معرفی 5 جاذبه گردشگری شهر بندر انزلی


بندر انزلی یکی از شهرهای خوش‌ آب و هوای شمال ایران است که در فاصله 40 کیلومتری از رشت واقع شده است. گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران و سایر کشورها به بندر انزلی سفر کرده و از تالاب‌ و جاذبه های گردشگری بی‌شمار این شهر بازدید می‌کنند. شهر بندر انزلی در تمام فصل‌ها زیبایی‌های خاص خود را دارد و هوای دلپذیر آن باعث جذب افراد به این نقطه می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن معرفی و آشنایی با جاهای دیدنی بندر انزلی، سفر دلپذیری را برای خود و همسفرانتان رقم بزنید.

تالاب بین‌المللی انزلی

این تالاب بی‌نظیر، تالابی با هزاران گونه‌ جانوری و گیاهی است که سالانه شاهد خروج و ورود پرندگان مختلف به آن هستیم. تالاب‌ها که در اثر ترکیب اکوسیستم‌های خشکی و دریایی به وجود می‌آیند، از تنوع زیستی و همچنین طبیعت و شالیزارهای زیبایی برخوردارند که گردشگران زیادی را محو خود می‌کنند.

علاوه بر این تالاب انزلی، به لحاظ علمی نیز بارها و بارها مورد توجه محققان واقع شده است؛ زیرا رسوبات این تالاب ارزش اقتصادی بالایی داشته و به منظور تهیه کود شیمیایی، مواد اولیه ساختمان و اکتشاف عناصر مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تماشا و بازدید از این تالاب زیبا از جاده رشت – انزلی، به شهر بندر انزلی رفته و سپس به وسیله قایق‌های مستقر در آن مکان به گردش در تالاب بروید.

تالاب انزلی که یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در استان گیلان است، دارای زیبایی خیره کننده‌ای بوده که هیچگاه از تماشای نیزارها، نیلوفرهای آبی و چشم اندازهای شگفت‌انگیز آن سیر نخواهید شد. در اطراف این تالاب امکان تجربه تفریحاتی مانند ماهیگیری و قایق‌رانی مهیا است.

دهکده ساحلی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بندر انزلی که به بزرگترین باغ ایران نیز معروف است، دهکده ساحلی بندر انزلی است. این دهکده در مجاورت سواحل شگفت‌انگیز دریای خزر قرار دارد و دارای مساحت زیادی فضای سبز بوده که گردشگران را به سمت خود می‌کشاند.

در اطراف این دهکده ویلاهای زیادی ساخته شده که امکان اقامت در شب را برای مسافر ان مهیا ساخته است. همچنین دهکده ساحلی بندر انزلی دارای امکانات متنوعی مانند: رستوران، کافی‌شاپ، مرکز خرید و زمین ورزشی است که علاوه بر ساکنین این دهکده، گردشگران نیز می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شده و لحظات خاطره‌انگیزی را تجربه کنند. برخی از ورزش‌ها و تفریحات اطراف این دهکده عبارت‌اند از:

موزه نظامی

یکی از بناهای تاریخی استان گلستان که در شهر بندر انزلی قرار دارد، موزه نظامی است که از سه طبقه تشکیل شده و مالک آن شخصی روسی به نام خوشتاریا بوده است. لازم به ذکر است ساختمان اولیه این موزه از جنس چوب نراد بوده که در آتش سوزی از بین رفته و سپس کاخ کنونی در ضلع دیگر محوطه بنا شده است.

در فصول بهار و تابستان زمین‌های اطراف این موزه به اوج زیبایی می‌رسند که باعث تردد بسیاری از گردشگران به این موزه خواهد شد. موزه نظامی به عنوان یکی از جذاب‌ترین مکان های گردشگری این نقطه شهرت جهانی داشته که تاریخچه ساخت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد و معماری بی‌بدیل آن شباهت زیادی به معماری دوره هخامنشیان دارد. برخی از دلایل پرطرفدار بودن این موزه عبارت‌اند از:

  • معماری کاملاً متفاوت و زیبا

  • وجود مجموعه‌ متنوعی از سلاح‌ها

  • محصور بودن موزه در باغی زیبا

  • مهیا بودن فضای تفریح اطراف موزه

  • هتل های متعدد

  • اسکله تفریحی

  • ایستگاه قایق‌سواری

  • رستوران‌های متنوع

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان

یکی دیگر از زیباترین جاذبه های گردشگری در شهر بندر انزلی، کشتی تفریحی میرزا کوچک خان است که در بین گردشگران ایرانی و خارجی از محبوبیت خاصی برخوردار است. از آنجا که سفرهای دریایی بخش جدانشدنی تفریحات ناب و خاطره‌انگیز گردشگران محسوب می‌شوند، این کشتی فرصت لذت و بهره‌مندی از آرامش و سکوت دریا را برای آن‌ها فراهم می‌آورد.

کشتی میرزا کوچک خان یک کشتی لوکس و شناور در دریای خزر است که در ساخت آن کلیه استاندارها رعایت شده و با کلیه امکانات رفاهی آماده ارائه خدمات و پذیرایی از گردشگران است. کلیه پرسنل و کارکنان این کشتی زیبا دارای گواهینامه دریانوردی استاندارد هستند. از جمله خدمات ارائه شده در کشتی تفریحی میرزا کوچک خان عبارت‌اند از:

  • هتل 4 ستاره

  • کابین‌های اقامتی

  • کافی‌شاپ و رستوران

  • سالن جهت برگزاری مراسمات

حافظیه انزلی

یکی از جاهای دیدنی بندر انزلی که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده، حافظیه انزلی است. این سازه که به آن ساختمان موسیقی نیز گفته می‌شود در سال 1311 به دست مهندسان آلمانی ساخته شده و دلیل نامگذاری آن، اجرای موسیقی در این محل بوده است.

امروزه حافظیه انزلی میزبان گردشگران بسیاری است که علاوه بر تماشای آن به بازدید از ساختمان‌های اطراف مانند: کلبه‌های چوبی زیبا، ارابه چوبی، قفس پرندگان و گل‌کاری‌های این محل می‌پردازند.

همچنین در این محوطه شاهد برپایی نمایشگاه‌های متعدد از جمله، نمایشگاه‌های سوغاتی و صنایع دستی هستیم که بسیار بازار گرم و پرطرفداری دارند. برخی محققان ادعا دارند که الگوی ساخت حافظیه شیراز، حافظیه انزلی بوده است

فلای تودی، دسترسی به بهترین نقاط جهان

چنانچه قصد گردشگری و بازدید از مناطق زیبا و متنوع ایران زمین را دارید، با مراجعه به سایت فلای تودی نه تنها با دیدنی‌های ایران بلکه با جاذبه های گردشگری جهان آشنا می‌شوید. شهر بندر انزلی با جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوان، میزبان گردشگران ایرانی و حتی خارجی است که از مشاهده زیبایی‌های این نقطه لذت می‌برند و گاهی به جستجوی علمی در آن می‌پردازند. مجله گردشگری فلای تودی با معرفی بهترین جاهای دیدنی شهر مورد نظر شما، سفری خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی برایتان رقم می‌زند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا