همه چیز درباره سفر به نجف


هرساله زائران بسیاری، از مرقد مطهر امام رضا(ع) در شهر مشهد، به نجف اشرف سفر می‌کنند و از بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به سمت بارگاه ملکوتی امام علی(ع)، روانه می‌شوند. درخواست‌ها برای رزرو بلیط مشهد به نجف از سوی زائرین امام رضا(ع)، بالاست و بسیاری از زائرین بعد از زیارت بارگاه امام رضا(ع)، تصمیم می‌گیرند که به نجف اشرف هم مشرف شوند. در این مطلب تصمیم داریم در مورد برنامه سیاحتی سفر به نجف اشرف، اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم؛ از همین‌رو اگر می‌خواهید با مراکز زیارتی شهر نجف اشرف آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید!

بارگاه ملکوتی امام علی علیه‌السلام

یکی از اصلی‌ترین مراکز زیارتی در شهر نجف اشرف، بارگاه مطهر امام اول شیعیان، حضرت علی بن ابی طالب(ع) است. بارگاه ملکوتی این امام معصوم، در مرکز شهر نجف واقع‌ شده است و جزو مهم‌ترین جاذبه‌های سیاحتی نجف به شمار می‌رود.

به دلیل وجود این بارگاه، تعداد زیادی بلیط مشهد به نجف، تهران به نجف و دیگر شهر‌های ایران رزرو می‌شود. در مورد بارگاه ملکوتی این امام بزرگوار باید بگوییم که مرقد مطهر امام علی(ع) تا زمان خلافت هارون‌الرشید، مخفی بود؛ اما پس از به خلافت رسیدن هارون‌الرشید، مکان آن علنی و بارگاه این امام بزرگوار، به دست این خلیفه بنا شد. بنای اصلی مرقد امام علی(ع) به دست هارون‌الرشید ساخته‌ شده است؛ اما در دوره‌های مختلف و به ‌مرور تکمیل شد، تا در نهایت، بارگاه و صحن مرقد به شکل امروزی آن در آمده است. البته که هنوز هم توسعه مرقد ادامه دارد.

مسجد عمران بن شاهین

حالم خوبه

علاوه بر بارگاه ملکوتی امام معصوم، شما می‌توانید از مسجد عمران بن شاهین، در نجف اشرف هم بازدید کنید. این مرقد جزو قدیمی‌ترین مساجد موجود در نجف، به‌شمار رفته که دقیقا در قسمت شمالی مرقد مطهر، واقع‌ شده است. مقبره افراد بزرگی مانند علامه سید محمد کاظم و آیت‌الله سید کاظم یزدی در مسجد عمران بن شاهین قرار دارد.

حسینیه صحن شریف

از دیگر مکان‌های سیاحتی و نزدیک به مرقد مطهر، می‌توان به حسینیه صحن شریف اشاره کرد. این صحن در سمت شمالی مرقد مطهر امام علی(ع) واقع ‌شده است. از ایوان سوم در قسمت شمال شرقی مرقد، می‌توانید به درب ورودی صحن شریف وارد شوید.

مسجدالراس

در بخش‌های مختلف مرقد مطهر، مکان‌های سیاحتی بسیاری وجود دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به مسجدالراس، اشاره کرد. این مکان در قسمت غربی مرقد مطهر که به رواق متصل‌شده، قرار‌گرفته است. دو دلیل برای نام‌گذاری این مسجد وجود دارد، اول اینکه به دلیل قرار‌گیری آن، درست در مقابل سر مبارک امام علی(ع) قرار‌گرفته، آن را مسجدالراس نامیده‌اند. دوم اینکه در روایتی از امام صادق(ع) نقل ‌شده است که سر مبارک سالار شهیدان حسین بن علی(ع) در این مسجد قرار دارد.

 

تکیه بکتاشیه

اگر بلیط مشهد به نجف خود را رزرو کرده‌اید، به یاد داشته باشید که هنگام زیارت از مرقد مطهر، زیارت تکیه بکتاشیه را فراموش نکنید. این تکیه در قسمت شمالی مسجد الرأس، قرار‌گرفته و مکان قرار‌گیری آن نسبت به حرم، ضلع غربی آن است. این تکیه سه درب دارد که دوتای آن روبه ایوان‌های داخلی صحن باز می‌شوند. آخرین درب، شما را به ضلع غربی خارج از حرم می‌برد.

مقام امام ششم، امام صادق علیه‌السلام

مقام امام ششم شیعیان در نزدیکی درب مسجدالرأس قرارگرفته است. روایاتی در مورد مقام امام صادق(ع) وجود دارد. در این روایت، نقل‌شده که امام صادق(ع)، زمانی که برای زیارت جد بزرگوار خود امام علی(ع) به نجف اشرف سفر کرده، در این مکان به اقامه نماز پرداخته است.

قبرستان وادی‌السلام

در شمال حرم مطهر ‌امیر مؤمنان علی(ع)، قبرستان وادی‌السلام قرار دارد. در این قبرستان بیش از ۵ میلیون قبر، وجود دارد و می‌توان آن را بزرگترین قبرستان در کل دنیا به حساب آورد. روایات زیادی که در مورد رجعت پیامبران و امام در روز رجعت وجود دارد، باعث شهرت این قبرستان شده است.

همانطور که در این مطلب اشاره شد، در بارگاه ملکوتی امام علی علیه‌السلام، علاوه بر زیارت مرقد مطهر این امام معصوم، زائران می‌توانند از مکان‌های زیارتی دیگری هم بازدید کنند. اما به‌منظور تهیه بلیط مشهد به نجف یا تهران به نجف و دیگر شهر‌های ایران به کشور عراق، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی خدمات بسیار زیادی برای کاربران در نظر‌گرفته است و آنان به راحتی می‌توانند رزرو هتل و خرید بلیط رفت و برگشت هواپیما را در این وب‌سایت انجام دهند.

علاوه بر خرید بلیط هواپیما استانبول می‌توانید متنوع ترین هتل های نجف را نیز در سایت فلای تودی رزرو کنید. فلای تودی ارزانترین و متنوع ترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته باکیفیت ترین خدمات سفر را در اختیار شما قرار می دهد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا