با دیجیتال مارکتینگ متفاوت، برندتان را به نقطۀ عطفی جدید برسانید!


این روزها هیچ کسب‌وکار موفقی را پیدا نمی‌کنید که از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال برای رسیدن به اهداف خود استفاده نکند. در دنیای آنلاین، برقراری ارتباط با یک جامعۀ هدف مشخص‌شده با استراتژی‌ها و ابزارهای دیجیتال، باعث می‌شود کسب‌وکار شما با هزینۀ کمتر، بهره‌وری بیشتری داشته باشد.

شیوه‌های ارتقای برند با دیجیتال مارکتینگ

استفادۀ اصولی از دانش دیجیتال مارکتینگ، به برندها کمک می‌کند تا در مسیر موفقیت پیش بروند. برخی از مزایای دیجیتال مارکتینگ در این مسیر به شرح زیر است:

_ به شناسایی و جذب مخاطبان هدف برند کمک می‌کند.

رونیکس

_ آگاهی و وفاداری مشتریان نسبت به برند، محصولات و خدمات برند را افزایش می‌دهد.

_ با استفاده از آن، برندها به افزایش فروش و سودآوری می‌رسند.

_ به بهبود تجربۀ مشتری و رضایتمندی آن‌ها کمک می‌کنند.

_ با کمک آن، به اندازه‌گیری و بهینه‌سازی عملکرد و نتایج خود می‌پردازند.

به‌طور کلی، دیجیتال مارکتینگ شامل طیفی از فعالیت‌ها و روش‌هایی است که به‌منظور افزایش آگاهی مشتریان، جذب مشتریان جدید، ارتقای نام و شناخت برند و افزایش فروش استفاده می‌شود. برخی از این روش‌ها عبارت‌اند از:
– بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوایی به تولید و ترویج محتوا به‌منظور ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک، افزایش لید و هدایت مشتری به‌سمت سایت اشاره دارد.
– بازاریابی موتور جست‌وجو: بازاریابی موتور جست‌وجو روی بهینه‌سازی ‌سایت برای رتبه‌بندی بهتر در نتایج جست‌وجو تأکید دارد.
– بازاریابی ایمیلی: در این بازاریابی تمرکز اصلی روی ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی یا اطلاع‌رسانی به مشتریان فعلی یا بالقوه است.
– بازاریابی تبلیغات اینترنتی: این روش شامل خرید فضای تبلیغاتی در ‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جست‌وجو و سایر پلتفرم‌های آنلاین است.
– بازاریابی رسانه‌های اجتماعی: بازاریابی از طریق استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و… برای ارتباط با مشتریان، افزایش شناخت برند و افزایش فروش یکی از پرطرف‌دارترین روش‌های بازاریابی دیجیتال است.

نقش دیجیتال مارکتینگ در ارتقای برندینگ

دیجیتال مارکتینگ و برندینگ با هم ارتباط تنگاتنگی دارند. دیجیتال مارکتینگ متفاوت می‌تواند برندینگ را تقویت کند و برندینگ خوب می‌تواند دیجیتال مارکتینگ را بهینه کند. برخی از تأثیرات دیجیتال مارکتینگ بر برندینگ عبارت‌اند از:

– دیجیتال مارکتینگ می‌تواند برند را در فضای دیجیتال با مخاطبان آشنا کند. این کار می‌تواند شناخت و محبوبیت برند را افزایش دهد و باعث شود که مخاطبان، برند را به‌عنوان یک منبع معتبر و مورد اعتماد در نظر بگیرند.

– دیجیتال مارکترها می‌توانند برند را با استفاده از محتوای ارزشمند و جذاب متمایز کنند. برای نمونه، با تولید و انتشار محتوایی که نیاز مخاطبان را برطرف ‌کند و خواسته‌های آنان را پاسخ دهد، می‌توان ارزش و اعتبار برند را نشان داد.

– آگاهی از برند یکی از مهم‌ترین کارویژه‌های دیجیتال مارکتینگ است. رسانه‌های اجتماعی و دیگر کانال‌های دیجیتال اصلی‌ترین ابزار برای این کار هستند. همچنین، با حضور فعال و مستمر برند در رسانه‌های اجتماعی و دیگر کانال‌های دیجیتال، می‌توان بازار و مخاطبان کسب‌وکار را افزایش داد.

چگونه با دیجیتال مارکتینگ برند خود را متمایز کنیم؟

برای ارتقای برندینگ خود در دنیای رقابتی امروز، به دیجیتال مارکتینگ متفاوتی نیاز دارید که شما را از سایر رقبا متمایز کند. با استفاده از دانش دیجیتال مارکتینگ مراحل زیر را طی کنید تا شانس این را داشته باشید که برند خود را بر سر زبان‌ها بیندازید:

– مأموریت و چشم‌انداز برند خود را تعیین کنید: حتماً در گام نخست از خودتان بپرسید برند شما چه کار می‌کند، چه ارزش‌هایی دارد، چه پیامی می‌خواهد منتقل کند و چه حسی را در مشتریان خود ایجاد می‌کند.

– قیمت‌گذاری، توزیع و ارتباطات خود را با توجه به مراحل مختلف قیف فروش خود برنامه‌ریزی کنید: شما باید بدانید مشتریان شما در چه مرحله‌ای از سفر خرید خود هستند و چه نیازها و انتظاراتی دارند.

– فرصت‌های بازار و موقعیت رقابتی خود را بررسی و و از آن‌ها بهره‌گیری کنید: رقبای خود را بشناسید و با وسواس، آن‌ها را تحلیل کنید تا متوجه نقاط قوت و ضعف آن‌ها شوید و ببینید چه تفاوت‌هایی با آن‌ها دارید.

– طراحی یکنواخت برای برند خود ایجاد کنید: از عناصر هویت برندی مانند لوگو، رنگ، فونت، تصاویر و محتوا استفاده کنید تا یک تصویر یکپارچه و حرفه‌ای از برند خود در فضای دیجیتال ارائه دهید.

– پلتفرم مناسب برای انتشار دیجیتال خود را انتخاب کنید: براساس هدف، مخاطب و بودجۀ خود، از کانال‌های مختلف دیجیتال مانند ‌سایت، اپلیکیشن، شبکه‌های اجتماعی، ویدئو، تبلیغات آنلاین و مارکتینگ محتوا استفاده کنید.

این روزها با توجه به رشد روزافزون اینترنت و تغییر رفتار مصرف‌کنندگان، دیجیتال مارکتینگ اهمیت بیشتری پیدا کرده است. بر همین اساس می‌توان گفت دیجیتال مارکتینگ یک ابزار قدرتمند برای برندینگ است که می‌تواند هر مجموعه‌ای را در دنیای دیجیتال به یک برند موفق و پرطرف‌دار تبدیل کند. البته برای این کار به رعایت اصول و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ نیاز است.

شناساندن برند خود را به صباویژن بسپارید

این روزها محتوای ویدئویی به‌صورت خیره‌کننده‌ای مورد توجه اهالی تبلیغات است. محتوای ویدئویی اطلاعات زیادی را در زمان کم به مخاطب انتقال می‌دهد و حس اعتماد را در مشتریان ایجاد می‌کند. آمار و ارقام به ما نشان می‌دهد که ویدئو پرمخاطب‌ترین فرمت محتوایی این روزهاست و برای همین هم تبلیغات ویدیویی صباویژن این روزها می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

اگر قصد تبلیغات ویدئویی دارید، صباویژن با بیش از 17 سال تجربۀ تبلیغات آنلاین و همکاری با برجسته‌ترین برندهای ایرانی، مطمئن‌ترین انتخاب برای شما خواهد بود. صباویژن با 65میلیون کاربر یکتا در ماه و بیش از 26میلیون ورودی روزانه از گوگل، خیال شما را برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی‌تان آسوده خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا