چگونه تور اروپا را بدون ضمانت بازگشت رزرو کنیم؟


اگر قصد سفر به اروپا را دارید، رزرو تور گروهی احتمال دریافت ویزا را برای شما افزایش می‌دهد. اما برای رزرو تور اروپا گروهی نیاز به ارائه ضمانت نامه بازگشت از سفر به آژانس مسافرتی دارید. با این ضمانت‌نامه متعهد می‌شوید که پس از پایان مدت اعتبار ویزا به کشورتان بازگردید. همچنین به‌عنوان اثباتی از توانایی مالی شما نیز استفاده می‌شود. در واقع درصورتی‌که به کشور بازنگردید، اعتبار آژانس مسافرتی نزد سفارتخانه از بین می‌رود. آژانس‌ها بایستی برای جلوگیری از این موضوع یا جبران ضرر، ضمانت نامه بازگشت از سفر را دریافت کنند.

انواع ضمانت بازگشت از سفر تور اروپا

ضمانت بازگشت از سفر تور اروپا می‌تواند به چندین شکل متفاوت ارائه شود. در ادامه، برخی از انواع رایج ضمانت بازگشت را بررسی می‌کنیم:

  • پول نقد، سکه و ارز: این انواع ضمانت بازگشت به معنای ارائه یک مبلغ نقد، سکه یا ارز به‌عنوان تضمین برای پرداخت هزینه‌های بازگشت به کشور مبدأ پس از سفر است. این مبالغ معمولاً در قراردادها تعیین و در صورت عدم بازگشت مسافر، از مبلغ موردنظر استفاده می‌شود.
  • بلوکه شدن پول در حساب بانکی: در این حالت، مسافر یک مبلغ مشخص را در حساب بانکی خود بلوکه می‌کند تا به‌عنوان تضمین برای بازگشت استفاده شود. این مبلغ در دسترس مسافر نخواهد بود و در صورت عدم بازگشت، از آن استفاده می‌شود.
  • سند ملکی: در برخی موارد، مسافر می‌تواند یک سند ملکی یا حتی سند خودرویی که در کشور مبدأ دارد را به‌عنوان تضمین بازگشت ارائه کند. این سند ممکن است به‌عنوان تضمین برای بازگشت مسافر و یا پرداخت هزینه‌های بازگشت به کار رود.

فرایند ارائه ضمانت‌نامه بازگشت از سفر

در ابتدا، آژانس مسافرتی مبلغ ضمانت‌نامه را اعلام کرده و در قرارداد ذکر می‌کند. در صورت تأیید، مسافر باید مبلغ پرواز و هتل را بپردازد. سپس فرایند آماده‌سازی مدارک و انگشت‌نگاری در سفارتخانه شروع می‌شود. پس از انجام این مراحل، تقریباً یک هفته قبل از سفر، آژانس مسافرتی بایستی ضمانت‌نامه را به آژانس مسافرتی ارائه دهد. در صورت عدم ارائه ضمانت‌نامه هزینه پرداختی برای رزرو هتل و پرواز از بین می‌رود.

مبلغ ضمانت نامه بازگشت از سفر چقدر است؟

ابتدا، مسافر 50 درصد از مبلغ ارزی موردنیاز را ارائه می‌دهد. سپس مدارک خود را آماده می‌کند و کارهای مربوط به انگشت‌نگاری را انجام می‌دهد. درصورتی‌که مسافر متأهل و دارای فرزند باشد، برای سفر به فرانسه باید ضمانت‌نامه 800 میلیون تومان و برای سوئیس 500 میلیون تومان ارائه دهد. همچنین، متأهلین بدون فرزند برای سفر به فرانسه باید ضمانت‌نامه 1 میلیارد تومان و برای سوئیس 500 میلیون تومان ارائه کنند.

درصورتی‌که فقط یکی از زوجین قصد رزرو تور به فرانسه و سوئیس را داشته باشند، بایستی مبلغی بین 800 میلیون تومان تا 1 میلیارد تومان را به‌عنوان ضمانت‌نامه ارائه دهند. مجردین و متأهلین می‌توانند یک سند معتبر مانند خانه یا خودرو را ارائه کنند که ارزش آن حداقل 1 میلیارد تومان باشد. درصورتی‌که مسافر مجرد سندی نداشته باشد، باید به همان مبلغ چک ارائه کند. همچنین، امکان بلوکه کردن نقدی پول در بانک نیز به‌جای ارائه چک یا سند وجود دارد.

برای ارائه سند، مسافر باید 10 درصد ارزش سند را به‌صورت نقدی به بانک پرداخت کند. این مبلغ 10 درصد همراه با اصل سند پس از بازگشت از سفر به مسافر بازپرداخت می‌شود و برای انجام کارهای بانکی و ارزش‌گذاری سند مورداستفاده قرار می‌گیرد.

آیا امکان رزرو تور اروپا بدون ضمانت بازگشت امکان‌پذیر است؟

در تورهای انفرادی، معمولاً مسافران نیازی به ارائه ضمانت‌نامه بازگشت از سفر ندارند. تورهای انفرادی بیشتر به‌صورت خصوصی و بر اساس درخواست شخصی مسافر تنظیم می‌شوند و آژانس مسافرتی در این حالت نیازی به تضمین بازگشت از مسافر ندارد.

بهترین راه رزرو تور اروپا

معمولاً آژانس‌های مسافرتی سهمیه‌ای را نزد سفارتخانه کشور مقصد جهت ارائه ویزا دارند. این سهمیه در تورهای گروهی استفاده می‌شود. به همین دلیل اخذ ویزا اروپا برای مسافران در تورهای گروهی راحت‌تر است. یکی از شرکت‌هایی که اقدام به ارائه تور گروهی اروپا می‌کند، نهال گشت است. این شرکت حتی فرایند رزرو این تور را نیز آسان‌تر می‌کند و تمامی فرایند اخذ ویزا کشورهای اروپا را برای شما انجام می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر درباره نهال گشت می‌توانید با شماره 02633143000 تماس بگیرید یا به سایت nahalgasht.com مراجعه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا