چگونه نویز هندزفری را از بین ببریم؟


نویز یک مشکل رایج در کلیه دستگاه‌های پخش صدا است که به‌وفور در هندزفری‌ها رخ می‌دهد. نویز یا صدای خش‌خش بنا به دلایل مختلفی مانند مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایجاد می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم روش‌های رفع نویز را بررسی کنیم. با استفاده از شیوه‌هایی که در این مقاله گفته می‌شود، به‌راحتی پارازیت‌های هندزفری خود را حذف کنید و بدون صدای مزاحم به موسیقی گوش دهید. فرقی نمی‌کند از کاربران آیفون باشید یا اندروید، این مقاله اطلاعات کامل و جامعی برای حذف نویز هندزفری به شما می‌دهد که بسیار کاربردی خواهد بود.

استفاده از نرم‌افزارهای نویزگیر؛ راهی ساده برای حذف نویز هندزفری

فرقی ندارد از کاربران اندروید باشید یا آیفون، با استفاده از برنامه‌های نویز کنسلینگ به‌راحتی پارازیت هندزفری را از بین ببرید. این برنامه‌‌ها معمولا با کلیه هندزفری‌ها، ایرپادها و هدفون‌ها سازگاری دارند و به شما امکان تغییر تنظیمات صدا به‌صورت تخصصی را می‌دهند. با تغییر تنظیمات دستی، صدای پس‌زمینه در هندفری‌ها کاهش می‌یابد و از شنیدن صدای آزاردهنده خلاص خواهید شد.

هندزفری‌هایی با فناوری ANC، برنامه‌ای اختصاصی برای تغییر تنظیمات نویزگیر دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای بهره‌مندی از این تکنولوژی حتما قبل از خرید هندزفری، مشخصات محصول را مطالعه کنید تا خرید مطمئن‌تری داشته باشید. در ادامه به بررسی دو مورد از بهترین برنامه‌های حذف پارازیت می‌پردازیم.

نرم افزار Urban Denoiser؛ برنامه رفع نویز اندروید محبوب

نرم‌افزار Urban Denoiser با پشتیبانی از یک فناوری فوق‌العاده، نویز انواع فایل صوتی را از بین می‌برد. برای مثال اگر در حال تماشای فیلم یا ویدیویی هستید که نویز آزاردهنده‌ای دارد، با فعال کردن این برنامه نویز حذف خواهد شد.

نرم افزار Urban Denoiser با پشتیبانی از فرمت‌های mp3، mp4، m4a، mov، wav و avi قادر به حذف نویز در کلیه فرمت‌ها است. پیشنهاد می‌کنیم برای تجربه حذف نویز با کیفیت بهتر، حتما از ایرپادهایی با قابلیت anc‌، مانند هندزفری JBL Tune Flex استفاده کنید؛ زیرا این هدفون‌ها توانایی حذف نویز را به‌صورت تخصصی از طریق پردازش صدای اضافه محیطی به‌وسیله میکروفون‌های نویز کنسلینگ تعبیه‌شده در آن دارند؛ به‌این‌ترتیب صدای نویز اضافه پس‌زمینه به مقدار قابل‌توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

برنامه حذف نویز Noise Reducer؛ مخصوص کاربران iOS

ایرپادهایی که چیپست اپل دارند، مانند ایرپادهای بیتس از ویژگی نویز کنسلینگ خودکار برخوردار هستند و نیازی به نصب برنامه‌های جانبی نیست. همچنین اگر از هندزفری‌های گیمینگ مانند هندزفری JBL Quantum 50 استفاده می‌کنید، نیازی به نصب برنامه‌های جانبی نخواهید داشت. این هندزفری‌ها علی‌رغم نداشتن قابلیت نویز کنسلینگ، باتوجه‌به برخورداری از ایرتیپ‌های سیلیکونی باکیفیت به بهترین شکل ممکن نویزهای اضافه در زمان بازی یا مکالمه را حذف می‌کنند؛ اما اگر نویز یا پارازیت محیط اطراف زیاد است، پیشنهاد می‌کنیم از برنامه Noise Reduce استفاده کنید.

برنامه Noise Reduce دو ویژگی بسیار جذاب دارد که باعث محبوبیت این برنامه بین کاربران آیفون شده است. این برنامه، نویز انواع فایل صوتی یا ویدیویی در کلیه فرمت‌ها را حذف می‌کند و امکان مقایسه فایل اصلی با فایل حذف نویزشده را فراهم می‌کند. دومین ویژگی برنامه Noise Reduce ضبط صدای بدون نویز است. این اپلیکیشن به‌صورت خودکار در زمان ضبط صدا نویز‌های اضافی را حذف می‌کند و صدای ضبط‌شده را بدون پارازیت پخش می‌کند. برای نصب این برنامه می‌توانید از فروشگاه اپل استور یا منابع مجاز اپل اقدام کنید.

برای رفع نویز در اندروید درگاه هدفون را تمیز کنید

نویز هندزفری‌ها همیشه به‌دلیل مشکلات نرم‌افزاری نیست و گاهی ریشه در خرابی قطعات سخت‌افزاری گوشی دارد. درصورت شنیده شدن نویز یا پارازیت هنگام پخش موسیقی، پیشنهاد می‌کنیم جک 3.5 میلی‌متری هدفون را تمیز کنید. ممکن است پرز‌ها یا زباله‌های کوچکی داخل درگاه باشند که مانع اتصال هدفون به گوشی شوند. با استفاده از یک گوش پاک‌کن تمیز، پورت هندزفری را پاکسازی کنید تا پرز‌ها و غبارهای آن خارج شود.

اگر هندزفری مجددا صدای خش خش یا نویز داشت، مشکل از درگاه نیست و قطعات داخلی هندزفری ایراد دارد. ممکن است سیم‌های داخلی دچار قطعی یا خرابی شده‌ باشند؛ به همین دلیل فرکانس را به‌خوبی منتقل نمی‌کنند. در این مواقع پیشنهاد می‌کنیم نسبت به خرید یک هندزفری جدید اقدام کنید؛ زیرا هندزفری‌های سیمی به‌سختی تعمیر می‌شوند.

فعال‌سازی نویز کنسلینگ؛ راهکاری کارساز برای رفع نویز در ایرپادها

نویز کنسلینگ یا anc، یک فناوری نسبتا جدید برای ایرپادها است که صدای اطراف را به‌کلی حذف می‌کند. قابلیت ANC به این صورت عمل می‌کند که میکروفون‌های نویزکنسلینگ تعبیه‌شده در محصول، صدای نویز اطراف را دریافت و پس از پردازش، یک فرکانس قرینه با فرکانس نویز به گوش شما وارد می‌کند و باعث می‌شود تا دیگر صدای اضافه محیط را نشنوید. این پردازش نویز باعث می‌شود تا در سکوت کامل بتوانید روی محتوای صوتی در حال پخش یا مکالمات خود متمرکز شوید.

هندزفری با قابلیت نویز کنسلینگ را همین حالا از تهران اسپیکر بخرید

در این مقاله بهترین روش‌ها برای رفع نویز هندزفری بلوتوث را بیان کردیم و به سوال «چگونه نویز هندزفری را از بین ببریم» پاسخ کاملی دادیم. فرقی نمی‌کند از کاربران آیفون باشید یا اندروید، این روش‌ها برای کلیه دستگاه‌ها کاربرد دارند. البته اگر نویز هندزفری شما حتی با شیوه‌های بالا رفع نمی‌شود، زمان خرید هندزفری جدید فرا رسیده است.

اگر قصد خرید هدفون، هندزفری یا ایرپاد با قابلیت نویز کنسلینگ را دارید، مجموعه تهران اسپیکر کلیه این محصولات را به فروش می‌رساند تا لذت خرید راحت و سریع را بچشید. شما می‌توانید انواع دستگاه‌های پخش صدا اعم از اسپیکر، هدفون و ساندبار را نیز از این فروشگاه خریداری کنید. تهران اسپیکر فقط محصولات اصل از بهترین برندهای دنیا مانند jbl، هارمن کاردن و سایر برندهای معروف را عرضه می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده محصولات این فروشگاه از آدرس tehranspeaker.com دیدن کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا