گردش رایگان میان آثار باستانی 1000 ساله در سفر با تور کیش


کوچک بودن جزیره کیش به قدریست که از شمال تا جنوب این جزیره را می‌توانید در 2 ساعت با پای پیاده طی کنید. جالب است که در جزیره‌ای با این ابعاد کوچک، آثار باستانی با 1000 سال قدمت نهفته است. ارزش بازدید از این آثار برای ما ایرانیان، دست کمی از دیدن تخت جمشید و پاسارگاد ندارد. اما باید توجه داشته باشید که فقط راهنمایان بومی می‌توانند شما را در قصه‌های پنهان پشت آثار باستانی کیش غرق کنند. برای همراه شدن با راهنمای محلی و گردش در تاریخ غنی این جزیره بصورت رایگان، می‌توانید با تور تهران کیش سفر کنید.

شهر باستانی حریره؛ محل تجمع بازرگانان در کیش

حدود 1000 سال پیش، قبل از ساخت شهر باستانی حریره، بازرگانان چینی، هندی و ایرانی در بندری باستانی نزدیک به شهر حریره ملاقات می‌کردند و تبادلات‌شان را انجام می‌دادند. اما با وقوع یک زلزله این بندرگاه خراب می‌شود و بازرگانان شهر باستانی حریره را بنا می‌گذارند. هر چند بسیاری از مکان‌های این شهر خراب و زیر خاک مدفون شده است. اما می‌توان از بخش‌هایی از این شهر بازدید کرد. یکی از بخش‌های بسیار جذاب شهر باستانی حریره خانه اعیانی است.

بازدید از خانه اعیانی و سفر به 800 سال قبل

خانه اعیانی کیش یک اتاق بزرگ برای پذیرایی از مهمانان دارد. مانند دیگر خانه‌های قدیمی، یک حیاط دارد که دور تا دور آن حجره‌هایی با طاق‌های ضربی ساخته شده‌اند. این حجره‌ها به عنوان انبار، سرویس بهداشتی و اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این خانه از سنگ‌های آهکی، صدفی و مرجانی ساخته شده و همین یکی از دلایل استحکام آن است.

درختی که 600 سال عمر کرده است

درخت سبز کیش به نام‌های درخت انجیر معابد و درخت لور نیز شناخته می‌شود. این گونه از قدیمی‌ترین درختان کره زمین محسوب شده و خاستگاه آن مربوط به شبه قاره هند است. روند رشد درخت بر خلاف سایر درختان است. یعنی به جای آن که شاخه‌ها به سمت بالا بروند، با فرو رفتن در زیر زمین آب مورد نیازشان را جذب کرده و دوباره به سمت بالا حرکت می‌کنند.

بازدید از معماری یزدی در جزیره کیش

یک آب انبار قدیمی، با دو گنبد و پنج بادگیر که به سبک معماری یزدی ساخته شده، از جاذبه‌های گردشگری کیش است. این بنا به پنج بادگیر یا آب انبار دو قلو نیز شناخته می‌شود. بادگیر‌ها و دو گنبد فضا و آی‌های زیرشان را خنک می‌کنند. اگر در تابستان به کیش بروید، تنفس هوای خنک زیر آب انبار‌های دو قلو در گرمای جزیره کیش برایتان خاطره‌ساز خواهد بود.

15 کیلومتر زیر زمین قدم بزنید

شهر زیر زمینی کاریز کیش در گذشته یک قنات مخروبه بوده که چند سال پیش توسط یک مهندس بازسازی شد. در اعماق 15 متری کاریز کیش می‌توانید از صخره‌های مرجانی زیبا بازدید کنید. صخره‌های مرجانی و دیواره‌های آجری کاریز کیش بخاطر نورپردازی در زمان شب بسیار دیدنی هستند. آب شیرین و خنک این کاریز محصول بارش‌های فصلی در جزیره و قابل خوردن است. می‌توانید در فصل تابستان با قدم زدن در کاریز کیش از هوای خنک آن لذت ببرید. همچنین یک موزه از سفال‌ها و فصیل‌های باستانی در این مجموعه قرار دارد که حال و هوای تاریخ کیش را برای شما زنده می‌کند.

آیا سرگذشت کشتی معروف یونانی را می‌دانید؟

کشتی یونانی در سال 1322 در کشور اسکاتلند ساخته شد. طی 23 سال سفر روی آب‌های اقیانوس‌ها، مالکان این کشتی عوض شدند. آخرین صاحبان آن، یونانیان بودند و به همین خاطر نام آن کشتی یونانی گذاشته‌اند. کشتی یونانی در سال 1345 بخاطر نبود فانوس‌های دریایی در ساحل و هوای مه آلود به گل نشست. صاحبان این کشتی طی 80 روز پس از به گل نشستن آن، برای خروج آن از ساحل تلاش کردند. اما به خاطر هزینه‌های زیاد برای خروج کشتی، بار نفت آن را تخیله و کشتی را در ساحل رها کردند. در حال حاضر کشتی یونانی بخاطر فرسودگی در حال غرق شدن است.

مسجد تاریخی در روستای باغو کیش

مسجدی تاریخی با نام مسجد النبی با درهای چوبی و قدیمی، دیواره‌های کاه گِلی، یک گنبد و گلدسته با معماری سنتی، شما را به اعماق تاریخ جزیره کیش می‌برد. جایی که فانوس‌های آویزان از دیواره‌های مسجد و حوض رو به روی آن شما را با سبک زندگی مردم جزیره کیش در گذشته‌های دور آشنا می‌کند. به دلیل نورپردازی خاص و زیبای این بنا، تاریکی شب زمان مناسبی برای بازدید از مسجد النبی (ص) است.

سبک زندگی باستانی در کیش را از نزدیک ببینید

خانه بومیان کیش که متعلق به عبدالله بن شاهین، یکی از بزرگان جزیره کیش بوده، محل مناسبی برای آشنایی با سبک زندگی سنتی بومیان این جزیره است. در این خانه می‌توانید از معماری سنتی خانه‌های جزیره بازدید کنید. خانه بومیان کیش ۲ ایوان بزرگ برای پذیرایی از آقایان دارد. همچنین یک اتاق مخصوص به پذیرایی از بانوان داشته که در حال حاضر در آن برای مسافران نقش حنا کشیده می‌شود. اتاق زمستانه این خانه رو به آفتاب و بدون هیچ پنجره‌ای، بیشترین گرما را به خود جذب می‌کند. از طرف دیگر، اتاق تابستانه آن با پنجره‌های زیاد و قرار گرفتن بالاتر از سطح زمین، هوای خنک را به درون خود می‌کشد.

بازدید رایگان از مکان‌های تاریخی کیش

نهال گشت به مسافران یک گشت رایگان هدیه می‌دهد. در این گشت می‌توانید بصورت رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، در نیم روز از مکان‌های دیدنی معرفی شده در مقاله بازدید کنید. در صورت سفر با تور می‌توانید از گشت رایگان جزیره و سایر تخفیف‌های مربوط به تفریح‌های کیش استفاده کنید. اما قبل از رزرو تور از کارشناسان مشاوره رایگان بگیرید. کارشناسان برای مشاوره جهت رزرو تور لحظه آخری کیش و سایر مسائل سفرتان آماده هستند. برای دریافت مشاوره با شماره 1830-026 تماس بگیرید. همچنین می‌توانید قیمت‌ تور‌ها را در سایت نهال گشت به آدرس nahalgasht.com مشاهده نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا