معرفی انواع ریل آسانسور و مواردی که هنگام انتخاب آن باید بدانید!


احتمالا وقتی که وارد یک آسانسور می‌شوید و از آن برای جابه‌جایی استفاده می‌کنید به مکانیزمی که حرکت شما میان طبقات یک ساختمان را تا این حد ساده می‌کند، فکر نمی‌کنید اما در پشت صحنه قطعات مختلفی در کار هستند که این سیستم پیچیده را راه‌اندازی می‌کنند. ریل‌ها راهنمای آسانسور، بخش مهمی از این سیستم پیچیده را تشکیل می‌دهند که در ادامه به انواع ریل آسانسور و ویژگی‌های خاص آنان می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ریل آسانسور چیست؟

ریل آسانسور که به آن ریل راهنما هم گفته می‌شود، قطعات یا لبه‌های بسیار سختی معمولا از جنس فولاد هستند که به صورت عمودی در چاه آسانسور یا بین طبقات نصب می‌شوند و از دو یا چند پایه تشکیل می‌شوند. این ریل‌های راهنما در واقع حرکت ایمن کابین و وزنه‌ی تعادل را به بالا و پایین تضمین می‌کنند و نقش یک راهنما را برای آنها ایفا می‌کنند و مانع منحرف شدن آن‌ها می‌شود.

رونیکس

از این تعریف می‌توان فهمید که وجود این قطعه چقدر برای عملکرد درست آسانسورها ضروری و مهم است. این قطعه علاوه بر اینکه مسیر حرکت کابین آسانسور را کنترل و آن را هدایت می‌کند از لحاظ تأمین امنیت آسانسور هم قطعه‌ی بسیار مهمی است. ریل آسانسور انواع مختلفی دارد که در اشکال و اندازه‌های مختلف و با متریال متفاوت ساخته می‌شود.

انواع ریل آسانسور

ریل‌های آسانسور بر اساس روش‌های تولید و فرآیندهای حرارتی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: کشش سرد و کشش گرم. هر کدام از انواع ریل آسانسور، ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند:

1. ریل آسانسور کشش سرد

  • فرآیند تولید: در این روش، فولاد به دمای پایین‌تری نسبت به نقطه ذوب خود حرارت داده نمی‌شود. سپس فولاد از طریق قالب‌ها و ابزارهای فشاری به شکل ریل تبدیل می‌شود.
  • ویژگی‌ها: ریل‌های تولید شده به روش کشش سرد معمولاً دقت ابعادی بالاتری دارند و سطح نهایی آن‌ها صاف‌تر و یکنواخت‌تر است.
  • کاربرد: این نوع ریل‌ها بیشتر در آسانسورهای با سرعت متوسط و کم به کار می‌روند. مناسب برای مکان‌هایی هستند که نیاز به دقت بالا در حرکت آسانسور وجود دارد.

 

2. ریل آسانسور کشش گرم

  • فرآیند تولید: در این روش، فولاد تا نزدیک به دمای ذوب گرم می‌شود و سپس در قالب‌ها به شکل ریل فرم داده می‌شود.
  • ویژگی‌ها: ریل‌های تولید شده به روش کشش گرم معمولاً مقاومت بیشتری در برابر فشار و تنش‌های مکانیکی دارند. با این حال، ممکن است در مقایسه با ریل‌های کشش سرد، دقت ابعادی کمتری داشته باشند.
  • کاربرد: این نوع ریل‌ها بیشتر در آسانسورهای با سرعت بالا و ظرفیت‌های سنگین استفاده می‌شوند. مناسب برای محیط‌های صنعتی و تجاری که نیاز به تحمل بارهای سنگین وجود دارد.

انتخاب بین این دو نوع ریل بستگی به نیازهای خاص پروژه و مشخصات آسانسور مورد نظر دارد. هر دو نوع ریل مزایا و کاربردهای خود را دارند و انتخاب آن‌ها باید با توجه به شرایط عملیاتی و الزامات فنی آسانسور صورت گیرد.

برند برتر در صنعت ریل آسانسور

در بین برندهای مختلفی که به تولید وعرضه‌ی ریل آسانسور در بازار می‌پردازند، برند ساورا و ریل تولیدی این برند یکی از بهترین‌ها است. کمپانی ساورا در کشور اسپانیا فعالیت می‌کند اما کیفیت بالای محصولاتش او را به شهرت و اعتبار بین‌المللی رسانده است.

ریل‌های ساورا با برخورداری از استحکام بالا، مقاومت فوق‌العاده در برابر ضربه و فشار و نیز طول عمر بالا، در سراسر دنیا همواره انتخابی ایده‌آل برای آسانسورها به شمار رفته‌اند. به خصوص ریل سوپر ساورا به دلیل کیفیت ساخت بسیار بالا و فناوری پیشرفته‌ای که در تولید آن به کار رفته است، در میان مهندسین و سازندگان آسانسور یکی از محبوب‌ترین و معقول‌ترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. انواع ریل آسانسور ساورا در سایزهای گوناگونی مانند T50، T70، T90 و T125 تولید می‌شود و با توجه به کیفیت بالا، نسبت به سایر محصولات مشابه قیمتی به صرفه و رقابتی دارد. وجود حرف “S” بین دو سوراخ انتهای داخل ریل نشان‌دهنده‌ی اصالت و تولید آن در کشور اسپانیا است.

 

ریل ساورای اسپانیا با توجه به کیفیت ساخن بالایی که از آن برخوردار است برای آسانسورهایی با ظرفیت‌های مختلف بهترین انتخاب است. همچنین ریل ساورای ساخت چین هم در بازار ایران موجود است. یکی از کارخانه‌های بزرگ ساخت ریل ساورا در شرق آسیا قرار دارد و تولید ریل را با قیمت اقتصادی برای بازار جهانی هدف قرار داده است.

بهترین فروشگاه برای خرید ریل آسانسور

همانطور که گفتیم، طبیعی است که به هنگام خرید قطعات آسانسور، مثل خرید هر چیز دیگر، به برند محصول توجه کنیم و با خرید بهترین برندها از بهترین فروشگاه کیفیت محصول خریداری شده اطمینان حاصل کنیم.

فطرس مال که کار خود را با هدف ارائه‌ی خدمات در رابطه با فروش و نصب آسانسور آغاز کرده همواره سعی بر این داشته تا بهترین باشد و رضایت مشتریان را اولویت کار خود قرار دهد. کارنامه‌ی درخشان گروه فطرس در زمینه‌ی همکاری با برندهای معتبر جهان نشان از اعتبار این شرکت در داخل کشور و نیز در سطح بین‌المللی است.

یکی از این برندهای معتبر فروشگاه فطرس مال، برند ساورای اسپانیا است و همانطور که در بالا اشاره شد در زمینه‌ی تولید ریل آسانسور یکی از بهترین‌ها در سطح جهان است. علاوه بر ریل آسانسور فطرس مال ارائه دهنده انواع قطعات آسانسور از جمله موتور آسانسور، درب آسانسور، کابین آسانسور و دیگر قطعات و اجزای تشکیل دهنده هر نوع آسانسوری می‌باشد. در صورت تمایل به خرید قطعات آسانسور می‌توانید با خیال راحت به وب‌سایت این شرکت مراجعه فرمایید و از محصولاتی که عرضه می‌کند با امنیت بالا برای آسانسورتان استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا