معاملات ملکی در کالیفرنیا به‌کمک مشاور املاک ایرانی زبده


بنا به گزارش IranianRealtor.org، کالیفرنیا بزرگ‌ترین میزبان ایرانیان ساکن در خارج از کشور است. بیش از 700 هزار نفر ایرانی در این ایالت آمریکا زندگی می‌کنند که عدد بسیار قابل توجهی است. بنابراین اگر آمریکا را برای سرمایه‌گذاری یا مهاجرت انتخاب کرده‌اید، با خرید خانه در کالیفرنیا می‌توانید زندگی در کنار هموطنان خود را تجربه کنید. هرچند هزینه‌های زندگی در کالیفرنیا بالاست؛ اما رونق اقتصادی کسب‌وکارهای این ایالت نیز مثال‌زدنی است. بنابراین سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی می‌توانند با خیال راحت این ایالت را برای خرید خانه انتخاب کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا پیدا و پنهان خرید خانه در کالیفرنیا را بررسی کنیم.

خرید خانه در کالیفرنیا

کالیفرنیا یکی از ستون‌های اقتصادی آمریکاست. به تنهایی 15 درصد از کیک اقتصاد این کشور با 50 ایالت را در به خود اختصاص داده است. حجم اقتصاد کالیفرنیا در سال 2023 از 3 تریلیون دلار عبور کرده و قطار پیشرفت اقتصادی در آن با سرعت در حال حرکت است. ایرانیان ساکن آمریکا نیز سهم قابل توجهی از فعالیت‌های اقتصادی این ایالت را در بر می‌گیرند. کالیفرنیا از نظر وسعت جغرافیایی و همچنین جمعیت یکی از اصلی‌ترین ایالت‌های آمریکاست.

اولین نکته‌ای که برای خرید خانه در کالیفرنیا باید مد نظر قرار دهید این است که قیمت املاک در این ایالت نسبت به بسیاری دیگر از ایالت‌های امریکا بالاتر است. اما می‌توانید بخشی از محدودیت بودجه برای خرید خانه در کالیفرنیا را از طریق دریافت وام بانکی جبران کنید. مبلغ وام بانکی معمولا به صورت درصدی از بهای خرید خانه تعیین می‌شود. حتما این سوال را می‌پرسید که فرآیند دریافت وام خرید خانه در کالیفرنیا چگونه است؟ مشاوران املاک آمریکا برای پاسخ به این سوال بهترین راهنمای شما هستند. به کمک یک مشاور املاک حرفه‌ای می‌توانید امتیاز اعتبار بانکی لازم را برای دریافت وام کسب کنید و خانه رویایی‌تان را در کالیفرنیا بخرید. جالب است بدانید که تعدادی از ایرانیان به‌عنوان مشاور املاک در کالیفرنیا فعالیت می‌کنند. پیشنهاد ما همکاری با مشاوران املاک ایرانی است. چراکه آشنایی بیشتری با قوانین خرید خانه اتباع خارجی در امریکا دارند و همچنین برای انتخاب محله‌های متناسب از نظر فرهنگی نیز راهنمایی بهتری در اختیار شما قرار می‌دهند.

چگونگی خرید خانه در کالیفرنیا

حالم خوبه

خیلی از افراد وقتی تصمیم به خرید خانه در آمریکا می‌گیرند، دچار استرس می‌شوند. این افراد تصور می‌کنند که با موانع بسیاری روبه‌رو هستند و باید کفش‌های آهنی به پا کنند تا آن‌ها را پشت سر بگذارند. اما واقعیت حکایت از چیز دیگری دارد. قوانین در آمریکا به‌گونه‌ای تنظیم شده‌اند که برای جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی شرایط را تا حد زیادی تسهیل می‌کنند. در بحث خرید خانه نیز هر چند چارچوب‌های قانونی برای اتباع خارجی لحاظ شده؛ اما وقتی خوب به ماجرا نگاه می‌کنید شما به عنوان یک ایرانی خیلی مراحل بیشتری را نسبت به یک شهروند آمریکایی برای خرید خانه در کالیفرنیا پیش رو ندارید.

آنچه باعث ایجاد احساس نگرانی برای خرید خانه در کالیفرنیا می‌شود، ناآگاهی از قوانین و مقررات آمریکاست. این مشکل نیز راه‌حل مشخص و ساده‌ای دارد. شما باید از یک مشاور املاک خبره و باتجربه برای خرید خانه راهنمایی بگیرید. روی‌هم‌رفته در یک نگاه گذرا می‌توان مراحل خرید ملک در کالیفرنیا را این گونه برشمرد:

  • مرحله اول: انتخاب مشاور املاک حرفه‌ای در کالیفرنیا
  • مرحله دوم: مشخص کردن بودجه خرید خانه
  • مرحله سوم: انتخاب محله مناسب برای خرید خانه
  • مرحله چهارم: جستجو در بین آگهی‌های فروش ملک و انتخاب گزینه مناسب
  • مرحله پنجم: اقدام برای دریافت امتیاز اعتباری لازم برای دریافت وام بانکی در صورت نیاز
  • مرحله ششم: مذاکره با فروشنده برای دستیابی به توافق بر سر قیمت معامله
  • مرحله هفتم: تنظیم قرارداد خرید خانه به همراه ذکر تمام شرایط
  • مرحله هشتم: طی کردن فرآیند قانونی برای اطمینان از درستی معامله
  • مرحله نهم: دریافت وام بانکی
  • مرحله دهم: ثبت رسمی قرارداد و پرداخت هزینه خرید به فروشنده
  • مرحله یازدهم: پرداخت مالیات و سایر هزینه‌های انتقال مالکیت خانه

هزینه‌های خرید و اجاره ملک در کالیفرنیا

کالیفرنیا را می‌توان به عنوان یکی از گران‌ترین ایالت‌های آمریکا از نظر هزینه‌های زندگی دانست. این موضوع به بازار خرید و اجاره مسکن در کالیفرنیا نیز مربوط می‌شود. هرچند تعداد ایرانیان ساکن این ایالت زیاد است؛ اما با توجه به قیمت‌های فعلی در کالیفرنیا، پیشنهاد می‌کنیم حتما با هزینه‌های جاری که پیش روی شما قرار دارند را با دقت در نظر بگیرید. با یک نگاه مختصر به آمارهای رسمی کشور آمریکا متوجه خواهید شد که میانگین بهای خرید خانه در کالیفرنیا بین 50 تا 60 درصد بیشتر از نرخ متوسط در این کشور است.

بالاترین قیمت‌ها در ایالت کالیفرنیا مربوط به شهر سن فرانسیسکو است. برای خرید یک آپارتمان دو خوابه در این شهر باید حدود 1.3 میلیون دلار در نظر بگیرید. اجاره این آپارتمان نیز در حدود 4200 دلار در ماه برای شما آب می‌خورد. در مقابل ارزان‌ترین قیمت‌های خانه را نیز می‌توانید در شهر باکرسفیلد پیدا کنید. میانگین نرخ خرید آپارتمان دو خوابه در این شهر حدود 330 هزار دلار است و برای اجاره چنین آپارتمانی باید 979 دلار در ماه بپردازید. هزینه خرید و اجاره ملک در سایر شهرهای کالیفرنیا مانند لس آنجلس، سن دیگو، ساکرامنتو و … نیز کاملا بین اعدادی که ذکر کردیم در نوسان هستند.

بهترین شهرهای کالیفرنیا برای زندگی

شما زندگی در چه نوع محله‌هایی را ترجیح می‌دهید؟ محله‌هایی خلوت که عمده خانه‌ها در آن ویلایی هستند یا محیط‌های آپارتمانی که معمولا در مراکز شهرها قرار دارند؟ در ایالت کالیفرنیا تنوع شهری به‌گونه‌ای است که افراد با سلیقه‌های مختلف می‌توانند محله‌های مناسب را برای خرید خانه پیدا کنند. اگر برای زندگی شخصی قصد خرید خانه در کالیفرنیا را دارید، شهرهایی را انتخاب کنید تا حدی با روحیه فرهنگی شما و خانواده‌تان سازگار هستند. حتما نوع فعالیت اقتصادی که در نظر دارید را نیز برای انتخاب شهر مناسب خرید خانه در کالیفرنیا لحاظ کنید. روی‌هم‌رفته باید بد نیست که در اینجا تعدادی از بهترین شهرهای کالیفرنیا را نیز معرفی کنیم تا در جریان بررسی‌های خود با دقت بیشتری آن‌ها را زیر نظر بگیرید:

  • سن دیگو (San Diego)
  • سانتا باربارا (Santa Barbara)
  • سن خوزه (San Jose)
  • سان فرانسیسکو (San Francisco)

مشاوران املاک ایرانی حاضر در کالیفرنیا بهترین راهنمای شما برای انتخاب موقعیت مناسب خرید خانه هستند. به خاطر بسپارید که در تمام طول عمر خود شاید تنها یکبار فرصت خرید خانه در‌ آمریکا برای شما پیش بیاید. با انتخاب مشاوری توانمند، خریدی مطمئن و بدون دغدغه را تجربه کنید.

منبع: www.IranianRealtor.org

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا