10 مورد از خدمات شرکت تبلیغاتی کدام اند؟


بسیاری از کسب و کارها برای شروع یا گسترش کار خود از خدمات شرکت تبلیغاتی استفاده می کنند. این شرکت های خدماتی با ارائه استراتژی های مؤثر به تبلیغات و برندسازی برای شما می پردازند. این کار را با استفاده از خدمات متنوعی انجام می دهند. در این مطلب قصد داریم تمام خدمات شرکت های تبلیغاتی را به طور کامل برای شما شرح دهیم، با ما همراه باشید.

قبل از ادامه بحث پیشنهاد می کنم با بزرگترین شرکت های تبلیغاتی که در سایت مهرنیوز منتشر شده است آشنا شوید.

 

کمپین های تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی (Advertising Campaign) به مجموعه ای از فعالیت ها برای بازاریابی گفته می شود. قبل از هر کار باید هدف از کمپین، جامعه هدف و برنامه ریزی دقیق برای انتقال پیام در کوتاه ترین زمان ممکن مشخص شود. این کمپین ها مخاطبان را با کسب و کار شما مرتبط می کنند و پیام شما را به صورت کاملاً واضح به آن ها منتقل می کنند.

یکی از شرکت های معتبر در زمینه برگزاری کمپین های تبلیغاتی شرکت تبلیغاتی طلوع فیلم می باشد . شما می توانید با سرچ کردن کلمه ی طلوع فیلم در گوگل وارد سایتشان شده و از خدمات مشاوره رایگان تبلیغاتی آن ها بهره مند شوید.

در کمپین تبلیغاتی می توان مجموعه ای از خدمات زیر را ارائه داد:

  • بازاریابی تلفنی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات در سطح وب مانند گوگل
  • تبلیغات محیطی مانند چاپ بنر
  • تبلیغات ویدیویی
  • تبلیغات موبایلی
  • تبلیغات تلویزیونی و رادیویی

مراحل برگزاری یک کمپین تبلیغاتی عبارت است از:

 

  • نیازسنجی: در اولین مرحله باید محصولات و خدمات خود را بررسی و تعیین کنید که برای بازاریابی کدام یک، قصد برگزاری کمپین را دارید. به عبارت دیگر تا زمانی که با پشتیبانی، گارانتی و حتی کیفیت محصولات آشنایی نداشته باشید نمی توانید وعده های تبلیغاتی مناسبی را تدوین کنید.
  • شناخت جامعه هدف: برای تبلیغات درست باید بدانید که جامعه هدف شما چه کسانی هستند. این مرحله یکی از اصولی ترین و مهم ترین مراحل کمپین های تبلیغاتی است. پس از شناخت مخاطبان خود می توانید لیستی از علاقمندی های این گروه را تهیه و بر اساس آن، استراتژی بازاریابی و تبلیغات خود را طراحی کنید.
  • تعیین بودجه: باید در ابتدای کار میزان بودجه ای که برای برگزاری کمپین در اختیار دارید را مشخص کنید تا بتوانید برنامه ریزی درستی برای آن داشته باشید. شما می توانید میزان بازگشت سرمایه پس از برگزاری کمپین را تخمین بزنید.
  • انتخاب ابزار مناسب: اگر جامعه هدف خود را به درستی شناخته باشید می توانید ابزاری کارآمد برای کمپین های تبلیغاتی انتخاب کنید. باید بررسی کنید که مخاطبان شما با کدام یک از روش های تبلیغاتی تعامل بیشتری دارند.
  • تعیین زمان بندی برای انتشار تبلیغات: این مرحله نیز با شناخت درست مخاطب انجام می شود. باید بینید که جامعه هدف شما در چه تایمی از روز زمان آزاد دارند. به طور مثال برای انتشار پست در شبکه های اجتماعی باید ساعت دقیق فعالیت مخاطبان خود را بدانید.
  • تعیین میزان موفقیت: اکثر صاحبان کسب و کار تصور می کنند که پس از پایان کمپین سیلی از مشتریان برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات آن ها مراجعه می کنند. در صورتی که اینطور نیست در واقع برگزاری کمپین شروع خدمات شرکت های تبلیغاتی است. پس کمپین باید بازخورد مشتریان بررسی و میزان موفقیت آن نیز سنجیده شود.

مدیریت رسانه های اجتماعی

یک شرکت تبلیغاتی با استفاده از کادری متخصص و متبحر به مدیریت رسانه های اجتماعی می پردازد. در این حالت با تولید محتوا و بهینه سازی آن در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، فیس بوک و توییتر می توان محصول یا خدمت را به مخاطبان معرفی کرد.

تبلیغات باید تا جای که می شود جذاب باشد تا نظر مخاطب را به خود جلب کند. شما می توانید با هزینه ای بسیار کم و گاهی حتی به صورت رایگان، محصولات یا خدمات خود را به جامعه هدف معرفی و فروش بالایی داشته باشید. فقط کافی است تا مدیریت رسانه های اجتماعی را به شرکت های تبلیغاتی بسپارید.

تولید محتوا

خدمات تولید محتوا در انواع مختلفی انجام می شود. می توان از تولید محتوا برای رسانه های مختلف، شبکه های اجتماعی و دیگر روش های تبلیغاتی استفاده کرد. این محتوای مفید و ارزشمند است که مخاطب را مجذوب محصول یا خدمت شما می کند. پس باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

به طور مثال برای تولید محتوا وب سایت یا وبلاگ باید کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کرده و سپس اصول سئو را برای نگارش متن محتوا در نظر بگیرید. تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی هم شامل ایجاد کپشن، تولید عکس و ویدئو، ساخت موشن گرافیک و غیره است.

طراحی گرافیک

ساخت یک قالب گرافیکی منحصر به فرد برای کسب و کار شما یکی دیگر از خدمات شرکت تبلیغاتی است. در طراحی این قالب باید خلاقانه عمل کرد و به نوعی محصول و خدمت را برای طراحی آن در نظر گرفت. هیچ چیز مانند یکی تصویر یا طرح خلاقانه در خاطر مشتریان باقی نمی ماند پس سرمایه گذاری در این زمینه می تواند موفقیت شما در بازاریابی و فروش محصولات یا خدمات را تضمین کند.

برنامه ریزی استراتژی تبلیغاتی

استراتژی تبلیغاتی (Advertising Strategy) یک برنامه ریزی مناسب برای قانع یا ترغیب کردن مشتری به خرید کالا یا استفاده از خدمات شماست. برای برنامه ریزی استراتژی تبلیغاتی باید 4 مورد زیر را در نظر گرفت:

  • بررسی خود محصول یا خدمت و مزایای آن
  • نقد مشتریان و خصوصیات اخلاقی آن ها
  • انتخاب مسیرهای جایگزین برای آگاه سازی مشتریان از خدمات یا محصولات
  • بهینه کردن انتخاب مشتریان با بودجه های مختلف

 

با توجه به موارد فوق می توان هدف از بازاریابی و تبلیغات را مشخص و استراتژی مخصوصی را تدوین کرد. این خدمت در شرکت های تبلیغاتی به مشتریان عرضه می شود.

حتما بخوانید: شرکت تبلیغاتی چیست و شامل چه بخش‌هایی است؟

تبلیغات تلویزیونی، وب، رادیویی

امروزه افراد بیشتر وقت خود را در فضای وب می گذرانند. البته هنوز هم بسیاری از افراد به تماشای تلویزیون یا گوش دادن به رادیو می پردازند. پس با تبلیغات در این سه مورد می توان به موفقیت بالایی در تبلیغات رسید.

طراحی برند

با طراحی برند می توان نام خود را برای همیشه در ذهن مخاطب ثبت کرد. معمولاً شرکت های تبلیغاتی با انجام مراحل زیر به برندسازی برای کسب و کارهای مختلف می پردازند:

  • مطالعه، تحقیقات و ارزیابی برند
  • تدوین برنامه مناسب برای زیرساخت برند
  • ساخت هویت شنیداری، دیداری، کلامی و رفتاری بری کسب و کار شما
  • ایجاد جایگاه مناسب برای برند

تبلیغات سنتی

به تبلیغاتی که خارج از محیط وب انجام می شود، تبلیغات سنتی می گویند. به طور مثال تبلیغ در تلویزیون، رادیو، فضای باز، روزنامه و حتی پیامکی هنوز هم بسیار کارآمد است. در شرکت های تبلیغاتی این خدمات نیز به مشتریان عرضه می شود.

ایمیل مارکتینگ

به روشی از بازاریابی که در آن با ارسال ایمیل به مخاطب، خدمات یا محصولی را به او معرفی می کنند، ایمیل مارکتینگ گفته می شود. در این روش پیام های تبلیغاتی از طریق ایمیل به مخاطب منتقل می شود. شما می توانید محتوای کاربردی، تبلیغات، تخفیف ها و پیشنهادات متفاوت و جذاب خود را از طریق ایمیل برای مخاطب ارسال کنید.

تبلیغات ویدیویی

امروزه وابستگی مخاطبان به تبلیغات ویدیویی بسیار بیشتر از قبل شده است. بسترهای مناسبی هم برای ارائه این تبلیغات به مخاطبان وجود دارد. در این نوع تبلیغات می توانید کسب و کار خود را دقیق تر، بهتر و کامل تر به مخاطب معرفی کنید و از جذابیت های بصری زیادی هم دارند.

از آنجایی که ویدئوهای مختلف به سرعت در شبکه های اجتماعی وایرال می شوند، صاحبان کسب و کار این نوع تبلیغ را بیشتر می پسندند. این تبلیغات را می توان در شبکه های اجتماعی، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی منتشر کرد.

سخن آخر

در این مطلب شما را با انواع خدمات شرکت تبلیغاتی آشنا کردیم. شما می توانید برای استفاده از این خدمات به شرکت موردنظر خود مراجعه و قراردادی برای همکاری منعقد کنید. مطمئن باشید هزینه ای که برای تبلیغات درست می پردازید با فروش بالای محصولات یا خدمات شما جبران خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا