نکاتی در مورد انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای خانه یا ساختمان


از میان انواع اقلام دکوراسیون داخلی، کاغذ دیواری همواره پای ثابت زیباسازی دوچندان دیوارهای خانه یا ساختمان به شمار می‌رود. این محصول به لطف پیشینه مطلوب و طرفداران قابل‌توجهی که دارد، موفق شده است گوی سبقت را از انواع دیوارپوش‌ها برباید و همچنان علاقه‌مندان خاص خود را حفظ کند. انواع دیوارپوش کاغذی به دلیل پوشاندن عیوب و آسیب‌های ظاهری دیوار و همچنین افزایش حس مثبت و خوشایند در محیط، می‌توانند بهترین گزینه برای دیوارهای اتاق و محیطی باشند که نیاز به ترمیم، بهبود فضا و افزایش زیبایی محیط برای آن احساس می‌شود.

آنچه در مورد کاغذ دیواری باید بدانید

کاغذ دیواری یا wallpaper نوعی دیوارپوش زینتی است که برای پوشاندن سطوح دیوار، سقف یا اجسام دیگر استفاده می‌کنند. این محصول ازجمله آیتم‌ها در طراحی داخلی به شمار می‌رود.

آشنایی با کاربردهای این نوع محصول زینتی به شناخت بهتر آن کمک می‌کند.

رونیکس

افزایش هماهنگی

هر مصرف‌کننده‌ای که به سراغ چنین محصولی می‌رود قطعاً مایل است تغییرات بیشتری در فضای موردنظر خود ایجاد کند. افزایش هارمونی یا رنگ بخشیدن به محیط، یکی از همین تمایلات است.

برخی از مصرف‌کنندگان علاقه دارند یک بوم نقاشی جذاب روی دیوار خود داشته باشند یا تعدادی از اجسام موجود در چیدمان محیط را با کاغذ دیواری، چشمگیرتر کنند. انتخاب یک دیوارپوش کاغذی متناسب با رنگ و هماهنگ با چیدمان، اینجا، اهمیت خود را نشان می‌دهد.

خنثی کردن

خنثی‌سازی به القای حس متضاد و بهبود زیبایی محیط کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال یک چیدمان سنتی با مبلمان، فرش یا پرده تک‌رنگ یا بسیار ساده، به لطف کاغذ دیواری کلاسیک طرح دار یا شلوغ، جلوه به‌مراتب چشمگیرتری پیدا می‌کند.

آرامش فضا

فضاهایی مانند اتاق‌خواب یا اتاق کار به دلیل کاربرد متفاوتی که دارند به تزئینات متمایزی نیاز پیدا می‌کنند. اهالی فن در صنعت طراحی داخلی معتقد هستند که در نظر گرفتن رنگ و طرح متناسب با فضا به القای حس بهتر در آن محیط کمک شایانی می‌کند.

تزئین فضای خاص

برای افرادی که قصد خرید اینترنتی کاغذ دیواری را دارند؛ مهم است که بخش‌هایی از خانه یا ساختمان خود را با دیوارپوش کاغذی، به زیبایی و با جذابیت بالا تزئین کنند. به‌عنوان‌مثال تمایل به پوشاندن دیوار آشپزخانه یا دیوار پشت تلویزیون در کنار نمایشی از حس زیبایی‌شناسی، نشان می‌دهد که این بخش‌ها برای افراد اهمیت خاصی دارد.

مهم‌تر از آن، انتخاب بهترین کیفیت کاغذ دیواری برای چنین فضاهایی است. بنا بر توصیه کارشناسان، کاغذ دیواری وینیل به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت دارد، انتخاب منطقی به شمار می‌رود.

پوشش راه‌پله‌ها

راه‌پله‌ها ازجمله بخش‌های کلیدی هر ساختمانی به شمار می‌روند. انتخاب کاغذ دیواری برای این قسمت یک حرکت خلاقانه است. با انتخاب طرح و رنگ متناسب با محیط ( اداری یا مسکونی) می‌توانید از تأثیر هرچه بیشتر کاغذ دیواری بهره‌مند شوید.

آشنایی با بهترین برندهای دیوارپوش کاغذی

با افزایش اهمیت دکوراسیون داخلی، مخصوصاً کاغذ دیواری، بر همگان ثابت شده که کیفیت، پرچم‌دار محبوبیت یک محصول است. افرادی که به این موضوع واقف هستند به دنبال محصولی از مجموعه برندهای ارزنده و خوش‌نام می‌روند. شایان‌ذکر است که در بازار رقابت برندهای مطرح کاغذ دیواری، انواع برندهای اروپایی، صدرنشین هستند و به‌خوبی نیاز مشتری سخت پسند را تأمین می‌کنند.

در ادامه به معرفی 3 برند نامدار دیوارپوش کاغذی در جهان می‌پردازیم:

◄ راش rasch (محصول کشور آلمان)

◄ گراهام‌اند براون graham and brown (محصول کشور انگلیس)

◄ تگزم texam (محصول کشور ایتالیا)

در مورد برند راش آلمان

شروع به کار کارخانه rasch در سال 1861 میلادی در شهر برامشه آلمان بود. خانواده راش، برند راش آلمان را با قدمتی 160 ساله وارد بازار رقابت کاغذدیواری‌های مدرن کردند. امروزه این دیوارپوش به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و اصیل‌ترین برندهای کاغذ دیواری در جهان شناخته می‌شود. کاغذ دیواری راش آلمان به لطف حفظ استانداردهای صنعت تولید و طراحی منحصربه‌فرد، موفق شده است گوی سبقت را از سایر رقبای این بازار برباید.

در مورد برند گراهام‌اند براون انگلیس

شرکت گراهام‌اند براون بریتانیا با داشتن ویژگی‌های مهمی چون نوآوری و به‌روزرسانی محصولات موفق شده است طی هفتادسال، همچنان به‌عنوان کاغذ دیواری پرطرفدار شناخته بماند. این شرکت در سال 1946 در حلقه‌ای خانوادگی راه‌اندازی شد.

علاوه بر تولید بهترین انواع کاغذ دیواری، این برند خوش‌نام به تولید رنگ، نقاشی دیواری و مبلمان هم مشغول است و تمامی محصولات و خدمات آن به‌صورت مستقیم روی سایت ارائه می‌شوند. ناگفته نماند که گراهام‌اند براون بریتانیایی در سال 2017 عنوان بهترین برند دکوراسیون داخلی را به خود اختصاص داد.

در مورد برند تگزم ایتالیا

نطفه شکل‌گیری برند تگزم ایتالیا به سال 1970 بازمی‌گردد. به‌مرورزمان و در سال 2010، صاحب طرح‌های تگزم، جیانفرانکو، نام تجاری تگزم را ایجاد کرد. با گذشت زمان، تکنیک‌های چاپ سنتی با به‌روز و پیشرفته‌ترین روش‌های تولید کاغذ دیواری تلفیق شدند.

بایدها و نبایدها در زمان انتخاب کاغذ دیواری

برای رضایت از انتخاب و کاربردی بودن هرچه بیشتر کاغذ دیواری انتخابی، لازم است نکات مهم زیر را پیش از خرید محصول در نظر داشته باشید:

  • نور محیط: به‌تناسب میزان روشنایی یا تاریکی اتاق، دیوارپوش کاغذی موردنظر خود را به ترتیب از بین رنگ‌های تیره تا روشن انتخاب کنید.
  • طرح کاغذ دیواری: برای هرچه تأثیرگذارتر شدن کاغذ دیواری حتماً به ابعاد و نوع چیدمان اتاق توجه داشته باشید. طرح‌های شلوغ برای اتاق‌های کوچک و شلوغ مناسب نیستند.
  • مبلمان: اگر مبلمان خانه شامل وسایل بزرگ می‌شود توصیه می‌کنیم دیوارپوشی را انتخاب کنید که طرح یا الگوهای بزرگ نداشته باشد تا بر ازدحام محیط اضافه نکند.
  • جنس کاغذ دیواری: دو نوع بافت‌دار و ساده دست مشتری را برای انتخاب محصول موردنظر باز می‌گذارد. اگر روحیه هنری دارید، جنس بافت‌دار و اگر فضایی ساده و بدون آلایش می‌خواهید به سراغ جنس ساده بروید.

معرفی طرح‌های متنوع کاغذ دیواری در بازار

به‌طورکلی سه طرح رایج زیر در بازار انواع کاغذ دیواری عرضه می‌شود:

  • طرح ساده: این نوع کاغذ دیواری برای فضاهایی مانند اتاق پذیرایی، اتاق‌خواب، دیوار پشت تلویزیون یا یکی از دیوارهای اتاق انتخاب می‌شود.
  • طرح کلاسیک: القای حس نوستالژیک و ترکیب با فضای ویکتوریایی مجلل در کاغذ دیواری کلاسیک باعث شده است تا همخوانی بیشتری با روحیه کلاسیک پسند مصرف‌کنندگان ایرانی داشته باشد.
  • طرح مدرن: عنصر تکرار، رنگ خنثی و هنر مدرن در این طرح کاغذ دیواری باعث می‌شود تا مشتری تمایل بیشتری برای استفاده از آن در دکوراسیون مدرن خود داشته باشد.

چرا کاغذ دیواری یک محصول مهم است؟

اگرچه انتخاب دیوارپوش کاغذی تنها بخشی از سفر زیباسازی فضای داخلی خانه یا ساختمان شما به شمار می‌رود، ولی حسن سلیقه در گزینش بهترین کاغذ دیواری نشان می‌دهد که شما به‌خوبی از دلایل اهمیت این محصول آگاه هستید. در ادامه فهرست‌وار به دلایل اهمیت کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی اشاره می‌کنیم:

  • رفع عیوب و آسیب‌های واردشده: با انتخاب یک کاغذ دیواری مناسب می‌توانید مطمئن باشید که بخش عمده‌ای از نواقص سطحی دیوار به‌راحتی پوشیده خواهد شد.
  • عمق بخشیدن به فضا: هدف از نصب کاغذ دیواری این است که فضای به‌مراتب منحصربه‌فرد فردتر از اتاقی با دیوار ساده ایجاد کنید.
  • ایجاد یکدستی و هارمونی: این مورد در دکوراسیون مدرن واقعاً اهمیت دارد و نشان‌دهنده تأثیر نظم و هارمونی در چیدمان و ارتباط آن با کاغذ دیواری انتخابی است.

نتیجه گیری

کاغذ دیواری یکی از بی‌شمار اقلام دکوراسیون داخلی است که امروزه بر تعداد طرفداران آن هم افزوده شده. خریداران این محصول، چه با خرید حضوری و چه با خرید اینترنتی کاغذ دیواری، می‌توانند مطمئن باشند که دیوارپوش متناسب با سلیقه، نیاز و بودجه را خریداری خواهند کرد. کافی است در این مسیر خود را از راهنمایی‌های مؤثر مشاوران باتجربه در حوزه طراحی داخلی محروم نکنند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا