وی گفت: علاقه زیادی به رشته برق در دانشگاه صنعتی شریف دارم و به همین دلیل اولویت اصلی‌ام برای انتخاب رشته مهندسی برق است؛ البته اولویت‌های بعدی‌ام کامپیوتر و مکانیک هست ولی باز هم می‌گویم اولویت اصلی‌ام مهندسی برق است.

این کنکوری اضافه کرد: خانواده‌ام برای موفقیت در کنکور مرا بسیار همراهی کردند و یکسال تفریح و مسافرت چندانی نداشتیم.

قوامی اضافه کرد: برای کسب رتبه برتر در کلاس‌های کنکور شرکت نکردم و فقط سعی کردم با برنامه‌ریزی که داشتم به راحتی در خانه درس بخوانم. اوایل به سراغ کتاب‌های زیادی می‌رفتم ولی بعد از مدتی متوجه شدم که فقط باید تست زنی کنم تا بتوانم در کنکور رتبه خوبی بدست بیاورم.

این کنکوری خاطرنشان کرد: به دانش‌آموزان و پشت کنکوری‌ها توصیه می‌کنم برای درس خواندن برنامه‌ریزی داشته باشند و به کلاس‌های کنکور اکتفا نکنند. دانش‌آموزان نباید یک روز ۲۰ ساعت درس بخوانند و یک هفته اصلاً درس نخوانند.

وی در پایان گفت: کنکور تنها راه موفقیت نیست و داوطلبان نباید به زور درس بخوانند و اصرار داشته باشند که حتماً باید در فلان رشته یا رتبه کنکور قبول شوند.

 

وضعیت کنکور ریاضی

کنکور ریاضی در سال های اخیر با کاهش داوطلبین مواجه بوده است.

البته همچنان رقابت برای قبولی رشته وجود دارد.

البته به این موضوع توجه داشته باشید کسب رتبه های تک رقمی و دو رقمی همچنان رقابت خاص خود را دارد و دانش آموزان برای رسیدن به این رتبه ها باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

این افت در چند سال گذشته به دلیل شرایط تحصیل و شرایط کاری این رشته اتفاق افتاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا