پارتیشن اداری، راهکاری مدرن برای تغییر دکوراسیون


پارتیشن اداری چند نوع دارد و برای چه پلان‌هایی مناسب است؟ این دیوار جداکننده انتخابی پربازده برای مدیریت و چینش پلان‌های مدرن مانند سالن جلسه، آمفی تئاتر، دفتر کار و اتاق پرسنلی به شمار می‌رود. در واقع افراد با انتخاب این سازه‌ می‌توانند علاوه بر استفاده بهینه ‌‌از محیط شرکت، به زیبایی و مشتری‌پسند شدن محل کار هم کمک کنند. همچنین این محصول در چیدمان منزل نیز کاربرد دارد و به ایجاد دکوراسیونی مدرن و جذاب کمک می‌کند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا با معرفی دلایل انتخاب و خرید پارتیشن‌های اداری، به‌عنوان راهکاری مدرن برای تغییر فضای دکوراسیون‌ اداری به توضیح مزایای استفاده از این محصولات برای شما دوستان گرامی بپردازیم. لطفا همراه ما باشید.

چرا باید از پارتیشن اداری استفاده کنیم؟ کاربردهای پارتیشن اداری

استفاده از پارتیشن‌ اداری توجیه فنی و اقتصادی بالایی داشته و به افراد این اجازه را می‌دهد تا براساس سبک مورد علاقه خود، از مدل‌های شیشه‌ای، شبکه‌ای، قفسه‌ای و … برای جداسازی فضاهای موجود استفاده کنند. حالا بیایید کمی ساده‌تر به این موضوع نگاه کنیم.

فرض کنید به‌خاطر بالا آمدن سرامیک کف شرکت، گچ‌کاری دیوارها و یا وجود ستون وسط سالن، بخش قابل توجهی از فضای شما خالی و بلااستفاده مانده است. در چنین شرایطی چه تصمیمی می‌توان گرفت؟ اگر اقدام به محاسبه تک‌تک هزینه‌ها برای تخریب، طراحی مجدد، اصلاح و رنگ‌کاری آن‌ها بکنید احتمالا به رقم عجیب و غریبی می‌رسید که هیچ توجیه اقتصادی ندارد! رقمی که برای تقسیم فضای اتاق‌‌ها یا اضافه کردن محل استراحت، ورزش و … برای شرکت ابدا منطقی به نظر نمی‌رسد.

در چنین مواردی راهکار خلاقانه برای تقسیم بهتر و بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای اداری، استفاده از پارتیشن‌ است. این پارتیشن یا دیوار کاذب، از تخته ستونی MDF، ورق سکوریت و فریم آلومینیومی ساخته شده و علاوه بر محافظت از حریم شخصی کارکنان و مدیران، به استفاده بهینه از فضاهایی مانند کنار راه ‌پله کمک می‌کند. همچنین با انتخاب پارتیشن‌های اداری تعداد بیشتری از کارمندان قابلیت استفاده از فضای شرکت را پیدا می‌کنند و امکان ایجاد فضای اختصاصی برای استراحت و قهوه با صرف هزینه‌‌ای پایین به وجود می‌آید.

مقایسه انواع پارتیشن اداری ثابت و متحرک

تا چند سال پیش شاید تنها مدلی که در محیط‌های اداری دیده می‌شد، پارتیشن‌های تک‌جداره بود، ولی امروزه با افزایش استفاده از این سازه‌ها متعلقات زیادی برای رفع نیاز مشتریان به آن‌ها اضافه شده است. به طور مثال پارتیشن اداری ثابت علاوه بر تفکیک فضاهای اداری، استحکام بالایی دارد و به همین دلیل برای جایجایی و تغییر مکان مداوم مناسب نیست. پس اگر تصمیم به طراحی یک دیوار کلاسیک برای اتاق مدیریت یا سالن کنفرانس گرفته‌اید، پارتیشن اداری ثابت به دلیل داشتن استحکام، زیبایی و مشتری‌‌پسندی انتخاب ایده‌آلی برای این فضاها خواهد بود.

در مقابل، پارتیشن اداری متحرک برای جابجایی نیازی به نیروی کار متخصص ندارد و برای اجرای آن هم نیازی به داشتن محیط‌ خیلی بزرگی نیست. پارتیشن‌های اداری ریلی، آکاردئونی، چرخی و تاشو چند نمونه متداول از مدل‌های معروف این سیستم‌ جداکننده‌ هستند که احتمالا نام آن‌ها را شنیده‌ باشید.

این محصول علاوه بر مجموعه‌های تجاری می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده در مغازه، رستوران و یا حتی بیمارستان‌‌ها نیز باشد. سرعت نصب و راه اندازی پارتیشن‌های متحرک نسبت به نمونه ثابت بیشتر بوده و با داشتن متعلقات کم‌تر، امکان سازگاری بیشتری هم با محیط‌های کوچک و خلوت دارند. ملامین، استیل و ورق MDF، از متریال اصلی این دیواره‌های جداکننده محسوب می‌شود.

دسته ‌بندی پارتیشن‌‌های موجود در بازار صرفا به نصب و جابجایی آن‌ها محدود نمی‌شود و امروزه این محصولات بیشتر بر اساس ظاهر و متریالی که در آن‌ها استفاده شده، در میان مشتریان شناخته می‌شوند. در ادامه به چند مورد از این پارتیشن‌های پرطرفدار به لحاظ مشخصات ظاهری که دارند اشاره می‌کنیم.

ویژگی‌های‌ یک پارتیشن اداری مدرن

معمولا در انتخاب پارتیشن‌ اداری سعی می‌شود تا علاوه بر نصب آسان، ظاهر زیبا و پوشش کامل محیط، با فرهنگ و اهداف سازمانی هم همخوانی داشته داشته باشد. به طور مثال اگر در گوشه‌ای از سالن اجتماعات قصد ایجاد فضایی برای بایگانی پرونده‌ها، نصب سیستم پروژکتور و یا رای‌گیری و ترجمه را داشته باشید، باید توجه کنید پارتیشن شما دارای پایه‌های قابل تنظیم بوده و در برابر نویز محیط مقاوم عمل کند. به خاطر قرار داشتن در معرض دید میهمان‌ها و مشتریان نیز سعی کنید تا امکان نصب لوگو روی دیواره آن هم وجود داشته باشد. در واقع این اقدامات در هویت بخشیدن به کل مجموعه نقش زیادی دارند.

در ادامه به معرفی چند نمونه از ویژگی‌های یک پارتیشن خاص و مدرن می‌پردازیم:

  • هماهنگی با رنگ و طراحی محیط
  • ضدحریق بودن و مقاوم در برابر حرارت
  • قابلیت نصب و جابجایی آسان
  • افزایش جذابیت بصری محیط
  • عایق در برابر نویز و آلودگی‌های صوتی
  • تفکیک ایده‌آل محیط و ایجاد فضای مدرن
  • قابلیت نصب پرده و کرکره

قیمت ساخت و اجرای پارتیشن اداری

هزینه ساخت پارتیشن‌ اداری بسته به تعداد پنل، لایه سکوریت شیشه، امکان تنظیم ارتفاع و همچنین متریالی در آن استفاده شده، متفاوت خواهد بود. این موضوع معمولا با متراژ محیط و نیاز کارفرمایان رابطه زیادی دارد. به طور مثال پارتیشن اداری ام‌دی‌اف در برابر رطوبت و خوردگی استحکام بالایی داشته و در مقابل پارتیشن اداری شیشه‌ای، باعث تسلط بهتر کارکنان نسبت به محیط اطراف شده و ظاهر محل کار را خاص و یک‌دست جلوه می‌دهد.

هزینه طراحی و اجرای اتاق‌های پارتیشنی بر اساس متر مربع محاسبه می‌شود و به طور کامل به متراژ محیط وابسته است. در مدل‌هایی مانند پارتیشن‌ ثابت دوجداره به دلیل استفاده از MDF 16میلی‌متر، امکان سیم‌کشی توکار، نصب پرده و کرکره داخل پارتیشن و استفاده سراسری از شیشه شفاف فریم‌دار در بدنه آن، بیشتر از سایر مدل‌ها خواهد بود. باید اضافه کنیم که تعداد درب و یا پنجره طراحی شده برای پارتیشن ساختمان اداری هم تاثیر مستقیمی بر هزینه نهایی ساخت آن‌ها و بهای پرداختی کارفرما خواهد داشت.

نتیجه گیری

نصب پارتیشن اداری یکی از اقدامات کم‌هزینه و پربازده برای تجهیز فضاهای اداری محسوب می‌شود. شیشه‌ به کار رفته در این دیواره جداکننده عمدتا تک جداره یا دوجداره بوده و در کنار فریم آلومینیومی و ستونی MDF، متریال اصلی این سازه‌‌ را تشکیل می‌دهد. امروزه استفاده از پارتیشن‌ اداری صرفا با هدف فضاسازی محیط کار انجام نمی‌شود و علاوه بر ایجاد جذابیت برای مشتریان، به حفظ تمرکز و آرامش کارکنان هم کمک زیادی می‌کند. در این مقاله به معرفی چند نمونه از مدل‌های پرکاربرد پارتیشن اداری و مزایای استفاده از این سیستم‌های جداکننده پرداختیم. امیدواریم که پاسخ سوالات خود را در این باره به دست آورده باشید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا