طرز تهیه چیز کیک لیمویی، دسری خاص با طعمی عالی!


طرز تهیه دسر بیسکویتی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه دسر بیسکویتی دسر بیسکویتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، …

طرز تهیه کیک تیرامیسو، تجربه‌ای جدید و بسیار لاکچری!

طرز تهیه کیک تیرامیسو کیک تیرامیسو یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و جذاب است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود، کیک تیرامیسو …

طرز تهیه چیز کیک انبه، دسری شیک و فوق‌العاده با کلاس!

طرز تهیه چیز کیک انبه چیز کیک انبه یکی از انواع چیز کیک‌های خوشمزه و لذیذ است، این کیک پنیری بافتی سبک و …

طرز تهیه چیز کیک لیمویی, طرز تهیه چیز کیک لیمویی یخچالی

چیز کیک لیمویی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که از ۳ لایه تشکیل شده و طعم و عطر فوق‌العاده‌ای دارد‌، چیز کیک لیمویی خیلی راحت درست می‌شود و از این کیک جذاب و شیک می‌توان برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک لیمویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای لایه پایه مقدار مواد
بیسکوئیت لوتوس ۱ بسته
بیسکوئیت بورچاک ۱ بسته
کره ۱۰۰ گرم
مواد لازم برای لایه پنیری مقدار مواد
پنیر کوآرک یا لبنه ۱ کیلو
خامه ۱ بسته معادل ۲۰۰ گرم
شکر ۱ لیوان
نشاسته ۱ قاشق غذا خوری
آرد ۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۳ عدد
پوست رنده شده لیمو ۱ عدد
آب لیموی تازه نصف یک لیمو
وانیل شکری ۲ پاکت
مواد لازم برای سس لیمو مقدار مواد
پوست رنده شده لیمو ۱ لیمو
آب ۱ لیوان
آب لیموی تازه به مقدار لازم
نشاسته ۱ قاشق غذا خوری
زردچوبه نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه چیز کیک لیمویی

مرحله ۱: پودر کردن بیسکوئیت‌ها

ابتدا بیسکوئیت‌ها را با میکسر یا آسیاب کاملا پودر کنید، اگر میکسر در دسترس نبود می‌توانید از گوشتکوب برای خرد کردن بیسکوئیت‌ها استفاده کنید، بعد بیسکوئیت‌های پودر شده را در یک ظرف بریزید، سپس مقداری کره را در یک ظرف بریزید.

مرحله ۲: ذوب کردن کره

ظرف کره را به روش بن ماری روی بخار کتری بگیرید تا کره ذوب شود و بعد روی بیسکوئیت‌ها بریزید و با هم خوب مخلوط کنید تا کره به خورد بیسکوئیت‌ها برود سپس کف یک قالب کمربندی کاغذ روغنی قرار دهید و بیسکوئیت‌ها را در آن بریزید.

مرحله ۳: صاف کردن بیسکوئیت‌ها در قالب

بعد با پشت قاشق سطح بیسکوئیت‌ها را صاف کنید و سپس با یک وسیله مثل لیوان که زیر آن صاف است بیسکوئیت‌ها را فشار دهید تا سفت و محکم شوند و بعد قالب را به مدت ده دقیقه در فریزر قرار دهید تا ترکیب بیسکوئیت و کره خوب خودش را بگیرد.

مرحله ۴: تهیه مواد لایه دوم با پنیر و خامه

سپس در این فاصله برای درست کردن لایه دوم، پنیر کوارک را در ظرفی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، سپس خامه را در ظرف بریزید و با مواد ترکیب کنید و بعد تخم مرغ‌ها را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ۵: اضافه کردن آرد و نشاسته به مواد

وقتی تخم مرغ‌ها از لختگی خارج شدند و بافت یکدستی تشکیل شد، آرد را روی مخلوط مواد بریزید و با هم ترکیب کنید تا آرد درون مخلوط گلوله نشود و بعد هم نشاسته را اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۶: اضافه کردن پوست و آب لیمو

سپس یک لیمو ترش تاره را تمیز بشورید و پوست سبز آن را با رنده ریز رنده کنید و روی مواد بریزید، دقت کنید که موقع رنده کردن به پوست سفید نرسید چون تلخ می‌شود، بعد هم لیمو را برش بزنید و آب آن را بگیرید و به مخلوط مواد اضافه کنید.

مرحله ۷: مخلوط کردن کامل مواد

بعد همه مواد را هم بزنید و با هم مخلوط کنید، دقت کنید که زیاد لازم نیست مخلوط را هم بزنید، فقط به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند کافیست، چون هر چقدر بیشتر هم بزنید، هوای بیشتری می‌گیرد و ریسک ترک خوردن آن بیشتر می‌شود.

مرحله ۸: قرار دادن مواد پنیری در قالب

سپس قالب مواد پایه را از یخچال بیرون بیاورید و مخلوط مواد پنیری را روی آن بریزید و اطراف آن را با ورق آلومینیومی بپوشانید و بعد در سینی فر یک کاسه کوچک آب قرار دهید و بعد قالب مواد را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده بگذارید.

مرحله ۹: تنظیم دما و زمان پخت

بعد دمای فر را روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا به مدت تقریبا ۱ ساعت و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزند، دمای فرهای مختلف با هم فرق دارند، دقت کنید که مواد نسوزند، سپس در این فاصله سس لیمو را برای لایه رویی آماده و درست کنید.

مرحله ۱۰: تهیه سس لیمو

برای سس، مقداری آب را داخل یک قابلمه بریزید و بعد کمی نشاسته به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و سپس کمی زردچوبه روی مخلوط بریزید و هم بزنید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام مخلوط را هم بزنید.

مرحله ۱۱: اضافه کردن پوست و آب لیمو

وقتی مخلوط کمی قوام آمد مقداری پوست رنده شده لیمو به آن اضافه کنید و هم بزنید و بعد هم آب لیموی تازه را روی مواد بریزید و با هم ترکیب کنید و هم بزنید تا مخلوط به غلظت مناسب برسد و بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود.

مرحله ۱۲: خنک کردن چیز کیک

بعد از این که چیز کیک خوب پخت از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود و بعد سس لیمو را روی آن بریزید و سطح آن را صاف کنید و سپس با برش‌های لیمو و مقداری تکه‌های شکلات سفید روی چیز کیک را تزئین کنید.

مرحله ۱۳: قرار دادن چیز کیک در یخچال

سپس چیز کیک لیمویی را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند و خودش را بگیرد و بعد از این زمان از یخچال بیرون بیاورید و در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و این دسر خوش طعم را همراه با چای سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا