معرفی دانشگاه صنعتی شریف + امکانات، مزایا و معایب


معرفی دانشگاه صنعتی شریف برای داوطلبانی که قصد دارند در این دانشگاه تحصیل کنند، بسیار لازم و ضروری است؛ زیرا آن ها باید بدانند که در دانشگاه شریف چه رشته‌‎‌هایی وجود دارد و چه امکاناتی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. داوطلبان باید بدانند که امکان تحصیل در دانشگاه شریف بدون شرکت در کنکور سراسری وجود دارد یا این که باید حتما در این آزمون سراسری شرکت کنند.

همان طور که می‌دانید در حال حاضر دانشگاه شریف یکی از دانشگاه‌های محبوب کشور است و شما باید برای تحصیل در این دانشگاه رتبه خوبی را کسب کنید؛ اما آیا می‌دانید شما برای قبولی در رشته‌های مختلف دانشگاه شریف باید چه رتبه‌ای را به دست بیاورید؟

این رتبه‌ها برای داوطلبان مناطق مختلف چقدر است؟ کارشناسان ایران تحصیل با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه مشاوره تحصیلی و دانشجویی، به دانشجویان مقاطع مختلف، قادر هستند راهنمایی‌های کامل و جامعی را به شما ارائه دهند. برای دریافت مشاوره و راهنمایی از این کارشناسان می توانید به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

آشنایی و معرفی دانشگاه صنعتی شریف تهران

دانشگاه صنعتی شریف تهران یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور است که در لیست بهترین دانشگاه‌های روزانه ایران قرار دارد. این دانشگاه در سال 1344 با نام دانشگاه آریامهر ایجاد شد. در حال حاضر این دانشگاه دانش آموزان برتر و دارندگان مدال طلای دانش‌آموزی در المپیادهای ریاضی، فیزیک، شیمی، نجوم و کامپیوتر را با امتیازهای ویژه قبول می‌‎کند. در واقع آن‌ها به راحتی می‌توانند در این دانشگاه درس بخوانند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام امریه دانشگاه شریف و شرایط و رشته های آن روی لینک کلیک کنید.

البته کسانی که در کنکور رتبه خوبی را به دست آوردند نیز می‌توانند در این دانشگاه تحصیل نمایند؛ اما شما قبل از انتخاب رشته کنکور خود باید به صورت کلی به دنبال آشنایی و معرفی دانشگاه صنعتی شریف باشید تا بتوانید با اطلاع کامل یک انتخاب رشته درست و کامل داشته باشید.

آشنایی و معرفی دانشگاه صنعتی شریف تهران

این دانشگاه در میان داوطلبان خود با نام دانشگاه MIT نیز شناخته می‌شود. اکثر دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند جزو نخبگان کشوری هستند. دانشجویان در این دانشگاه می‌توانند در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مهندسی و علوم پایه تحصیل نمایند. این دانشگاه در حال حاضر دانشکده‌های زیادی دارد که هر کدام از آن‌ها در بخش‌های مختلفی از شهر تهران قرار دارند و در گروه‌های آزمایشی مختلف از میان داوطلبان دانشجو قبول می‌کنند.

در بخش معرفی دانشگاه صنعتی شریف لازم است عنوان کنیم که این دانشگاه در حال حاضر 460 عضو هیئت‌ علمی دارد که در رشته‌های تحصیلی مختلف با دانشجویان خود کار می‌کنند. تعداد دانشکده‌های این دانشگاه ۱۳ واحد است و ۵ مرکز آموزشی دارد. تعداد پردیس‌های آن ۲ واحد است که از سراسر جهان دانشجو قبول می‌کنند. به صورت کلی در حال حاضر در این دانشگاه بیش از 10679 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که تاکنون بیش از 65353 دانشجو در این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

تمام دانشجویان در این دانشگاه در 15 رشته بین‌المللی، ۱۶ رشته کارشناسی، ۸۰ رشته کارشناسی ارشد و ۲۰ رشته دکتری درس می‌خوانند. خوب است بدانید دانشگاه شریف در طول فعالیت خود از سال 1344 تاکنون موفق شده است بیش از 1024 اختراع و 34601 مقاله پژوهشی را ثبت و منتشر کند. لذا شما می‌توانید متوجه شوید که دانشگاه شریف یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور است.

برای اطلاع از رشته های بدون کنکور دانشگاه شریف و شرایط آن ها روی لینک کلیک نمایید.

آدرس دانشگاه شریف تهران

در این بخش از معرفی دانشگاه صنعتی شریف تهران قصد داریم آدرس آن را برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه بیان کنیم. دانشگاه شریف در خیابان آزادی و نرسیده به میدان آزادی قرار دارد. اگر شما قصد برقراری تماس با کارکنان این دانشگاه را داشته باشید، می‌توانید با شماره تلفن 02166161 تماس حاصل فرمایید. آدرس سایت این دانشگاه نیز sharif.ir است و لینک تلگرام آن sharif_prm و اینستاگرام این دانشگاه نیز به آدرس sharif_uni_of_technology می‌باشد. لذا در صورت لزوم می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف، این دانشگاه را نیز دنبال کنید.

آدرس دانشگاه شریف تهران

راه های دسترسی به این دانشگاه نیز بسیار آسان است و شما می‌توانید از طریق تاکسی یا ایستگاه مترو به آن دسترسی داشته باشید. در حال حاضر نزدیکترین ایستگاه به این دانشگاه، ایستگاه مترو دکتر حبیب الله و ایستگاه مترو استاد معین است.

افتخارات بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف

بعد از آن که به معرفی دانشگاه صنعتی شریف و راه‌های ارتباطی آن پرداختیم، بهتر است شما در مورد افتخارات علمی و بین‌المللی این دانشگاه اطلاعاتی را کسب نمایید تا متوجه شوید که این دانشگاه در عرصه جهانی چه کارهایی را انجام داده است. در حال حاضر این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های داخلی و خارجی کشور افتخارات زیادی را کسب کرده و در تولید مقاله‌های داخلی و بین‌المللی موفقیت‌های قابل توجهی را به دست آورده است. تعداد مقالات داخلی دانشگاه شریف تهران 21379 مقاله، مقالات ISI حدود 25566 مقاله، ژورنال‌های آن 6 و تعداد کنفرانس‌های آن 101 است.

در معرفی دانشگاه صنعتی شریف باید بیان کرد که این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی و کشوری مقامات خوبی را به دست آورده است. به عنوان مثال این دانشگاه در سال 1399 در بین تمام دانشگاه‌های جهانی رتبه 200 الی 250 را کسب کرده و در مسابقات جهانی نیز مقامات خوبی را به دست آورده است که می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام پردیس کیش دانشگاه شریف بدون آزمون و رشته ها و شهریه آن ها روی لینک کلیک نمایید.

🔶 در مسابقات ریاضی دانشجویی مقام اول را کسب کرد.

🔶 دانشجویان در جشنواره جوان خوارزمی 4 عنوان برتر را به دست آوردند.

🔶 دانشجویان دانشگاه شریف موفق شدند 13 مدال طلا، نقره و برنز المپیاد دانشجویی کشور را کسب کنند.

🔶 در مسابقات ربات‌های فوتبالیست Robocup در سوئد، رتبه اول را از آن خود کردند.

🔶 دانشجویان دانشگاه شریف در مسابقات بین‌المللی ریاضی دانشجویی در مجارستان مقام پنجم را کسب کردند.

🔶 در مسابقات جهانی برنامه‌نویسی دانشجویی ACM در کانادا مقام نهم را به دست آوردند.

🔶 در مسابقات جهانی ریاضی دو مدال طلا کسب کردند.

🔶 و غیره

 

افتخارات-بین‌المللی-دانشگاه-صنعتی-شریف

معرفی دانشکده‌های دانشگاه صنعتی شریف

در این بخش از معرفی دانشگاه صنعتی شریف قصد داریم دانشکده‌های این دانشگاه را برای علاقه‌مندان به تحصیل در این دانشگاه بیان کنیم. همان طور که در ابتدا گفتیم در این دانشگاه دانشکده‌های زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها در حوزه‌های خاصی دانشجو قبول می‌کنند. نوع امکاناتی که دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد با توجه به دانشکده و رشته تحصیلی دانشجویان متفاوت است.

♦️ دانشکده شیمی (تاسیس در سال 1346)

♦️ دانشکده علوم ریاضی (تاسیس در سال 1347)

♦️ دانشکده فیزیک (تاسیس در سال 1345)

♦️ دانشکده مدیریت و اقتصاد (تاسیس در سال 1378)

♦️ دانشکده مهندسی انرژی (تاسیس در سال 1385)

♦️ دانشکده مهندسی برق (تاسیس در سال 1345)

♦️ دانشکده مهندسی شیمی و نفت (تاسیس در سال 1345)

♦️ دانشکده مهندسی صنایع (تاسیس در سال 1347)

♦️ دانشکده مهندسی عمران (تاسیس در سال 1350)

♦️ دانشکده مهندسی کامپیوتر (تاسیس در سال 1364)

♦️ دانشکده مهندسی مکانیک (تاسیس در سال 1344)

♦️ دانشکده مهندسی و علم مواد (تاسیس در سال 1380)

♦️ دانشکده مهندسی هوا و فضا (تاسیس در سال 1366)

البته این دانشگاه دو پردیس بین‌المللی نیز دارد که دانشجویان در صورت قبولی می توانند در آن درس بخوانند.

♦️ پردیس بین‌الملل تهران- دانشگاه صنعتی شریف

♦️ پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف – جزیره کیش

جهت رشته های دانشگاه شریعتی تهران بدون آزمون ها روی لینک کلیک نمایید.

 لیست رشته های دانشگاه صنعتی شریف 1402

در این دانشگاه دولتی کشور رشته‌های تحصیلی زیادی وجود دارد که در مقاطع مختلف از میان داوطلبان، دانشجو قبول می‌کنند. شما برای تحصیل در این دانشگاه باید یکی از رشته‌های زیر را انتخاب نمایید؛ اما آیا می‌دانید رتبه قبولی در هر کدام از رشته‌های دانشگاه شریف چند است و تاثیر سهمیه در میزان قبولی شما چقدر می‌باشد؟‌ برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

 لیست رشته های دانشگاه صنعتی شریف

 لیست رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف تهران

داوطلبان رشته ریاضی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند، بهتر است پیش از ثبت نام در کنکور با لیست رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که دانشجو پذیرش می‌کنند، آشنا شوند. به همین علت به جدول زیر که در آن لیست رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف تهران آمده است؛ مراجعه نمایید:

مهندسی برق گرایش الکترونیک مهندسی برق گرایش قدرت مهندسی برق گرایش کنترل مهندسی برق گرایش مخابرات سیستم
مهندسی برق گرایش مخابرات میدان مهندسی عمران گرایش سازه مهندسی عمران گرایش مهندسی زلزله مهندسی عمران گرایش مکانیک خاک و پی
مهندسی عمران گرایش راه و ترابری مهندسی عمران گرایش مهندسی آب مهندسی عمران گرایش برنامه‌ریزی حمل و نقل مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی (دینامیک جامدات)
مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی (دینامیک – کنترل و ارتعاشات) مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی مهندسی هوافضا گرایش ائرودینامیک مهندسی هوافضا گرایش سازه‌های هوایی
مهندسی هوافضا گرایش مکانیک پرواز و کنترل ماهواره مهندسی هوافضا گرایش جلوبرندگی (پیشرانش) مهندسی دریا گرایش مهندسی دریا مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک
مهندسی صنایع گرایش مهندسی صنایع مهندسی کامپیوتر گرایش معماری سیستم‌های کامپیوتری مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی مهندسی کامپیوتر گرایش مهندسی نرم‌افزار
مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات مهندسی کامپیوتر گرایش الگوریتم و محاسبات مهندسی هسته‌ای – شکافت گرایش مهندسی هسته‌ای – راکتور مهندسی هسته‌ای – شکافت گرایش مهندسی هسته‌ای- چرخه سوخت
مهندسی هسته‌ای – شکافت گرایش مهندسی سیستم‌های انرژی مهندسی فناوری نانو گرایش نانو مواد مهندسی فناوری نانو گرایش نانو الکترونیک مهندسی شیمی گرایش مهندسی شیمی
مهندسی مواد و متالورژی گرایش مهندسی مواد و متالورژی شیمی گرایش شیمی آلی شیمی گرایش شیمی معدنی شیمی گرایش شیمی فیزیک
شیمی گرایش شیمی تجزیه ریاضی گرایش ریاضی محض ریاضی گرایش ریاضی کاربردی رشته نانو فیزیک گرایش نانو فیزیک محاسباتی
رشته نانو فیزیک گرایش علوم و فناوری نانو (نانو مواد) رشته نانوشیمی گرایش نانو فناوری پلیمر رشته نانوشیمی گرایش نانو مواد معدنی رشته فیزیک

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شریف روی لینک کلیک نمایید.

لیست رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی شریف

یکی از سوالات داوطلبان مقطع کارشناسی، لیست رشته های مقطع کارشناسی ارشد دولتی شریف است. به همین خاطر برای اخذ تصمیم گیری بهتر، بایستی ابتدا با رشته‌هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شود آشنا شوید و سپس برای شرکت در کنکور اقدام کنید:

علوم اقتصادی گرایش اقتصاد انرژی مدیریت گرایش سیاست گذاری علم و فناوری مدیریت کسب و کار گرایش عملیات و ذخیره تامین مدیریت کسب و کار گرایش فناوری
علوم اقتصادی گرایش اقتصاد نظری مدیریت کسب و کار گرایش استراتژی مدیریت کسب و کار گرایش مالی شیمی گرایش شیمی فیزیک
شیمی گرایش شیمی معدنی شیمی گرایش شیمی آلی شیمی گرایش شیمی تجزیه علوم کامپیوتر
مهندسی برق گرایش مدارهای مجتمع الکترونیک مهندسی برق گرایش افزاره‌های میکرو و نانو الکترونیک مهندسی برق گرایش سیستم‌های الکترونیک دیجیتال مهندسی برق گرایش سیستم‌های قدرت
مهندسی برق گرایش الکترونیک قدرت و ماشین الکتریکی مهندسی برق گرایش مخابرات میدان و موج مهندسی برق گرایش مخابرات سیستم مهندسی برق گرایش مخابرات امن و رمز نگاری
مهندسی برق گرایش کنترل مهندسی برق گرایش بیو الکتریک مهندسی هسته‌ای گرایش کاربرد پرتوها مهندسی هسته‌ای گرایش راکتور
مهندسی هسته‌ای گرایش پرتو پزشکی مهندسی هسته‌ای کاربرد پرتوها مهندسی هسته‌ای گرایش پرتو پزشکی مهندسی نفت گرایش حفاری
مهندسی نفت گرایش مخازن مهندسی نفت گرایش بهره برداری مهندسی شیمی گرایش ترموستیک مهندسی شیمی گرایش فرآیندهای جداسازی
مهندسی شیمی گرایش طراحی فرآیند مهندسی شیمی گرایش مدل سازی، شبیه‌سازی و کنترل مهندسی شیمی گرایش محیط زیست مهندسی شیمی گرایش پلیمر
مهندسی شیمی گرایش زیست پزشکی مهندسی صنایع گرایش بهینه‌سازی سیستم‌ها مهندسی صنایع گرایش سیستم‌های کلان مهندسی عمران گرایش سازه
مهندسی عمران گرایش زلزله مهندسی عمران گرایش ژئوتکنیک مهندسی عمران گرایش راه و ترابری مهندسی عمران گرایش مهندسی و مدیریت منابع آب
مهندسی عمران گرایش مهندسی آب و سازه‌های هیدرولیکی مهندسی عمران گرایش حمل و نقل مهندسی عمران گرایش مهندسی و مدیریت ساخت مهندسی عمران گرایش مهندسی محیط زیست
مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید مهندسی مکانیک گرایش طراحی و کاربردی مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی مهندسی مکاترونیک
مهندسی مواد گرایش شناسایی و انتخاب مواد مهندسی مهندسی مواد گرایش شکل دادن فلزات مهندسی مواد گرایش استخراج فلزات مهندسی مواد گرایش خوردگی و حفاظت مواد
مهندسی مواد گرایش جوشکاری مهندسی مواد گرایش سرامیک مهندسی مواد گرایش نانو مواد مهندسی کامپیوتر گرایش شبکه‌های کامپیوتری
مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیک مهندسی کامپیوتر و گرایش معماری سیستم‌های کامپیوتری مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار
مهندسی کامپیوتر گرایش بیو انفورماتیک مهندسی هوا و فضا گرایش جلو برندگی مهندسی هوا و فضا گرایش دینامیک پرواز و کنترل مهندسی هوا و فضا گرایش سازه‌های هوایی
مهندسی هوا و فضا گرایش آترودینامیک مهندسی هوا و فضا گرایش مهندسی فضایی

لیست رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی شریف

 

لیست رشته های تحصیلی مقطع دکتری دانشگاه شریف تهران

متقاضیانی که می‌خواهند در کنکور دکتری شرکت کنند، ضروری است لیست رشته های تحصیلی مقطع دکتری دانشگاه شریف تهران را مطالعه کرده و بعد انتخاب رشته نمایند. اطلاعات رشته‌های تحصیلی این دانشگاه مطابق با جدول زیر است:

دکتری ریاضیات دکتری علوم کامپیوتر دکتری علوم اقتصادی دکتری مدیریت
دکتری مهندسی هسته‌ای دکتری مهندسی انرژی هسته‌ای دکتری مهندسی سیستم‌های انرژی دکتری مهندسی صنایع
دکتری نرم‌افزار دکتری معماری کامپیوتر دکتری هوش مصنوعی دکتری شبکه‌های کامپیوتری
دکتری رایانش امن دکتری مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی دکتری مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی دکتری مهندسی دریا
دکتری دانشکده مهندسی و علم مواد

برای کسب اطلاع از بهترین دانشگاه های ایران و در مورد رتبه بندی جهانی، اطلاعات، آدرس و سایت رسمی آن ها روی لینک کلیک نمایید.

لیست مراکز پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه شریف

دانشگاه صنعتی شریف تهران برای این که دانشجویان خود را در زمینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی حمایت کند، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی زیادی را در اختیار آن‌ها قرار داده است. در ادامه به لیست این مراکز پژوهشی اشاره می‌کنیم.

پژوهشکده توسعه علوم و فناوری فضا پژوهشکده مخابرات نظری پژوهشکده الکترونیک پژوهشکده مطالعات اقتصادی و صنعتی شریف
پژوهشکده علوم و فناوری نانو پژوهشکده علوم و فناوری‌های انرژی، آب و محیط زیست پژوهشکده مطالعات و تحقیقات حمل و نقل پژوهشکده سیاست گذاری علم، فناوری و صنعت
پژوهشکده زیست فناوری و محیط زیست پژوهشکده سامانه‌ های هوشمند صنعتی شهید رضایی پژوهشکده مهندسی پزشکی و سیستم‌ های سلامت پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته
پژوهشکده بالادستی نفت شریف مرکز پژوهشی نجوم، اختر فیزیک و تابش‌ های کیهانی مرکز تحقیقات بیوشیمی و کنترل محیط زیست مرکز تحقیقات آب و انرژی
مرکز پژوهشی مهندسی دریا مرکز کوانتوم شریف مرکز تحقیقاتی فیزیک کاربردی مرکز پژوهشی مدیریت و کنترل شبکه قدرت
کرسی یونسکو در مدیریت آب و محیط زیست مرکز تحقیقات فناوری‌های توانبخشی عصبی هوشمند جواد موفقیان مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف

 

البته در این دانشگاه نشریات آموزشی و پژوهشی نیز وجود دارد که در آن اطلاعات به دست آمده در مورد تحقیقات دانشجویان و اساتید را به همراه بروزترین اطلاعات روز دنیا منتشر می‌کنند.

🔶 ساینتیا ایرانیکا

🔶 مجله علمی و پژوهشی شریف

🔶 موسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف

لیست مراکز پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه شریف

کتابخانه‌های دانشگاه شریف تهران

یکی از امکانات آموزشی و تحصیلی دانشگاه شریف برای دانشجویان این دانشگاه، کتابخانه است. همان طور که می‌دانید دانشجویان برای مطالعه دروس خود به کتابخانه نیاز دارند که دارای منابع مطالعاتی قوی و سالن‌های مطالعه داشته باشند. به همین دلیل دانشگاه شریف کتابخانه‌های متعددی را در سطح شهر ایجاد کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چارت انتخاب واحد رشته مهندسی پزشکی و آخرین بروزرسانی آن روی لینک کلیک کنید.

کتابخانه مهندسی و علم مواد کتابخانه مهندسی شیمی و نفت کتابخانه گروه فلسفه علم
کتابخانه ریاضی و صنایع کتابخانه مدیریت کتابخانه بیوشیمی
کتابخانه عمران کتابخانه فیزیک کتابخانه برق

طبق گزارش های منتشر شده در معرفی دانشگاه صنعتی شریف تهران، کتابخانه مرکزی این دانشگاه و شعب آن در سال 1389 بیش از 25100 عنوان کتاب فارسی و 77700 کتاب انگلیسی در مخازن خود داشتند. تعداد پایان‌نامه‌های فارسی و لاتین آن به بیش از ۱۱۳۰۰ عنوان، آرشیو نشریات لاتین و فارسی چاپی کتابخانه دانشگاه شریف به بیش از ۲۲۰۰ عنوان و نشریات الکترونیکی آن نیز به بیش از ۱۰۰۰۰ عنوان می‌رسند. البته در این کتابخانه‌ها منابع دیداری و شنیداری نیز وجود دارند که نزدیک به ۱۰۰۰۰ عنوان منابع آفلاین است.

امکانات دانشگاه صنعتی شریف تهران

شما برای این که به شناخت کامل از معرفی دانشگاه صنعتی شریف تهران برسید، باید در مورد امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند نیز اطلاعاتی را کسب نمایید. در حال حاضر دانشگاه شریف امکانات زیادی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد که آن ها را می‌توان به صورت کلی به دو دسته امکانت ورزشی، خوابگاهی تقسیم کرد.

امکانات ورزشی دانشگاه صنعتی شریف

در حال حاضر دانشگاه صنعتی شریف تهران دارای اداره کل تربیت بدنی دانشگاه صنعت شریف است که به عنوان یکی از ادارات حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه تهران فعالیت می‌کند. این اداره در حال حاضر برنامه ریزی، جهت دهی و توسعه ورزشی دانشجویان شریف را بر عهده دارد. فعالیت‌های ورزشی این اداره را می‌توان به صورت زیر برشمرد:

اداره کل تربیت بدنی دانشگاه صنعتی شریف، دو واحد آموزش تربیت بدنی برای دانشجویان است که واحد تربیت بدنی 1 با کد 001-30 بیشتر روی جنبه آمادگی جسمانی، رشد و تقویت عوامل جسمانی از قبیل قدرت، سرعت، استقامت و چابکی دانشجویان تمرکز دارد.

برای اطلاع از رشته های بدون کنکور پردیس خودگردان و شهریه و دانشگاه آن ها روی لینک کلیک نمایید.

امکانات ورزشی دانشگاه شریف

واحد تربیت بدنی 2 (برادران) با کد 002-30 بیشتر در زمینه فوتبال، والیبال، بسکتبال و ژیمناستیک و واحد تربیت بدنی 2 (خواهران) با کد 002-30 روی رشته‌های ژیمناستیک، والیبال و بسکتبال کار می‌کند. کلیه دانشجویان این دانشگاه وظیفه دارند تربیت بدنی ۱ را بین نیمسال‌های ۱ تا ۴ و تربیت بدنی ۲ را بین نیمسال‌های ۵ تا ۸ پاس کنند.

اداره کل تربیت بدنی دانشگاه شریف برای دانشجویان خود فعالیت‌های فوق برنامه ورزشی نیز دارد که در آن دانشجویان می‌توانند روی کلیه رشته‌های ورزشی که شامل فوتبال، والیبال، بسکتبال، آمادگی جسمانی، تنیس روی میز، بدمینتون، کشتی، وزنه برداری، بدنسازی، شنا، اسکی، جودو، تکواندو، کاراته، دوچرخه سواری، کوهنوردی، سنگ نوردی، شطرنج، هندبال و ژیمناستیک شرکت کنند. برنامه هر کدام از این ورزش‌ها توسط این اداره اعلام می‌شود که در آن دانشجویان طی تیم‌های متعدد دانشگاهی با هم مسابقه می‌دهند.

امکانات خوابگاهی دانشگاه صنعتی شریف تهران

یکی از مهم‌ترین دغدغه دانشجویان غیر تهرانی این است که چگونه در دوران تحصیلات خود در این دانشگاه اسکان کنند. بسیاری از آن‌ها در ابتدای ثبت نام تحصیلی خود در دانشگاه شریف به دنبال خوابگاه هستند. دانشگاه شریف نیز در راستای تامین رفاه دانشجویان خود خوابگاه‌هایی را در نظر گرفته است. لذا شما می‌توانید در این خوابگاه‌ها اسکان کرده و در طول تحصیلات خود از آن‌ها استفاده نمایید.

شما برای استفاده از این خوابگاه‌ها باید آن ها را رزرو کنید که برای آن لازم است مراحلی را طی نمایید. کارشناسان ایران تحصیل می‌توانند به شما کمک کنند تا بهتر و راحت‌تر از شرایط اسکان سرای دانشجویی دانشگاه شریف مطلع شده و از آن‌ها استفاده نمایید. در حال حاضر لیست خوابگاه‌های دانشگاه شریف به شکل زیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه خوابگاه دانشجویی و نرخ آن برای دانشجویان شبانه و روزانه روی لینک کلیک کنید.

♦️ طرشت ۳

♦️ شهید احمدی روشن

♦️ مصلی نژاد

♦️ شهید وزوایی

♦️ شادمان

♦️ آزادی

♦️ شهید حیدرتاش (12 واحدی)

♦️ ولیعصر (6 واحدی)

♦️ طرشت 2 (خواهران)

♦️ شهید شوریده (خواهران)

♦️ شهید صادقی (خودگردان خواهران)

♦️ شهرک (متأهلی)

♦️ درویشوند

امکانات خوابگاهی دانشگاه شریف تهران

خلاصه مطلب

برای داوطلبانی که قصد دارند در دانشگاه‌های برتر کشور درس بخوانند به معرفی دانشگاه صنعتی شریف پرداختیم. این دانشگاه در سال 1344 با نام دانشگاه آریامهر ایجاد و بعد از انقلاب نام آن به دانشگاه شریف تغییر پیدا کرد. این دانشگاه جزو دانشگاه‌های برتر کشور است و جایگاه علمی خوبی را در میان دانشگاه‌های جهانی دارد. رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه برای گروه‌های ریاضی مناسب هستند که آن ها می‌توانند در دانشکده های مختلف و رشته‌‎های متفاوت این دانشگاه درس بخوانند.

در حال حاضر این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از میان داوطلبان دانشجو قبول می‌کند که شما با کسب رتبه خوب در کنکور می‌توانید در آن تحصیل نمایید. این دانشگاه برای دانشجویان خود امکانات ورزشی و خوابگاهی ارائه می‌دهد. به طوری که شما می‌توانید بعد از قبولی در دانشگاه شریف از آن ها استفاده نمایید.

اما آیا می دانید نحوه قبولی بدون کنکور و تنها از طریق سوابق تحصیلی در دانشگاه شریف چگونه است و شما باید چه شرایطی داشته باشید تا در این دانشگاه قبول شوید؟ اگر جزو یکی از علاقه مندان تحصیل در دانشگاه شریف هستید، می‌توانید برای راهنمایی بیشتر در مورد هر کدام از بخش های معرفی دانشگاه صنعتی شریف از طریق آزمون و بدون آزمون با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

 

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

دانشگاه شریف تهران در کجا قرار دارد؟

این دانشگاه در تهران و در خیابان آزادی قرار دارد. آدرس دانشکده های آن متفاوت است و هر کدام از آن ها در بخش های مختلفی از تهران و شهرهای دیگر واقع هستند.

آیا دانشگاه شریف خوابگاه دانشجویی متاهلی دارد؟

بله؛ این دانشگاه برای دانشجویان متاهل خود نیز خوابگاه متاهلی ارائه می دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت نام در آن ها می توانید با مشاوران ایران تحصیل صحبت نمایید.

تعداد دانشکده و پردیس های بین المللی دانشگاه شریف تهران چقدر است؟

دانشگاه صنعتی شریف تهران ۱۳ دانشکده و ۲ پردیس بین‌المللی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا