۶ شغل با درآمد بالا برای زنان در کانادا


تنوع بالای فرصت‌های شغلی در این کشور باعث شده است که شرایط کار برای زنان در کانادا به‌ نسبت بسیاری از کشورهای دیگر بهتر باشد. در سال‌های اخیر ایجاد شغل‌های جدید در کانادا به‌حدی بالا است که شهروندان این کشور قادر به پوشش همه بخش‌های آن نیستند. به‌همین‌دلیل بسیاری از زنان و نیروهای ماهر کار خارجی از گوشه‌وکنار جهان به کار در این کشور پیشرفته آمریکایی علاقه‌مند شده‌اند. در این مقاله با در نظر گرفتن لیست مشاغل مورد‌نیاز کانادا و میانگین درآمد به معرفی بهترین شغل ها برای زنان در کانادا خواهیم پرداخت. اگر به کار و زندگی در کانادا علاقه‌مند هستید و تخصص شما نیز در لیست مشاغل مورد‌نیاز کانادا قرار دارد، این مقاله برای شما نوشته شده است.

پرستاری؛ شغل مناسب زنان در کانادا با درآمد بیشتر نسبت به مردان

تا قبل از شیوع کرونا نیز کشور کانادا در بخش مراقبت و سلامت با کمبود نیروی پرستار مواجه بود. نیاز به این نیروی متخصص با همه‌گیری کانادا بیشتر از قبل شد. همچنین باتوجه‌به پیری جمعیت کانادا برآوردها نشان می‌دهد که تا سال 2023 این کشور برای مراقبت از سالمندان به 60 هزار پرستار نیاز داشته باشد. باتوجه‌به نیاز دولت کانادا به نیروی متخصص پرستار، رقم حقوقی نسبتا بالایی برای این نیروها از طرف دولت کانادا تعیین شده است. پرستاران خارجی می‌توانند از طریق ویزای کار کانادا نسبت به پر کردن فرصت شغلی مورد‌نظرشان اقدام کنند.

به‌طور میانگین در سال 2023 یک پرستار خانم حدود 99.600 دلار درآمد خواهد داشت. همچنین نکته قابل‌توجهی که پرستاری را به یکی از بهترین شغل‌ها برای زنان در کانادا تبدیل کرده، درآمد بالاتر زنان نسبت به مردان است. به‌طورمتوسط پرستاران خانم در کانادا نسبت به پرستاران مرد 4 درصد حقوق بیشتر دریافت می‌کنند. در حال حاضر استان‌های بریتیش کلمبیا، انتاریو، مانیتوبا، جزیره پرنس ادوارد، کبک، ساسکاچوان، آلبرتا و نیوبرانزویک بهترین مناطق برای فعالیت پرستاران و کمک پرستارها محسوب می‌شوند.

حالم خوبه

طراحی سایت؛ میانگین حقوق بالا برای زنان در کانادا

به تناسب افزایش تقاضا برای محصولات و خدمات مبتنی بر وب، نیاز به طراحان وب ماهر نیز افزایش یافت. در نتیجه مدیران تمایل بالایی برای جذب نیروهای متخصص در این حوزه نشان داده‌اند. در چنین شرایطی طبیعی است که طراحان سایت در کشور کانادا درآمد بالایی داشته باشند. اگرچه در حوزه طراحی سایت در کانادا مردان درآمد بالاتری نسبت به زنان دارند؛ اما میانگین حقوق خانم‌ها در این شغل نسبت به بسیاری از مشاغل دیگر بالاتر است. براساس برآوردها در سال 2023 میانگین درآمد سالانه یک خانم در سمت شغلی طراح سایت حدود 104.000 دلار کانادا خواهد بود.

خانم‌ها همچنین می‌توانند با تحصیل دکتری در کانادا برای بالاتر بردن پایه حقوق خود قدم موثری بردارند. در بعضی موارد نیز ممکن است شرکت‌های کانادایی برای استخدام شما در سمت شغلی طراح سایت به گواهی‌نامه و سرتیفیکت‌های مرتبط نیاز داشته باشند. در این شرایط می‌توانید با شرکت در دوره‌های کوتاه مدت در کالج‌های کانادا یا دوره‌های کوآپ، گواهی مورد‌نظر را دریافت کنید.

خیاطی؛ بهترین شغل بانوان برای علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌وکار

بسیاری از افراد فکر می‌کنند برای مهاجرت کاری و دریافت یک جایگاه شغلی با درآمد مناسب حتما باید مدرک دانشگاهی داشت؛ اما این یک باور اشتباه است. کشور کانادا در بسیاری از بخش‌ها با کمبود نیروی کار ماهر دست و پنجه نرم می‌کند. یکی از این بخش‌ها خیاطی است. آنچه در این حرفه حرف اول را می‌زند مهارت و سابقه کاری افراد است؛ بنابراین اگر مدرک زبان یا تحصیلی ندارید به‌جای کار برای یک کارفرمای کانادایی، از طریق ویزای سرمایه گذاری کانادا امکان این را خواهید داشت که کسب‌وکار مستقل خودتان را راه‌اندازی کنید. خیاط‌های خانم در کانادا نسبت به مردان 4 درصد حقوق بیشتر دریافت می‌کنند. میانگین حقوق سالانه یک خانم خیاط در سال 2023 حدود 36.300 دلار کانادا برآورد شده است.

بینایی‌سنجی؛ بهترین شغل برای زنان در کانادا بر‌اساس درآمد

کاهش شکاف‌های جنسیتی در کشوری همچون کانادا باعث شده است تا زنان بتوانند در بسیاری از مشاغل استخدام شوند؛ اما آنچه در قرار گرفتن تخصصی در لیست بهترین شغل برای خانم ها در کانادا نقش دارد، میزان جای خالی برای آن فرصت شغلی و دستمزد پرداختی است. یک اپتومتریست خانم در سال 2023 حدود 266.000 دلار کانادا درآمد خواهد داشت. این رقم بالای حقوق دریافتی، بینایی سنجی را به یکی از بهترین مشاغل برای زنان در کانادا تبدیل کرده است.

متخصصان بینایی‌سنجی وظیفه دارند از طریق آزمایش‌های بینایی مراقبت‌های اولیه برای چشم را انجام دهند. همچنین نسبت به تشخیص مشکلات بینایی اقدام کرده و راه‌حل مناسب برای درمان پیدا کنند. توجه داشته باشید که اپتومتریست‌ها نیازی به مدرک پزشکی ندارند. برای دریافت این جایگاه شغلی در کانادا باید با شرکت در دوره‌های چهارساله، مدرک کارشناسی بینایی سنجی را دریافت کرده باشید. در حال حاضر استان‌های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، انتاریو و ساسکاچوان بازار کار خوبی برای رشته بینایی سنجی دارند.

وکالت؛ شغل مناسب خانم ها در کانادا با میانگین درآمد بالا

اگر وکیل هستید و تمایل دارید از طریق تخصص خود مهاجرت کنید، یک پیشنهاد مناسب برای کار در حوزه وکالت، کشور کانادا است. میانگین درآمد بانوانی که در کشور کانادا به‌عنوان وکیل مشغول به کار هستند، در سال 2023 حدود 238.000 دلار کانادا خواهد بود. این رقم بالای درآمد باعث شده است تا بسیاری از وکلای خانم کانادا را به‌عنوان مقصد کاری خود انتخاب کنند. همچنین شکاف درآمد از نظر جنسیت در این حوزه بسیار کم و حدود 4 درصد است؛ بنابراین اگر عاشق چالش و عدالت هستید در کانادا فرصت‌های مناسبی برای رشد شغلی و کسب درآمد بالا خواهید داشت.

مدیر بازاریابی؛ حوزه‌ای مناسب برای اشتغال بانوان در کانادا

یکی دیگر از حوزه‌های مناسب برای اشتغال بانوان در کانادا، کار به‌عنوان مدیر بازاریابی است. مدیران خانم در حوزه بازاریابی در کشور کانادا میانگین درآمد حدود 203.000 دلار کانادا در سال 2023 خواهند داشت. این حقوق دریافتی نسبت به حقوق مردان در این کشور 4 درصد کمتر است؛ اما به نسبت بسیاری از مشاغل میانگین درآمد بالاتری دارد و فرصت‌های خالی برای اشتغال در این بخش نیز بیشتر است.

یک خانم به‌عنوان مدیر بازاریابی وظیفه دارد تا نسبت به توسعه، پیاده‌سازی و اجرای برنامه‌های بازاریابی استراتژیک برای یک سازمان، خطوط تجاری سازمان و برندهای داخلی یک سازمان برنامه‌ریزی کند. این کارها با هدف جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی صورت می‌گیرد. انجام این وظایف نیاز به خلاقیت و نظم بالایی دارد. کاری که خانم‌ها به خوبی از پس آن برمی‌آیند.

ویزا موندیال همراه و حامی بانوان برای پیدا کردن بهترین شغل در کانادا

در این مقاله باتوجه‌به نیاز کشور کانادا به نیروی متخصص در مشاغل مختلف و میانگین درآمد به بررسی بهترین شغل برای زنان در کانادا پرداختیم. دولت کانادا هر سال از طریق برنامه‌های مختلفی همچون ویزای اسکیل ورکر کانادا، برنامه اکسپرس اینتری، برنامه‌های اقامت استانی و اقامت از طریق سرمایه‌گذاری اقدام به جذب نیروی کار ماهر خارجی می‌کند؛ بنابراین اگر به‌دنبال یک موقعیت شغلی حرفه‌ای با حقوق و درآمد بالا هستید، امکان دسترسی به این موقعیت را در کانادا خواهید داشت. فقط کافی است که به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط بوده، سابقه کاری قابل‌قبولی داشته باشید یا به‌عنوان یک مدیر اقدام به سرمایه‌گذاری در کانادا کنید.

اگر تخصص تحصیلی و کاری شما در لیست مشاغل مورد‌نیاز کشور کانادا قرار دارد، از همین حالا می‌توانید فرآیند کاریابی و تکمیل مدارک برای مهاجرت به این کشور را با کمک مشاوران ویزا موندیال آغاز کنید. ویزا موندیال شرکت کانادایی و به ثبت رسیده بر‌اساس قوانین استان کبک کانادا است. این موسسه خدمات کاریابی در کانادا را منطبق با آخرین قوانین این کشور برای متقاضیان انجام می‌دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با مشاوران ویزا موندیال به سایت ویزا موندیال مراجعه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا