۸ مزیت اساسی پیانو دیجیتال برای نوازندگان مبتدی و حرفه‌ای


مطالعه کتاب کاغذی همراه با بوی خوب کاغذ کتاب، لذتی وصف‌ناپذیر است اما نباید از ارزش‌های کتاب الکترونیک، دسترسی راحت به آن و بالا بردن سرانه مطالعه توسط آن نیز غافل شد. نوازندگی با پیانو دیجیتال هم چنین حالتی دارد.

پیانوهای آکوستیک از نظر شکل ظاهری و ابهت، صدا و حس نوستالژیک، ارزش بالایی دارند اما پیانوهای دیجیتال هم به خوبی توانسته‌اند جای خود را بازار موسیقی پیدا کنند. مزایای خرید پیانو دیجیتال برای نوازندگان مبتدی و حرفه ای بسیار زیاد است که در این مطلب قصد معرفی برخی از آن‌ها را داریم.

چرا پیانو دیجیتال برای شروع بهتر است؟

اگر در ابتدای مسیر نوازندگی و یادگیری پیانو هستید، ساز خود را برای اجرا یا شرکت در کلاس‌های آموزشی جابجا می‌کنید و به دنبال پیانویی با قابلیت ضبط صدا هستید تا صدای نواخته شده را ضبط کنید و ایرادات خود را مشخص کنید، پیانو دیجیتال بهترین انتخاب برای شماست.

این پیانو برای مبتدیان گزینه‌ای مناسب است زیرا با تسلط به این ساز، امکان ارتقای مهارت های خود را دارند. پیانوهای دیجیتال برخلاف پیانو آکوستیک از قابلیت‌های فراوانی برخوردار هستند که به خصوص مبتدیان با استفاده از آن‌ها تسلط و مهارت بیشتری در نوازندگی این ساز پیدا می‌کنند.

پیانو دیجیتال چه مزایایی دارد؟

پیانو دیجیتال مزایای قابل توجهی نسبت به پیانوهای آکوستیک دارد. این مدل پیانو برای یادگیری اولیه بهترین انتخاب هستند. قیمت مناسب، وزن سبک و قابل حمل بودن، تولید صدای انواع ساز و آشنا شدن گوش و حس شنوایی با صدای سازهای مختلف، امکان استفاده از قابلیت‌های مختلف مانند ضبط صدا، هدفون و … از مهم‌ترین مزایای خرید پیانو دیجیتال هستند.

با استفاده از این سازها نوازندگی ساده‌تر و یادگیری پیانو لذت‌بخش‌تر می‌شود. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین مزایای خرید این مدل پیانو را بررسی خواهیم کرد.

تولید صدای انواع ساز

با استفاده از پیانوهای دیجیتال امکان تولید صدای هر نوع سازی به راحتی وجود دارد. به عبارت دیگر با خرید یک پیانو دیجیتال، یک ارکستر کامل در اختیار خواهید داشت زیرا این پیانو قابلیت تولید صدای سنتور، ارگ و … را دارد. به علاوه پیانوهای دیجیتال این امکان را نیز دارند که تنها با یک کلیک، صداها را با هم ترکیب و یک موزیک ایده‌آل و گوش‌نواز تولید کرد. این مدل پیانو برای افرادی که به دنبال صدایی جدید از ساز خود هستند، بهترین گزینه است.

عدم نیاز به کوک و تنظیم

از دیگر مزایای خرید پیانو دیجیتال می‌توان به عدم نیاز به کوک و تنظیم پیانوهای دیجیتال اشاره کرد. پیانوهای آکوستیک تحت تاثیر محیط هستند و کوچک‌ترین ضربه، جابجایی یا ارتعاش در آن‌ها باعث ناکوک شدن می‌شود.

در حالی که پیانوهای دیجیتال این مشکل را ندارد و بعد از یک بار تنظیم، تا مدت زیادی پایدار می‌ماند حتی اگر آن را جابجا کنید یا با خود حمل کنید. این قابلیت پیانوهای دیجیتال، آن‌ها را به انتخابی مناسب برای یادگیری پیانو توسط کودکان تبدیل می‌کند زیرا تشخیص زیر و بم صدا برای کوک کردن توسط کودکان چندان ساده نیست.

پیشنهاد به مطالعه بیشتر: فواید یادگیری موسیقی برای سلامت مغز و توسعه فردی

قابل تنظیم بودن صدا

یکی دیگر از مزایای خرید پیانو دیجیتال، قابل تنظیم بودن صدای آن است. این نوع پیانو از تکنولوژی کنترل حجم فردی برخوردار است و امکان تنظیم خروج صدای آن از پیانو وجود دارد. این مزیت کمک می‌کند که نوازنده صدای پیانو را در گوش خود شنیده و بدون ایجاد آزار و اذیت و مزاحمتی برای همسایگان یا اطرافیان، به نواختن ساز و یادگیری آن بپردازد.

این مزیت به نواختن در هر ساعت از شبانه روز و در هر مکانی اعم از کوچک و بزرگ و حتی اتاق شخصی کمک می‌کند. قابل تنظیم بودن مزیتی است که به دلیل تکنولوژی پیانوهای دیجیتال در آن‌ها وجود دارد و دیگر مدل‌های پیانو از آن برخوردار نیستند.

قابل حمل بودن

قابل حمل بودن، مزیت دیگر پیانوهای دیجیتال نسبت به پیانوهای آکوستیک است. در پیانوهای آکوستیک به دلیل چوب طبیعی که از آن ساخته می‌شوند، چکش‌ها و کلاویه‌های سنگین از وزن بسیار زیادی برخوردار هستند.

وزن پیانوهای آکوستیک به حدی زیادی است که امکان حمل آن‌ها به تنهایی وجود ندارد و جابجایی آن‌ها توسط 3 یا 4 نفر امکان‌پذیر است. پیانوهای آکوستیک در جای خود ثابت می‌شوند و در صورت نیاز به جابجایی نیاز به نیروی زیاد و ابزار خاص دارند. در حالی که بیشتر مدل‌های پیانو دیجیتال، پرتابل یا قابل حمل هستند و امکان جابجایی آن‌ها در محل خود یا بردن به جایی دیگر به راحتی وجود دارد.

لمس مشابه پیانو آکوستیک

با وجود وزن سبک و تفاوت‌های فراوانی که در ظاهر پیانوهای آکوستیک و دیجیتال وجود دارد اما لمس این پیانوها شباهت زیادی به هم دارد. این ویژگی باعث می‌شود که نوازندگی با پیانو دیجیتال همان حس پیانو آکوستیک را داشته باشد. به خصوص برای نوازندگان مبتدی که تجربه زیادی از نواختن با پیانو آکوستیک ندارند، این ویژگی پیانوهای دیجیتال یک مزیت محسوب می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند که نوازندگی را با لذت و شعف بیشتری انجام دهند.

برخورداری از فناوری یادگیری

تکنولوژی‌های به کار رفته در پیانوهای دیجیتال این مدل از پیانوها را به انتخابی مناسب برای یادگیری تبدیل کرده است. قابلیت ضبط صدا یکی از فناوری‌های موجود در پیانوهای دیجیتال برای یادگیری است. این مدل پیانوها همچنین از امکان چند صدایی بودن برخوردار هستند که این موضوع هم در یادگیری با آن‌ها بی‌تاثیر نیست. علاوه بر این‌ها، نوازندگان مبتدی که در ابتدای مسیر نوازندگی امکان فالش‌نوازی دارند با استفاده از این ساز می‌توانند ایرادات خود را پیدا کرده و با تسلط بیشتر به نت‌ها و آهنگ‌ها خطای نوازندگی را کاهش دهند.

کم جا بودن

پیانوهای دیجیتال علاوه بر وزن کم، جای زیادی نیز اشغال نمی‌کنند و این ویژگی یکی دیگر از مزایای مهم آن‌هاست. این پیانوها حتی برای افرادی که جای زیادی در خانه ندارند یا در کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها یا هتل‌هایی که یک فضای کوچک را برای پخش موسیقی زنده اختصاص داده‌اند، انتخابی بسیار مناسب هستند. کم جا بودن این پیانوها همچنین احتمال آسیب به بدنه آن‌ها را نیز کاهش می‌دهد. پیانوهای آکوستیک به دلیل جایی که اشغال می‌کنند، نیاز به فضایی وسیع دارند و اگر فضای نگهداری آن‌ها کوچک باشد، در اثر بی‌احتیاطی و خیس شدن، ضربه حین رفت و آمد و … آسیب دیده و به مرور زمان از کار افتاده می‌شوند.

قیمت مناسب

قیمت مناسب آخرین و مهم‌ترین مزیت پیانوهای دیجیتال نسبت به پیانو آکوستیک است. این مزیت نیز برای نوازندگان تازه‌کار و افرادی که بودجه زیادی برای خرید پیانو ندارند اما صدای آن را به دیگر سازها ترجیح می‌دهند، یک امتیاز مهم محسوب می‌شود. اگر به دنبال سازی برای شروع تمرین موسیقی هستید، قصد ارتقای ساز خود با تسلط به نوازندگی را دارید و بودجه خرید پیانو حرفه‌ای و آکوستیک ندارید، پیانو دیجیتال بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

چطور بهترین پیانو دیجیتال را تهیه کنیم؟

بعد از آشنایی با مزایای پیانوی دیجیتال به مهم‌ترین سوال یعنی نحوه تهیه یک پیانو خوب می‌رسیم. این سوال ممکن است به این صورت هم مطرح شود که چطور یک پیانو خوب با قیمت مناسب تهیه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که برای تهیه یک پیانو خوب از نوع دیجیتال پیش از هر چیز باید با برندها آشنایی داشته باشید. برای مثال برند یاماها، تولید کننده انواع پیانوهای دیجیتال است و بیشتر محصولات آن، بالاترین سطح کیفی را دارند. به علاوه در خرید و انتخاب پیانو دیجیتال باید نیاز خود را در نظر داشته باشید. اگر قصد تهیه یک ساز به صورت موقت را دارید تا به مرور زمان و با تسلط به نوازندگی ساز خود را ارتقا دهید، به سراغ مدل‌های ارزان‌تر بروید.

قابلیت‌های مورد نیاز از دیگر نکاتی هستند که در زمان خرید و انتخاب پیانو دیجیتال باید به آن‌ها توجه داشته باشید. هر کدام از پیانوهای دیجیتال بسته به برند، مدل و زمان تولید، دارای قابلیت‌هایی هستند که برای دسته‌ای از نوازندگان مناسب می‌باشند. برای مثال به نوازندگان مبتدی توصیه می‌شود که برای شروع پیانوهای ساده‌تر با قابلیت کمتر را انتخاب کنند، زیرا قابلیت‌های زیاد گاهی باعث سردرگمی آن‌ها می‌شود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا