10 ایده خلاقانه برای استفاده از پیامک در کسب و کار شما
هنگامی که صحبت از پیامک برای کسبوکارها میشود، اغلب افراد به پیامکهای انبوه، خشک و شخصیسازی نشده فکر میکنند. اما شما میتوانید با روشهای خلاقانه مخاطب را درگیر اساماس تبلیغاتی خود کنید. دراین مطلب ده روش و ایده خلاقانه و جدید برای ارسال پیامک تبلیغاتی را برایتان بررسی میکنیم.
روشهای ارسال پیامک تبلیغاتی خلاقانه
یکی از روشهای ساده و سریع برای تبلیغات، ارسال پیامک است. اما قبل از اینکه ارسال پیامک تبلیغاتی را شروع کنید، باید روشهای خلاقانه برای ارسال را یاد بگیرید و کمی برای کمپین تبلیغاتی خود برنامهریزی کنید.
اولین گام برای ارسال پیامک تبلیغاتی خلاقانه، داشتن یک پنل اس ام اس و خط اختصاصی است. توصیه میکنمی حتما پنل پیامکی خود را از یک شرکت معتبر تهیه کنید تا هنگارم ارسال با مشکل مواجه نشوید.
ارسال پیامک یادآوری
اگر کسبوکار شما به گونهای است که افراد باید هرچند وقت یکبار به سراغ شما بیایند، میتوانید از ارسال پیامک یادآوری استفاده کنید. مثلا اگر آرایشگاه و سالن زیبایی، تعویض روغن خودرو، خدمات نظافت منازل و غیره دارید، میتوانید نوبت مشتریان را به آنان یادآوری کنید.
نوبت دهی پیامکی
یکی از دغدغههای مشتریان در هنگام مراجعه به کسبوکارهایی مانند سالن زیبایی، مطب پزشکان و کسبوکارهای این چنینی، معطلی و ماندن در نوبت است. اما شما میتوانید با داشتن یک سیستم نوبت دهی پیامکی، هم رفت و آمد مشتریان را نظم دهید و هم در وقت پرسنل خود صرفهجویی کنید.
ارسال پیامک مناسبت
یکی از کارهایی که کسبوکارها میتوانند برای بازارگرمی بیشتر انجام دهند، اجرای کمپین تبلیغاتی هنگام مناسبتهای متنفاوت است. خوشبختانه این مناسبتها آنقدر زیاد هستند که کسبوکارهای متفاوت بتوانند از آنها استفاده کنند. مثلا فروشگاههای لوازم آرایشی و بهداشتی، بوتیکها، طلا فروشیها و غیره میتوانند برای روز مادر کمپین پیامکی اجرا کنند. کتابفروشیها، نرمافزارها و غیره نیز میتوانند در روز دانشجو کمپین برگزار کنند.
علاوهبر اجرای کمپینهای متفاوت، کسبوکارها میتوانند در مناسبتهای مختلف مانند شب یلدا برای مشتریان قدیمی خود پیامکهای تبریک خلاقانه بفرستند.
مسابقه پیامکی
از هیجانانگیزترین ایدههای تبلیغاتی، برگزاری یک مسابقه پیامکی است. همین اسم مسابقه میتواند شور و هیجانی وصفنشدنی در میان مشتریان شما ایجاد کند. مسابقه پیامکی شما میتواند پرسش و پاسخ باشد و یا مشتریان را با ارسال کد در مسابقه و قرعهکشی شرکت دهید. در هر صورت این ایده مسابقه پیامکی میتواند افراد را ترغیب کند از شما خرید کنند و یا فقط به آگاهی بخشی درباره برند کمک کند.
شروع پیامک با کلمات خلاقانه
اصلا نمیشود درباره ایدههای خلاقانه صحبت کرد و درباره متن پیامک ننوشت. شما هرقدر هم از قابلیتهای مختلف پنلهای پیامکی استفاده کنید و در زمان ارسال خلاقانه عمل کنید؛ اما از کلمات نوآورانه استفاده نکنید، فایدهای ندارد. در متن پیامک خود باید یک شروع طوفانی داشته باشید، شفاف باشید و به مشتری بگویید دقیقا پیشنهاد شما چیست و البته غلط نگارشی و املایی نداشته باشید.
استفاده از ترندهای روز
اگر چیزی بین جوانان و در شبکههای اجتماعی باب شده است، حتما تا جای امکان از آن در متن پیامک خود استفاده کنید. کلمات، عبارات، ایموجیها همگی میتوانند بخشی از ترندهای روز باشند.
ارسال پیامک زنده به محض ورود افراد
کسبوکارهایی مانند هتلها، مراکز گردشگری و فروشگاهها میتوانند از ارسال پیامک زنده نهایت استفاده را ببرند. با استفاده از پیامک زنده به محض حضور افراد در آن منطقه، یک پیامک برایشان ارسال میشود. مثلا اگر یک مرکز گردشگری بین جادهای داشته باشید، با ارسال یک پیامک خوش آمدگویی میتوانید افراد را برای خواندن نماز، استفاده از سرویس بهداشتی، استفاده از رستوران و خرید سوغاتی ترغیب کنید.
پیام صوتی
حتما این جمله معروف را شنیدهاید که تنها صداست که میماند! پس چرا با ارسال یامک صوتی خلاقیت خود را به مشتریان نشان ندهید؟ با ارسال پیامک صوتی میتوانید صدای خود را با لهجه و گویش محلی و یا با موزیک زیر متن به دست مخاطبان برسانید و از آنان دعوت کنید از خدمات و محصولات شما استفاده کنند.
ارسال لینک
اگر فروشگاه آنلاین هستید، از ارسال لینک در متن پیامک خود غافل نشوید. با ارسال کردن لینک میتوانید مخاطبان خود را به درستی به صفحه مورد نظر خود راهنمایی و کار آنان را برای خرید آسان کنید. همچنین میتوانید لینک شبکههای اجتماعی را به افراد بفرستید و از آنان بخواهید شما را دنبال کنند. اما شاید خلاقانهترین روش ارسال لینک، فرستادن نقشه محل کسبتان در پیامک باشد. اینگونه افراد با کلیک روی لینک نقشه میتوانند مسیر خود را از هر جایی که هستند، به فروشگاه شما پیدا کنند.
درواقع شما با ارسال لینک کار مخاطب خود را راحت میکنید و حتما میدانید هرچقدر کار را برای مخاطب راحتتر کنید، احتمال اینکه از شما خرید کند بیشتر میشود.
ایجاد محدودیت
یکی از چیزهایی که باید در هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی رعایت کنید، ایجاد محدودیت است. این محدودیت را باید در یک بازه زمانی و سقف تخفیف اعمال کنید. مثلا فرض کنید قرار است به دلیل روز مادر تخفیف بگذارید. این تخفیف را باید با اعمال یک سقف تخفیف مانند 20 درصد و یا باز زمانی مثلا سه روز انجام دهید. اگر محدودیتی برای مشتریان خود در نظر نگیرید، به قیمتهای پایین و پیشنهادهای ویژه عادت میکنند و دیگر پیامک کد تخفیف برایشان هیجانانگیز نیست.
تبلیغات خلاقانه با ارسال پیامک
در این مطلب به روشها و ایدههایی که با استفاده از آن میتوانید پیامکهای خلاقانه به مشتریان خود بفرستید، پرداختیم. امیدواریم بتوانید از این ایدهها الهام بگیرید و کسبوکار خود را رشد دهید و به شکوفایی برسانید.