نقشه راه دریافت ویزای دبی تحصیلی


درحال‌حاضر کشور دبی به یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه آموزش و پرورش تبدیل شده است. افراد زیادی علاقه دارند برای تحصیل به این کشور بروند. شرایط دریافت ویزای دبی برای تحصیل با کشورهای اروپایی تفاوت‌های زیادی دارد. برای مثال ویزای تحصیلی دبی باید به صورت سالانه تمدید شود و فقط برخی از دانشجویان قادر به دریافت ویزای پنج‌ساله خواهند بود. اگر دوست دارید برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کنید؛ مطالعه این مطلب را از دست ندهید. ما در ادامه درباره شرایط ویزای تحصیلی اطلاعات مفیدی را در اختیارتان می‌گذاریم.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی دبی

قبل از اینکه به بررسی مراحل اخذ ویزای تحصیلی دبی بپردازیم؛ بهتر است کمی با شرایط تحصیل در این کشور آشنا شوید. تدریس در دانشگاه‌های بین‌المللی این کشور به زبان انگلیسی است بنابراین متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد باید حداقل نمره شش را در آزمون آیلتس کسب کنند.

در مقطع دکترا ممکن است شرایط کمی متفاوت‌تر باشد. شما می‌توانید نمرات موردنیاز برای آزمون آیلتس و سایر آزمون‌های زبان انگلیسی را در وب‌سایت دانشگاه‌های دبی ببینید. همچنین مدت زمان تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف با هم فرق دارد. برای مثال دوره کارشناسی با توجه به نوع رشته و دانشگاه بین سه تا پنج سال طول خواهد کشید. پس از تحقیق درباره رشته‌های دانشگاهی و رتبه دانشگاه‌ها در سطح دنیا می‌توانید دقیق‌تر درباره ادامه تحصیل در دبی تصمیم بگیرید. اگر تصمیمتان برای تحصیل در دبی قطعی است باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مدارک موردنیاز را آماده کنید.

شما برای دریافت ویزای تحصیلی باید مدارکی مانند پاسپورت، عکس، نامه پذیرش از دانشگاه و گواهی اثبات تمکن مالی را آماده کنید. ارائه مدرک دانشگاهی که از آن فارغ‌التحصیل شده‌اید، گواهی پزشکی از مرکز بهداشتی موردتائید کشور امارات و مدارکی که نشان‌دهنده محل اقامتتان در این کشور باشد هم ضروری است. برای دریافت گواهی پزشکی باید آزمایش‌های مربوط به بیماری‌هایی مانند سل، هپاتیت، جذام، سیفلیس و ایدز را انجام دهید. مدارک موردنیاز برای محل اقامتتان در طول سفر به دبی هم می‌تواند اجاره‌نامه یک خانه یا خوابگاه باشد.

منتظر تائید درخواست ویزا توسط دانشگاه بمانید.

شما باید در این مرحله درخواست ویزای تحصیلی را به دانشگاه موردنظرتان بفرستید و تأییدیه آن را دریافت کنید. همچنین باید همه کارهای لازم برای ثبت‌نام دانشگاه را انجام دهید و مدارک موردنیاز را نیز ارسال کنید. برای مثال برخی از دانشگاه‌ها از دانشجویان خود می‌خواهند که بخشی از شهریه را قبل از ورود به دبی پرداخت کنند.

کارهای لازم برای دریافت مجوز ورود به امارات را انجام دهید.

در بسیاری از مواقع دانشگاه‌های دبی در نقش اسپانسر همه کارهای لازم برای دریافت مجوز ورود دانشجویان به دبی را پیگیری می‌کنند. همچنین دریافت مجوز ورود به دبی هزینه‌های دارد که در برخی موارد دانشگاه این هزینه‌ها را هم بر عهده می‌گیرد. بااین‌حال بسیاری از دانشگاه‌ها از دانشجویان خود می‌خواهند که مبلغی در حدود پنج هزار دلار را بابت رسیدگی به امور مربوط به ویزای دانشجویی بپردازند. درباره مدارک موردنیاز و هزینه‌های لازم برای دریافت مجوز ورود می‌توانید با دانشگاهتان مکاتبه کنید و سؤالاتتان را از آن‌ها بپرسید.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی را کامل کنید.

شما باید حداکثر تا 20 روز پس از پذیرش رسمی از طرف دانشگاه محل تحصیلتان همه کارهای مربوط به درخواست ویزای تحصیلی را انجام دهید. برخی از دانشگاه‌ها با دریافت مبلغی اضافه، کارهای لازم را در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌دهند. بعد از اینکه مجوز ورود و ویزای تحصیلی شما موردتائید دولت امارات قرار گرفت باید برای دریافت مهر ویزا به دانشگاه محل تحصیل خود در دبی بروید.

ویزای دبی

همه چیز درباره حامی مالی (اسپانسرشیپ) ویزای تحصیلی دبی

اسپانسرشیپ برای افرادی است که دارایی‌های مشخصی در کشور امارات دارند. بقیه افراد برای دریافت ویزای تحصیلی باید تمکن مالی خود را اثبات کنند. همچنین پسران بالای 18 سالی که در دبی زندگی می‌کنند، فقط برای یک سال می‌توانند از ویزای خانوادگی خود برای تحصیل استفاده کنند. پس از اتمام این مدت آن‌ها باید به صورت جداگانه برای دریافت ویزای دبی درخواست بدهند.

چنین قوانینی برای دختران مجرد وجود ندارد و آن‌ها می‌توانند تا زمان ازدواج تحت حمایت خانواده خود باشند. همچنین برای اسپانسرشیپ ویزای تحصیلی احتیاجی به سپرده‌گذاری بانکی توسط والدین نیست. بر اساس قوانین کشور امارات دانشگاه‌ها نیز می‌توانند برای دانشجویان خود ویزای تحصیلی بگیرند. دانشجویان بین‌المللی و دانشجویان ساکن امارات امکان استفاده از این فرصت را برای تحصیل در دبی دارند. همچنین پذیرش در دانشگاه به معنی دریافت ویزای تحصیلی نیست و شما برای اخذ ویزای تحصیلی باید درخواست بدهید.

ویزای تحصیلی دبی؛ فرصتی استثنایی برای دانشجویان ایرانی

برخی از دانشگاه‌های دبی رتبه‌های علمی بالایی در سطح بین‌المللی دارند. شرایط دریافت ویزای دبی برای ایرانی‌هایی که می‌خواهند در این کشور ادامه تحصیل بدهند دشوار نیست. شما به راحتی می‌توانید با طی مراحلی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، ویزای تحصیلی یک‌ساله دریافت کنید. ویزای شما تا پایان تحصیلتان در دانشگاه‌های دبی به صورت سالانه تمدید خواهد شد. همچنین امکان دریافت بورسیه تحصیلی در برخی از دانشگاه‌های دبی نیز وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا