چگونه موهای فر را زیبا کنیم؟


موهای فر و مجعد بسیار زیبا و جذاب هستند؛ اما با این حال مراقبت از این مدل مو نیز کار چندان ساده ای نیست. حتماً می دانید که برای زیبا و خوش حالت نگه داشتن موها فر لازم است همیشه از محصولات مراقبتی و حالت دهنده های مناسب استفاده کنید.

در این مطلب می خواهیم درباره روتین مراقبت از مو فر با شما عزیزان صحبت کنیم و توضیح دهیم که برای مراقبت از این مو، چه کارهایی را باید انجام دهید. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای آن با ما همراه باشید تا نکات ساده و کاربردی را یاد بگیرید.

روتین مراقبت از مو فر

داشتن یک روتین ساده و مناسب به شما کمک می کند تا بتوانید همیشه موهای فر خود را سالم و خوش حالت نگه دارید. به عنوان مثال یکی از فواید استفاده از کرم ضد آفتاب مو ، مقابله با اثرات مخرب نور خورشید است که باعث خشکی و وز شدن موهای فر می شود.

به طور کلی روتین مراقبت از مو فر شامل مراحل زیر است:

  1. شستشوی مو با شامپوی مخصوص موی فر
  2. استفاده از ماسک مو داخل حمام
  3. خشک کردن مو به وسیله حوله نخی لطیف
  4. شانه کردن مو با شانه مخصوص
  5. استفاده از روغن های طبیعی یا کرم مو

محصولات مراقبت از مو فر

علاوه بر داشتن یک روتین مناسب، استفاده از محصولات مراقبت از مو فر بسیار حائز اهمیت است. چرا که این محصولات متناسب با نیازهای این نوع مو فرموله می شوند و بدون آسیب رساندن یا ایجاد وز در آن ها، موها را براق، تقویت و خوش حالت خواهند کرد.

شانه مخصوص موهای فر

امروزه انواع شانه و برس در بازار لوازم آرایشی وجود دارند که هر یک از آن ها دارای کاربرد خاصی هستند. شانه مخصوص موهای فر نیز در مدل های مختلفی تولید شده است که در این بخش درباره هر یک از آن ها توضیح می دهیم:

شانه دندانه پهن

برای شانه کردن موهای خیس در حمام و حتی مرتب کردن موها خشک می توانید از شانه های دندانه پهن استفاده نمایید. این محصولات بدون وز کردن موهای فر، گره های آن را باز خواهند کرد.

برس Denman

این نوع برس دارای پرزهای نایلونی با فاصله زیاد بوده که برای ایجاد حجم و حالت در موهای فر و مجعد مناسب است. اگر می خواهید بدون ایجاد آسیب و موخوره، فر موهایتان را مرتب کنید، برس Denman را تهیه نمایید.

برس Curl Defining

یکی از محبوب ترین مدل های برس که توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرد، برس Curl Defining است. این محصولات با طراحی منحصر به فردشان به شما این امکان را می دهند که فر موهای خود را برس زده، از هم باز کنید و به شکل دلخواه خود در آورید.

بهترین روغن برای موهای فر

از آنجا که موی فر به طور طبیعی چربی کمتری دارد، روغن های گیاهی از مهمترین محصولات مراقبت از موهای فر هستند. استفاده از این فرآورده ها به شما کمک می کند تا کمتر با وز، خشکی، شکنندگی و دیگر مشکلات رایج موهای مجعد مواجه شوید.

لیست بهترین روغن برای موهای فر به شرح زیر است:

  • روغن رزماری
  • روغن آرگان
  • روغن فندق
  • روغن ماکادمیا
  • روغن کتان
  • روغن درخت چای
  • روغن نارگیل

برای روغن تراپی موهای فر می توانید یکی از روغن های بالا را انتخاب کرده و نیم ساعت قبل از حمام، آن را روی ساقه موها ماساژ دهید. روش دیگر برای استفاده از روغن های گیاهی، در آخرین مرحله از استایل کردن موی فر است که باعث افزایش درخشش مو خواهد شد.

بهترین ماسک مو برای موهای فر

در نحوه مراقبت از مو فر، استفاده از ماسک مو بسیار مهم است. این محصولات با آبرسانی به موها و نرم کردن آن ها، مانع از بروز گره و موخوره می شود. همچنین استفاده از ماسک مو به شما این امکان را می دهد تا بتوانید موهای خود را به شکل زیبایی بیارایید.

اما بهترین ماسک مو برای این نوع مو باید دارای خواص آبرسانی و تغذیه کنندگی و فرمولاسیون فاقد سولفات باشد تا باعث خشکی مو و افزایش احتمال بروز موخوره در موها نشود. برندهای سریتا بیوتی، مورینگا، آیس کریم، او جی ایکس و … محصولات عالی را در این زمینه ارائه کرده اند.

مراقبت از مو فر بعد از حمام

برای داشتن موهای فر و خوش حالت لازم است که با روش مراقبت از مو فر بعد از حمام آشنا باشید. اولین توصیه ما این است که به هیچ عنوان موهای خیس خود را در حوله زبر نپیچید و به جای آن با استفاده از یک حوله نخی و نرم، آب موها را با ملایمت بگیرید.

در مرحله بعدی لازم است از کرم مو مخصوص استایل کردن موی فر استفاده کنید و سپس به کمک شانه مخصوص، موهایتان را به حالت دلخواه در آورید. در این حالت می توانید موها را به حال خود رها کنید تا خشک شوند یا از سشوار با سری دیسپانسر برای خشک شدن سریع تر مو استفاده نمایید.

به خاطر داشته باشید که در نحوه مراقبت از مو فر بعد از حمام استفاده از ژل مو و کرم موی فاقد الکل، حرارت کم سشوار و پرهیز از اتو کشیدن موها اهمیت زیادی دارند. در واقع رعایت کردن تمامی این موارد شما را در داشتن موهای فر سالم و زیبا یاری خواهند کرد.

چگونه حالت موی فر را حفظ کنیم؟

افراد زیادی با وجود داشتن موی فر و مجعد، پس از گذشت زمان کوتاهی با باز شدن فر مو و بروز وز در آن ها مواجه می شوند. اگر شما هم جزو این دسته هستید و می پرسید چگونه حالت موی فر را حفظ کنیم، باید بگوییم که رعایت کردن موارد زیر به شما کمک خواهد کرد.

خوابیدن روی بالش ساتن یا ابریشمی

روبالشی های نخی با موها اصطکاک ایجاد می کنند و علاوه بر از بین بردن حالت آن ها، موجب از دست رفتن رطوبت طبیعی مو نیز خواهند شد. بنابراین پیشنهاد می کنیم روبالشی خود را از جنس ساتن یا ابریشم انتخاب کنید تا موها روی آن سر بخورند و رطوبت کمتری را از دست بدهند.

دوری از لوازم حالت دهنده حرارتی

در نحوه مراقبت از مو فر سعی کنید استفاده از سشوار و دیگر لوازم حالت دهنده حرارتی را به حداقل برسانید؛ چرا که این دستگاه ها با آسیب رساندن به موها و خشکی بیش از حد آن ها خواهند شد. اگر می خواهید گاهی از این لوازم استفاده کنید، حتماً پیش از آن به کمک اسپری های محافظ حرارتی مو، مقاومت موها را در برابر گرما بالا ببرید.

پروتئین تراپی

از بین رفتن پروتئین مو به تدریج موجب نرم شدن و ایجاد حالت اسفنجی در آن ها می شود که این امر فر موها را از بین خواهد برد. با استفاده از انواع نرم کننده یا کرم مو حاوی پروتئین در فواصل مشخص می توانید میزان رطوبت و پروتئین موهایتان را متعادل سازید.

سخن پایانی

در این مطلب نکات مهم و ضروری را در خصوص نگهداری از موهای فر در اختیار شما عزیزان گذاشتیم و محصولات مناسبی را نیز برای این نوع مو معرفی کردیم. امیدواریم با مطالعه آن و استفاده از نکات ذکر شده بتوانید موهای فر سالم، زیبا و خوش حالت داشته باشید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا