پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک


با افزایش خرید و فروش اجناس به صورت اینترنتی، تعداد بسته های ارسالی از سوی اداره پست ملی نیز روزانه در حال افزایش است. با تحویل بسته به اداره پست، یک کد رهگیری برای خریدار و فروشنده ارسال می شود تا از آن طریق بتوانند جهت پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک یا با شماره موبایل اقدام کنند. اما به چه صورت؟ نحوه پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل چگونه است؟ در این مقاله به بررسی روش پیگیری مرسوله از طریق پیامک با شماره موبایل خواهیم پرداخت؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

با کمک کد رهگیری پستی، می توانید موقعیت بسته خود را در ساعات مختلفی از روز پیگیری کرده و از زمان تحویل آن مطلع شوید. اگر کد رهگیری دریافت نکرده اید و یا در مراحل پیگیری مرسوله از طریق پیامک با مشکل مواجه شده اید، می توانید با مشاوران گروه ایران تحصیل تماس گرفته و درخواست راهنمایی کنید. توجه داشته باشید که برقراری ارتباط با کارشناسان ما تنها با شماره گیری 9099075307 با تلفن ثابت و بدون کد استانی امکان پذیر است. 

نحوه پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک 

برای پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک و جستجو علت نرسیدن مرسوله پستی، کافی است شماره مرسوله یا کد رهگیری را به سامانه پیگیری مرسولات پیامک کنید تا جزییات وضعیت مرسوله شما، مشخص گردد. برای این کار باید شماره مرسوله یا کد رهگیری را به شماره 2000441 ارسال کنید.

نحوه پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک 

طبق گفته های معاون فنی شرکت پست، امکان پیگیری مرسوله از طریق پیامک به منظور ایجاد خدمات بهتر فراهم گردیده است. البته توجه داشته باشید که هنگام ارسال کد مرسوله پستی، می بایست حرف R را نیز در ابتدای آن تایپ کنید. بدین طریق می توانید از زمان تحویل بسته پستی خود مطلع شوید و در زمان تحویل آن در منزل یا نحل تحویل حضور داشته و بسته خود را تحویل بگیرید تا برگشت نخورد. 

اما اگر بسته برگشت خورد، تکلیف چیست؟ چگونه می توان مرسوله پستی برگشت خورده را پیگیری کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که اگر بسته ای برگشت بخورد تا 5 روز در باجه نگهداری خواهد شد تا مشتری خود به صورت شخصی برای دریافت مرسوله مراجعه کند.

در غیر این صورت برای پیگیری بسته خود می توانید مجددا از روش پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک اقدام کنید. و یا با مراجعه به سامانه اداره پست به نشانی اینترنتی tracking.post.ir از جزئیات برگشت مرسوله کسب اطلاع کنید.

توجه داشته باشید که مرسولات پستی تنها به علت عدم حضور تحویل گیرنده برگشت نمی خورند؛ در برخی مواقع دلایلی چون ناقص بودن آدرس گیرنده، عدم درج کد پستی و غیره نیز باعث برگشت خوردن بسته می شوند.

روش های مختلف پیگیری مرسولات پستی

در حوزه خدمات پستی، شاهد ارائه خدماتی متنوع و عالی هستیم که یکی از این خدمات مربوط به نحوه رهگیری مرسولات پستی می‌ باشد. علاوه بر پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک، شما می توانید از طریق پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل یا کد ملی نیز جهت پیگیری مرسوله خود اقدام کنید.

به صورت کلی برای رهگیری کلیه مرسولات پستی، ابتدا یک کد رهگیری صادر خواهد شد.

پیگیری بسته پستی از طریق وبسایت اداره پست:

یکی از روش های پیگیری مرسوله پستی این است که این کد رهگیری را در وبسایت رسمی پست کشور به نشانی اینترنتی tracking.post.ir وارد کنید و از وضعیت مرسوله خود با خبر شوید. در این حالت مانند تصویر زیر می توانید اطلاعات بسته پستی خود را مشاهده کنید.

پیگیری بسته پستی از طریق وبسایت اداره پست

کاربران گرامی توجه داشته باشید که در صورت داشتن سوال و یا بروز مشکل می توانید همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید.

برای اطلاع از نحوه پیگیری پاسپورت از پست و مشاهده راهنمای گام به گام بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

رهگیری مرسولات پستی با کد ملی:

رهگیری مرسولات پستی با کد ملی مخصوص مرسولات سازمانی مانند گواهینامه و کارت نظام وظیفه است. برای رهگیری مرسولات پستی با کد ملی، کافی است ابتدا وارد najatracking.post.ir شوید.

در صفحه ای که برای شما باز می شود، کافی است گزینه مربوط به مرسوله خود را انتخاب کنید که شامل گواهینامه و یا نظام وظیفه می شود.

رهگیری مرسولات پستی با کد ملی

براساس نوع مرسوله ای که انتخاب کنید، اطلاعات متفاوتی نیز از شما خواسته خواهد شد. اطلاعات مورد نظر را وارد کرده و وضعیت مرسوله خود را مشاهده کنید.

برای مشاهده راهنما گام به گام پیگیری کارت خودرو از پست بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل از طریق کد USSD:

منظور از پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل، استفاده از کدهای دستوری است. بدین منظور، کافی است کد دستوری #110* را شماره گیری کنید.

سپس خدمات قابل ارائه را انتخاب کرده و کد رهگیری مرسولات پستی با کد ملی را بزنید.

در مرحله بعدی پلیس +10 و درنهایت نیز وضعیت مدارک را انتخاب کنید. در این صورت با مشاهده وضعیت بسته، پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل به اتمام می رسد.

برای اطلاع از نحوه ثبت شکایت تاخیر پست + سامانه eop.post.ir بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

آیا امکان استعلام مرسوله پستی بدون کد رهگیری وجود دارد؟

بله، امکان استعلام مرسوله پستی بدون کد رهگیری وجود دارد. به کمک روش پیگیری مرسولات پستی با کد ملی در سامانه najatracking.post.ir دیگر نیازی به کد رهگیری نخواهد بود. البته توجه داشته باشید که برای استعلام مرسوله پستی بدون کد رهگیری، لازم است حتماً مرسوله شما از نوع سازمانی باشد.

آیا امکان استعلام مرسوله پستی بدون کد رهگیری وجود دارد؟

برای اطلاع از ساعت تحویل مرسولات پستی و مشاهده جدول زمان بندی مناطق مختلف بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نحوه پیگیری مرسولات پستی بین المللی

پس از آشنایی با نحوه پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک یا پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل، در این قسمت قصد داریم در رابطه با نحوه پیگیری مرسولات پستی بین المللی با شما صحبت کنیم. برای رهگیری مرسولات پستی بین المللی بسته به اینکه از کدام شرکت ارائه دهنده خدمات پستی اقدام کرده باشید، متفاوت خواهد بود.

در حال حاضر شرکت های خصوصی بسیاری نیز علاوه بر پست رسمی کشور، به ارائه خدمات پستی بین المللی مشغول هستند. برای رهگیری مرسولات پستی اگر از خدمات شرکت های خصوصی استفاده کرده اید، کافی است به سامانه شرکت مراجعه کرده و یا با کارشناسان همان شرکت تماس بگیرید.

اما اگر از خدمات پست رسمی استفاده کرده اید، کافی است به آدرس الکترونیکی www.post.ir مراجعه کرده و از طریق سرویس های فعال و وارد کردن کد رهگیری مرسوله خود از وضعیت آن در مرزهای خارجی با خبر شوید.

چنانچه در پیگیری مرسوله پستی بین المللی خود به نتیجه ای نرسیدید و نیازمند راهنمایی بودید، می توانید با مشاوران مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید. از طریق شماره گیری تلفن 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد)، می توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

نحوه پیگیری مرسولات پستی بین المللی

برای اطلاع از نحوه دریافت شماره تلفن نامه رسان پست بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

پادکست صوتی مقاله


 

اخبار پیرامون اداره پست ملی

هشدار شرکت ملی پست به مشتریان در مورد ارسال پیامک‌ های پستی:

براساس گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، تعداد کلاهبردارانی که با ارسال پیام ابلاغ الکترونیکی قصد سواستفاده از مردم را دارند در ماه های اخیر افزایش یافته است. در این شیوه کلاهبرداری، ابتدا پیامی در فضای مجازی به افراد ارسال می شود و یک لینک جعلی در اختیار آنان قرار می گیرد.

سودجویان در این روش با سواستفاده از اعتماد مردم به شرکت ملی پست، با سرشماره شخصی و با عنوان مامور اداره پست و به بهانه ارسال مرسوله ابلاغیه قضائی، پیامکی که دارای لینک واریز وجه است را به هموطنان ارسال می‌ کنند.

از این رو به اطلاع می‌ رسانیم، سامانه پیامکی این شرکت با سرشماره 500040193 تنها برای ارسال کد رهگیری و پیگیری مرسولات پستی به مشتریان فعالیت می‌ کند و کانال‌ های رسمی این شرکت در فضای مجازی تنها برای اطلاع رسانی پیرامون اخبار، رویدادها و خدمات این مجموعه با عنوان و برند شرکت ملی پست فعال است.

ارسال هرگونه پیامک در فضای مجازی با عنوان پست و پستچی تحت محتوایی همچون توزیع ابلاغ قضایی و دریافت وجه و… کلاهبرداری بوده و تلاش در جهت سواستفاده از اعتماد مردم به شرکت ملی پست و پستچیان است.

خلاصه مقاله پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک

ما در این مطلب سعی کردیم تمامی نکات مربوط به پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک را خدمت شما کاربران گرامی ارائه کنیم. تنها به این روش بسنده نکرده و سایر روش های پیگیری اعم از پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل و کد ملی و … را نیز خدمت شما متقاضیان گرامی شرح دادیم. از آنجایی که تمامی خدمات این روزها به سمت آنلاین شدن می روند، خوب است که با روش های غیر حضوری و آنلاین پیگیری و انجام امور آشنا شوید و از مراجعه بی رویه به ادارات و شرکت های دولتی و غیر دولتی بپرهیزید.

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در حوزه نحوه پیگیری و ورود به سامانه استعلام مرسوله پستی داشتید، می توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید. مشاوران ما همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود. همچنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید.

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

3.5/5 – (36 امتیاز)

آیا به جز پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک راه دیگری نیز برای پیگیری مرسوله های پستی وجود دارد؟

بله از طریق شماره موبایل و همچنین از طریق وبسایت پست نیز می توانید رهگیری کنید.

سامانه استعلام مرسوله پستی با شماره موبایل چیست؟

در واقع منظور از سامانه همان شماره گیری کدهای USSD است.

آیا امکان استعلام مرسوله پستی بدون کد رهگیری برای همه کالاها وجود دارد؟

خیر تنها کالاهای سازمانی از این راه پیگیری می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا