هزینه تحصیل در انگلستان چقدر است؟


هزینه تحصیل در انگلستان چند پوند است؟ هزینه ویزای تحصیلی انگلستان چقدر است؟ شهریه دانشگاه‌های برتر انگلیس چه مقداری است؟ آیا شما شانس دریافت بورسیه تحصیلی از انگلیس را دارید؟ انگلستان از کشورهای برتر در زمینه تحصیل است و در هر رشته‌ای، دانشگاه‌های آن از بهترین دانشگاه‌های دنیا هستند. پس اگر شما قصد مهاجرت تحصیلی به انگلیس را دارید و سوالات بالا در ذهن شما پیش آمده است، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا از جزئیات هزینه تحصیل در انگلستان باخبر شوید.

هزینه مهاجرت تحصیلی به انگلستان

تحصیل در انگلیس، یکی از بهترین اتفاقاتی است که ممکن است برای شما بیفتد. اگر شما قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارید، باید از هزینه تحصیل در انگلستان آگاه باشید. انگلستان از کشورهای مقرون‌به‌صرفه برای تحصیل نیست؛ اما در بعضی از موارد، هزینه‌های کمتری از ایالات متحده آمریکا دارد. هزینه مهاجرت تحصیلی به انگلیس را نمی‌توان به‌صورت دقیق پیش‌بینی کرد. این هزینه برای هر فردی، متفاوت است و عوامل مختلفی در تعیین آن نقش دارند. هزینه مهاجرت تحصیلی به انگلیس، شامل هزینه ویزای تحصیلی، شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در این کشور است. در ادامه، درباره‌ هر کدام از این هزینه‌ها توضیحات کاملی آورده شده است.

هزینه ویزای تحصیلی انگلیس

بعد از گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان، باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. شما باید 6 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی خود، برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. با ویزای تحصیلی انگلستان، یک دانشجو بسته به مقطع تحصیلی‌اش می‌تواند تا نهايت 5 سال در انگلستان بماند. هزینه ویزای تحصیلی انگلستان حدودا 363 پوند است. این هزینه، برای افراد بالای 18 سال است. اگر شما سن کمتری دارید، باید برای ویزای تحصیلی کودک اقدام کنید.

حالم خوبه

 

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی انگلستان

در هر کشوری، هزینه تحصیل در مقاطع مختلف، متفاوت است. در انگلیس نیز هزینه تحصیل در مدرسه با هزینه تحصیل در دانشگاه تفاوت دارد. همچنین هزینه تحصیل در هر یک از مقاطع دانشگاهی، با یکدیگر متفاوت است. در ادامه، درباره هزینه هر یک از مقاطع تحصیلی صحبت می‌کنیم.

هزینه تحصیل در مدارس انگلستان

هزینه تحصیل در دو مدرسه مختلف انگلیسی می‌تواند متفاوت باشد. این هزینه، می‌تواند صفر تا چند هزار پوند باشد. شما می‌توانید در یک مدرسه رایگان، مدرسه‌ای با بهترین خدمات تحصیلی یا مدرسه شبانه‌روزی تحصیل کنید.

هزینه تحصیل کارشناسی در انگلیس

هزینه تحصیل در انگلستان بسته به کشور متفاوت است. ایرانی‌ها به عنوان دانشجوهای بین‌المللی برای دوره کارشناسی، باید حدودا بین 11000 تا 38500 پوند در هر سال، شهریه پرداخت کنند. تعیین عدد دقیق شهریه به دانشگاه و رشته تحصیلی شما بستگی دارد. برای اطلاع از جزئیات دقیق هزینه‌ها، می‌توانید به صفحه وبسایت رسمی دوره تحصیلی مراجعه کنید.

هزینه تحصیلات تکمیلی در انگلستان

شهریه تحصیلات تکمیلی (مقطع کارشناسی‌ ارشد و مقطع دکتری) می‌تواند در محدوده 8000 تا 39000 پوند در سال باشد. توجه داشته باشید که رشته‌های خاصی مانند پزشکی، ممکن است بیش از 50000 پوند در سال هزینه داشته باشند.

شهریه دانشگاه‌های انگلستان

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، هزینه تحصیلتان به دانشگاه انتخاب‌شده توسط شما بستگی دارد. شما ممکن است در یک دانشگاه با هزینه متوسط یا یک دانشگاه برتر پذیرش بگیرید. ابتدا به شهریه دانشگاه‌های مقرون‌به‌صرفه می‌پردازیم.

شهریه دانشگاه‌های مقرون‌به‌صرفه انگلیس

ممکن است شما بودجه زیادی برای مهاجرت تحصیلی نداشته باشید. به همین دلیل، ترجیح دهید در دانشگاه‌هایی آموزش ببینید که شهریه کمتری داشته باشند. در ادامه، لیستی از 5 دانشگاه مقرون‌به‌صرفه برتر در انگلستان و شهریه تقریبی سالانه آن‌ها برای شما آورده‌ شده‌ است.

شهریه دانشگاه‌های برتر انگلستان

اگر آموزش برای شما اهمیت بیشتری از هزینه دارد، بهتر است به دانشگاه‌های برتر انگلیس بروید. در هر رشته‌ای، دانشگاه برتر متفاوت از رشته‌ دیگر است، اما به‌طور کلی در ادامه لیستی از 5 دانشگاه برتر انگلستان با شهریه تقریبی آن‌ها ارائه شده است.

 

هزینه‌های زندگی دانشجویی در انگلیس

هزینه زندگی در انگلستان به عوامل مختلفی از جمله موقعیت مکانی، نوع محل اقامت، سبک زندگی، عادات غذایی و نوع حمل‌و‌نقل بستگی دارد. در ادامه با جزئیات بیشتری درباره این هزینه‌ها صحبت می‌کنیم.

هزینه خوابگاه دانشجویی در انگلستان

دانشجویان بین‌المللی، معمولا در سال اول تحصیل خود، در خوابگاه دانشجویی زندگی می‌کنند. بسیاری از دانشگاه‌ها، به دانشجویان حق انتخاب بین اقامتگاه‌هایی با خدمات پذیرایی یا بدون خدمات را می‌دهند. طبیعتا خدمات پذیرایی، هزینه اجاره را بیشتر می‌کند. دانشجویان معمولا در سال‌های پایانی به‌صورت گروهی یا فردی آپارتمان‌ اجاره می‌کنند. اقامتگاه دانشگاه یا آپارتمان‌های گروهی، قطعا از حالت فردی مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

بر اساس یکی از نظرسنجی‌های انجام‌شده توسط National Student Accommodation در سال 2017، دانشجویان به‌طور متوسط، حدود 125 پوند در هفته برای اجاره مسکن پرداخت می‌کردند. البته باید در نظر داشته‌ باشید هزینه تحصیل در لندن، بسیار بالاتر از سایر شهرهاست. به‌عنوان مثال، کرایه خانه‌ای که دانشجو در لندن پرداخت می‌کند، حدود 185 تا 190 پوند در هفته است. همچنین 70 تا 80 پوند دیگر در ماه، باید برای پرداخت قبوض اینترنت و سایر خدمات شهری پرداخت کند.

هزینه غذا در انگلیس

برای هزینه غذا در انگلستان، حدودا 30 پوند در هفته را در نظر داشته‌ باشید. البته ممکن است بخواهید هر چندوقت‌ یک‌بار، با دوستان خود به رستورانی بروید و یک شب را بیرون از خانه بگذرانید. در خارج از لندن، یک وعده غذایی در رستوران، هزینه‌ای در حدود 12 تا 15 پوند خواهد داشت. در لندن این هزینه می‌تواند تا حدود 30 پوند گران شود.

هزینه حمل‌و‌نقل در انگلستان

اگر محل زندگی شما با دانشگاهتان فاصله دارد، هزینه‌ای بین 10 تا 15 پوند در هفته برای حمل‌و‌نقل در نظر بگیرید. پس بهتر است محل اقامتتان نزدیک دانشگاه باشد تا با پیاده‌روی، کمی از افزايش هزينه زندگیتان جلوگيری كنيد.

هزینه کتاب و موارد درسی در انگلیس

هزینه تحصیلی که قبل‌تر ذکر شد، شامل هزینه کتاب و سایر هز‌ینه‌های درسی نمی‌شود. در نتیجه، بهتر است حدود 30 پوند در ماه را برای این تجهیزات ضروری درسی در نظر بگیرید.

سایر هزینه‌های تحصیل در انگلستان

علاوه بر تمام موارد ذکرشده، شما هزینه‌های دیگری مانند هزینه قبض تلفن همراه، پوشاک و هزینه‌های غیر قابل پیش‌بینی دارید. برای قبض تلفن همراه خود، مبلغی حدود 15 پوند در ماه در نظر بگیرید. علاوه بر این، پوشاک و سایر نیازهای کوچک، ممکن است حدود 35 تا 55 پوند در ماه، برای شما هزینه داشته‌ باشد. همچنین اگر مایل باشید که تفریح خاصی انجام دهید، باید هزینه آن را جداگانه در نظر بگیرید.

دریافت بورسیه تحصیلی در انگلستان

از آنجایی که هزینه تحصیل در انگلستان نسبتا بالاست، بورس تحصیلی یک انتخاب عالی برای کاهش هزینه‌هاست. خوشبختانه، بورسیه‌های تحصیلی زیادی به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌شود و افراد شانس بالایی برای دریافت بورسیه دارند. برای پیدا‌ کردن این بورسیه‌ها، نیاز به تحقیق دارید. یک راه مطمئن، استفاده از مشاوره‌های موسسه‌های معتبر مهاجرتی است. تيم مای آرمان با تجربه‌ای بسيار بالا به شما مشاوره رایگان برای مهاجرت تحصيلی به انگليس ارائه خواهد داد. دانشجويان مقطع تحصيلات تكميلی، شانس بالاتری برای دريافت بورسيه تحصيلی و کاهش هزینه تحصیل در انگلستان دارند. با اين‌حال، اين نوع بورسيه‌ها رقابتی هستند و ممکن‌ است به‌دست‌آوردن آن‌ها دشوار باشد.

جمع‌بندی

اگر قصد ارتقا در سطح علمی خود را دارید، انگلیس مقصد مناسبی برای تحصیل شماست؛ اما در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل در انگلستان ممکن است نسبت به سایر کشورها بالاتر باشد. در این مطلب، شما را از ریز هزینه‌های تحصیل در انگلیس و هزینه زندگی دانشجویی در این کشور آگاه کردیم. برای تصمیم‌گیری بهتر، می‌توانید سوالات خود را از مشاوران مجموعه مای آرمان بپرسید و از تجربیات آن‌ها بهره ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا