کمبود کدام ویتامین باعث عصبانیت میشود؟


عصبانیت‌های بی‌دلیل، تغییر خلق‌وخو به‌صورت ناگهانی و احساس خشم دائمی، ریشه در برخی کمبودهای بدن دارد. علاوه‌بر این، کمبود ویتامین‌ها در طولانی مدت باعث تشدید اضطراب و افسردگی در افراد می‌شود. این اختلال‌های روحی و روانی نشان می‌دهند که بدن نیاز شدیدی به ویتامین‌های خاصی دارد تا این عارضه‌ها را بهبود دهد. در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین ویتامین‌هایی که باعث افسردگی یا عصبانیت در افراد می‌شوند را بررسی کنیم و به سوال «کمبود کدام ویتامین باعث عصبانیت میشود» پاسخ دهیم. با مصرف ویتامین‌های گفته‌شده در این مقاله می‌توانید این اختلال‌های عصبی را درمان کنید.

کمبود ویتامین B12 و عصبانیت؛ دو دوست جدانشدنی

بی‌خوابی، بی‌اشتهایی و عصبانیت‌های گاه و بی‌گاه، یکی از نشانه‌های کمبود ویتامین بی است. افرادی که دچار افسردگی خفیف و کمبود ب 12 هستند، درگیر عارضه‌هایی همچون پرخاشگری، بی‌قراری، تحریک‌پذیری، گیجی، اختلال در تمرکز و توجه،‌ بی‌خوابی و بی‌اشتهایی خواهند بود. خشمی که بر اثر کمبود ویتامین ب 12 در بدن وجود دارد، در طولانی مدت سطح هموسیستئین بدن را افزایش می‌دهد که مشکلات قلبی را به همراه خواهد داشت.

شما می‌توانید با گنجاندن ماهی، گوشت مرغ، گوشت بره، و همچنین محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست از ویتامین ب 12 بهره‌مند شوید. بهترین زمان برای مصرف قرص ب 12 نیز صبح‌ها است؛ زیرا با معده خالی جذب این قرص بهتر انجام می‌شود. حتما برای مصرف این قرص با پزشک متخصص مشورت کنید تا دوز مناسب شما را مشخص کند. برای مشاهده قیمت و خرید قرص ب 12 یا سایر قرص‌ها مانند قیمت قرص منیزیم، آهن و کلسیم به فروشگاه آنلاین مکمل شاپ مراجعه کنید.

کمبود کدام ویتامین در بدن باعث عصبانیت میشود؟ ویتامین B6

در پاسخ به سوال «کمبود کدام ویتامین باعث عصبانیت میشود؟» پزشکان می‌گویند یکی از ویتامین‌های تاثیرگذار روی اعصاب و روان ویتامین ب 6 است. ویتامین B6 نقش اساسی در بهبود فعالیت‌های ذهن، کاهش استرس و کمبود حافظه ایفا می‌کند. کمبود ویتامین ب 6 در نوجوانان و بزرگسالان، باعث ایجاد افسردگی، اضطراب، فوبیا و سایر اختلال‌های عصبی می‌شود. علاوه‌بر این، کمبود ویتامین ب 6 پوکی استخوان را به همراه خواهد داشت. شما می‌توانید با مصرف نخود، میوه، برنج و غلات، گوشت سفید و قرمز، ماهی و میگو، از ویتامین ب 6 بهره‌مند شوید.

برای مصرف قرص ب 6 باید حتما با پزشک مشورت کنید؛ زیرا مصرف بیش از حد آن باعث سنگ کلیه خواهد شد. بهترین زمان مصرف این قرص صبح‌ها با معده خالی است تا جذب به بهترین شکل انجام شود. اگر در ساعت‌های صبح قرص دیگری مانند ویتامین دی مصرف می‌کنید، با مشورت پزشک زمان آن را تغییر دهید. باتوجه‌به مزایای ویتامین ب 6، تعجبی ندارد که این ویتامین در ترکیبات مولتی ویتامین برای مردان بالای ۴۰ سال دیده می‌شود.

تغییر ناگهانی خلق‌وخو؛ یکی از آثار کمبود ویتامین D

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که برای عملکردهای بیولوژیکی اهمیت بسیاری دارد. برخورداری از ویتامین D ارتباط مستقیمی با سلامت مغز دارد؛ به‌طوری‌که کمبود این ویتامین تاثیر منفی روی عملکردهای شناختی ذهن می‌گذارد. همچنین کمبود ویتامین D در طولانی مدت باعث بروز اختلال‌های روانی و بیماری‌های عصبی می‌شود.

افرادی که درگیر افسردگی هستند، بخش قابل‌توجهی از روز خود را داخل خانه می‌گذرانند و از نور خورشید بی‌بهره خواهند بود. همین امر باعث می‌شود تا کمبود ویتامین دی تشدید شود و فرد احساس خشم یا ناراحتی دائمی داشته باشد. پیشنهاد می‌‌کنیم حتما ماهی، روغن ماهی‌ها، میگو، زرده تخم‌مرغ و قارچ را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا بدن از این ویتامین تغذیه شود.

در صورت امکان، روزانه 20 دقیقه زیر نور آفتاب ملایم بشینید، به‌این‌ترتیب جذب ویتامین دی از طریق نور انجام خواهد شد. برای مصرف قرص ویتامین دی نیز باید به پزشک مراجعه کنید تا دوز هفتگی را مشخص کند. ناگفته نماند کمبود ویتامین دی در کهنسالی‌، باعث پارکینسون و آلزایمر شدید خواهد شد. توجه داشته باشید قیمت ویتامین دی 1000 با انواع دوزها متفاوت است و بر اساس دوز قیمت ویتامین دی تغییر می‌کند.

فقدان اسید چرب امگا سه؛ یکی از دلایل عصبانیت‌های بی‌دلیل

حدود 60 درصد مغز انسان از چربی تشکیل شده است که برای فعالیت‌های مغز اهمیت بسیاری دارد. این چربی توسط بدن تولید نمی‌شود و در ماهی‌ها وجود دارد؛ به همین خاطر توصیه می‌شود از امگا سه به میزان کافی برخوردار باشید. ماده معدنی امگا سه علاوه‌بر این که فعالیت‌‌‌های مغز را بهبود می‌دهد، از عصبانیت‌های بی‌دلیل نیز جلوگیری می‌کند.

امگا سه همچنین در ساخت سلول‌های بدن نیز نقش مهمی دارد و چربی موردنیاز برای تکثیر آن‌ها را فراهم می‌کند. برای برخورداری از امگا سه، باید به‌صورت مرتب ماهی یا غذاهای دریایی مصرف کنید. قرص‌ امگا سه گزینه مناسبی برای افرادی که علاقه‌ای به مصرف ماهی ندارند، محسوب می‌شود. برای مصرف این قرص‌ها باید با پزشک متخصص مشورت کرده و سپس به مصرف آن‌ها در دوز مناسب بپردازید.

مصرف مکمل و ویتامین‌های مکمل شاپ؛ درمان دائمی عصبانیت و افسردگی

در پاسخ به سوال «کمبود کدام ویتامین باعث عصبانیت میشود» گفتیم که ویتامین‌های ب 6، ب 12، امگا سه و دی، ویتامین‌های تاثیرگذار روی عصبانیت افراد هستند. درصورتی‌که شخصی با کمبود شدید این ویتامین‌ها مواجه باشد با عصبانیت‌های گاه و بی‌گاه و تغییر خلق‌وخوی ناگهانی درگیر خواهد بود. برای درمان عصبانیت بی‌دلیل و رفع خشم دائمی، شما می‌توانید با مشورت پزشک قرص ویتامین یا مولتی ویتامین مصرف کنید.

شما عزیزان می‌توانید انواع مکمل و قرص ویتامین برای بهبود خلق و خو و عصبانیت را همین حالا از داروخانه آنلاین مکمل شاپ خریداری کنید. در این فروشگاه به نشانی اینترنتی mokamelshop.com همه محصولات با تاییدیه سازمان غذا و دارو و مجوزهای رسمی به فروش می‌رسند. تنوع محصولی این فروشگاه شگفت‌انگیز است و علاوه‌بر این، هر محصولی که شما خریداری کنید تا 7 روز ضمانت بازگشت وجه دارد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا