پرواز به استانبول از کدام شهرهای ایران انجام می‌شود؟


یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران، شهر توریستی و جذاب استانبول است. این شهر طرفدارن زیادی دارد و سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا است. با توجه به این موضوع، سفر به استانبول از طریق نزدیک‌ترین فرودگاه اهمیت بالایی دارد. در این مطلب فرودگاه‌های بین‌المللی کشور را معرفی کرده و به شما می‌گوییم که پرواز به استانبول از کدام شهر ایران بیشتر است. شما می‌توانید از شهرهای مختلف ایران به مقصد استانبول سفر کنید و برای کاهش هزینه‌های خود، بلیط لحظه آخری استانبول علی بابا را بخرید.

پرواز به استانبول از تهران

یکی از فرودگاه‌هایی که میزبان پرواز‌های رفت‌وبرگشت به استانبول است در پایتخت قرار دارد. فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در ۳۰ کیلومتری شهر تهران واقع شده و سه ترمینال دارد. یکی از این ترمینال‌ها فعال بوده و به‌عنوان فضایی برای فراز یا فرود پرواز‌های تهران استانبول در نظر گرفته شده است. همه ساله حدود ۶ میلیون مسافر و ۱۲۰ هزار تن بار از طریق این فرودگاه جابه‌جا شده و به مقصد خود در استانبول می‌رسند. بنابراین شهروندان تهرانی و دیگر افراد در شهرستان‌ها به‌راحتی می‌توانند با تهیه بلیط و به‌وسیله پرواز هوایی از مبدا این فرودگاه به استانبول بروند.

پرواز به استانبول از فرودگاه شهر‌های دیگر ایران

بیش‌تر افراد تصور می‌کنند که برای رفتن به شهر استانبول حتما باید از مبدا تهران سفر کنند. این در حالی است که شهر‌های دیگری همچون مشهد، تبریز، اصفهان و… نیز شرایط پرواز مستقیم به ترکیه را فراهم کرده‌اند. در ادامه با معرفی این شهر‌ها، شما را با فرودگاه‌هایی که به استانبول پرواز دارند آشنا می‌کنیم. بنابراین اگر این شهرها به شما نزدیک‌تر بوده یا ساکنین آن‌ها هستید، دیگر نیازی نیست از تهران به استانبول بروید.

فرودگاه بین‌المللی هاشمی نژاد در مشهد

فرودگاه بین‌المللی هاشمی نژاد، پرواز‌های مشهد استانبول را پوشش می‌دهد. مساحت این فرودگاه در حدود ۵۴۰ هکتار بوده و امکان پرواز به استانبول از مبدا مشهد فراهم شده است. سالانه حدود ۷ میلیون مسافر از طریق فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به استانبول پرواز کرده و از مزایای سفر هوایی در این مسیر بهره‌مند می‌شوند. امکان تهیه بلیط پرواز مشهد استانبول در تمام اوقات سال فراهم بوده و این سفر حدود ۳ ساعت و ۵۰ دقیقه طول می‌کشد.

فرودگاه شهید مدنی در تبریز

فرودگاه شهید مدنی در تبریز با داشتن مساحت ۴۲۰ هکتاری، یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های شمال غرب ایران است. این فرودگاه در مرز هوایی ایران و آسیای مرکزی و اروپا واقع شده و بیش‌تر پروازهای بین‌المللی در این فرودگاه انجام می‌شوند. بنابراین با پوشش دادن پرواز‌های مستقیم استانبول، مسافران زیادی از سراسر کشور را به مقصد جابه‌جا می‌کند. پرواز تبریز استانبول به‌صورت متعدد صورت می‌گیرد و علت آن مربوط به نزدیکی و محبوبیت این شهر توریستی در بین اقوام ترک است. پرواز تبریز به استانبول تقریبا 2 ساعت و 40 دقیقه زمان می‌برد.

فرودگاه شهید بهشتی در اصفهان

فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، یک فرودگاه بین‌المللی است که پرواز مستقیم به شهر استانبول را پوشش می‌دهد. شهر اصفهان قدمت بالایی داشته و شما می‌توانید آثار تاریخی ارزشمندی را در این شهر ببینید. پس در بیش‌تر ماه‌های سال، مسافران زیادی از سراسر کشور به اصفهان سفر می‌کنند. یکی از بهترین راه‌های سفر به استانبول، پرواز از طریق فرودگاه بین‌المللی اصفهان است. محبوب‌ترین مقاصد این فرودگاه شامل شهر‌های استانبول، آدانا، دبی، تفلیس، کویت، وین و… هستند. با سفر از اصفهان به استانبول به طور متوسط 4 ساعت در پرواز خواهید بود.

فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب در شیراز

شهر شیراز با داشتن یک فرودگاه بین‌المللی، امکان پرواز مستقیم به استانبول را فراهم کرده است. فرودگاه شهید دستغیب چهارمین فرودگاه پرتردد ایران بوده و دو باند آسفالت شده دارد. بنابراین تمام پرواز‌های استانبول به‌صورت منظم انجام می‌شود. پرواز شما از شیراز به استانبول تقریبا 4 ساعت و 30 دقیقه زمان می‌برد.

فرودگاه بین‌المللی دیرستان در قشم

امکان سفر به استانبول از طریق فرودگاه بین‌المللی قشم امکان‌پذیر است. این فرودگاه در روستای دیرستان قرار دارد و پرواز‌های داخلی و خارجی زیادی را پوشش می‌دهد. یکی از پر طرفدارترین پرواز‌ها مربوط به شهر استانبول است و امکان تجربه سفر مستقیم و بدون معطلی از این جزیره وجود دارد.

فرودگاه شهید باکری در ارومیه

شهر ارومیه یکی دیگر از مقاصد پرطرفدار مسافران استانبول است. فرودگاه بین‌المللی ارومیه با نام فرودگاه شهید باکری، امکان پرواز مستقیم به استانبول را فراهم کرده و باعث تجربه سفری راحت و بدون دغدغه می‌شود. در صورت سکونت در این شهر می‌توانید بلیط لحظه آخری استانبول را تهیه کرده و در موعد مشخص به‌سوی مقصد پرواز کنید. به طور متوسط فاصله زمانی فرودگاه شهید باکری در ارومیه تا استانبول 2 ساعت و 30 دقیقه برآورد شده است.

کدام شهر ایران، بیش‌ترین پرواز به استانبول را دارد؟

آمار بیش‌ترین پرواز‌های استانبول، متعلق به پایتخت ایران یعنی بلیط تهران استانبول است. سالانه افراد زیادی از سراسر کشور به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در تهران می‌آیند. معمولا افراد پایتخت‌نشین و دیگر افراد شهرستان‌ها، تهران را به‌عنوان مبدا برای سفر به استانبول انتخاب می‌کنند. این موضوع به این دلیل است که تصور می‌کنند پرواز‌های مستقیم و منظم تنها از این شهر انجام می‌شوند‌. در صورتی که تبریز یکی از پرتردد‌ترین فرودگاه‌های ایران را دارد و به دلیل نزدیک بودن به کشور ترکیه نقش مهمی در کاهش هزینه‌های شما دارد.

در رتبه بعد نیز، شهر ارومیه و فرودگاه شهید باکری قرار دارد. در این مناطق افراد ترک زبانی زندگی می‌کنند که شهر استانبول علاقه‌مند هستند. بنابراین سفر مستقیم به استانبول از تبریز بسیار محبوب است و پرواز‌های این شهر به‌صورت منظم انجام می‌شود. با انتخاب شهر تبریز به‌عنوان مبدا می‌توانید در مدت‌زمان ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه به مقصد رسیده و سفری راحت و مطمئن را تجربه کنید.

چرا بلیط لحظه آخری استانبول علی بابا را بخریم؟

یکی از بهترین خدماتی که امکان تجربه سفر ارزان‌قیمت را فراهم می‌کند، بلیط لحظه آخری استانبول علی بابا است. خرید بلیط لحظه آخری این مسیر به دلیل قیمت پایین، هزینه‌های سفر شما را کاهش می‌دهد. گاهی به دلیل کنسل شدن پرواز بعضی افراد یا تکمیل نشدن ظرفیت سفر، شرکت‌های هواپیمایی بلیط لحظه آخری را ارائه می‌کنند. بنابراین در صورت داشتن وقت کافی می‌توانید با تهیه بلیط لحظه آخری استانبول علی بابا، سفر راحت و لذت بخشی را تجربه کنید. همچنین هزینه کم‌تری پرداخت کرده و از امکانات رفاهی کامل بهره‌مند می‌شوید.

در این مقاله فرودگاه‌های میزبان پرواز مستقیم به استانبول را معرفی کرده و مزایای خرید بلیط لحظه آخری استانبول علی بابا را مورد بررسی قرار دادیم. در پایان پیشنهاد می‌کنیم با انتخاب یک شرکت هواپیمایی معتبر، بلیط سفر خود را تهیه کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن به سمت مقصد موردنظرتان پرواز کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا