راهنمای سفارش کانکس از نظر امکانات داخلی


با توجه به گسترش و رونق سازه‌های پیشرفته، اغلب افراد در صورت نیاز با خرید کانکس از امکانات کامل یک ساختمان سنتی استفاده می‌کنند. کانکس‌ها انواع مختلفی با کاربردهای متفاوت دارند و از آنجایی که قابلیت سفارشی سازی نیز خواهند داشت، می‌توان آن‌ها را با امکانات داخلی گوناگون سفارش داد.

تصور کنید که شما می‌توانید یک خانه ویلایی دوبلکس با قیمت مناسب و امکانات دلخواه داشته باشید. از آنجایی که کانکس‌ها اغلب با ساندویچ پانل ساخته می‌شوند، مقاومت بالایی دارند و می‌توان در هر منطقه‌ای با آب و هوای متنوع از آن‌ها استفاده نمود.

امکانات داخلی کانکس شامل تمام تجهیزاتی می‌شود که یک ساختمان مسکونی یا یک ساختمان اداری و فروشگاهی دارد. مثلا یک ساختمان اداری دارای چندین اتاق است که شامل اتاق جلسه، اتاق کنفرانس، اتاق بایگانی و… می‌شود و اگر شخصی بخواهد یک ساختمان اداری داشته باشد باید کلی زمان و هزینه برای ساخت ساختمان بگذارد.

در صورتی که کانکس اداری دقیقا همان امکانات را با قیمتی مناسب‌تر در اختیار خریدار قرار می‌دهد. علاوه بر امکانات داخلی متنوع، قابلیت حمل و نقل و جابجایی نیز دارد و در صورت انتقال به مکانی دیگر، باز هم می‌توان از همان کانکس استفاده کرد. اما امکانات داخلی کانکس‌ها شامل چه مواردی می‌شود؟

انواع کانکس با امکانات داخلی متنوع

کانکس‌ها دارای کاربردهای گوناگونی هستند و انواع کانکس شامل موارد زیر می‌شود:

  • کانکس ویلایی
  • کانکس اداری
  • کانکس سرویس بهداشتی
  • کانکس نگهبانی
  • کانکس کارگاهی
  • کانکس حمام
  • کانکس انباری
  • کانکس مسکونی
  • کانکس عابر‌بانک
  • کانکس باغی
  • کانکس آموزشی
  • کانکس درمانگاهی
  • کانکس فروشگاهی

 

علاوه بر کانکس‌هایی که نام برده شده‌اند، می‌توان کانکس‌های دیگری نیز با کاربردهای دیگر سفارش داد که امکانات آن‌ها جامع باشد. برای مثال کانکس سرویس بهداشتی را می‌توان به صورت تک چشمه یا چند چشمه، همراه با راهرو یا بدون راهرو سفارش داد و از شیرآلات درجه یک استفاده کرد.

بنابراین برای سفارش کانکس، تنها کافیست امکانات مورد نیاز را تصور کرده و همان‌ امکانات داخلی را از تولیدکنندگان کانکس بخواهید. کانکس‌های سفارشی ابتدا به صورت سه بعدی طراحی می‌شوند و سپس در صورت تایید با امکانات داخلی دلخواه، ساخته خواهند شد.

امکانات داخلی کانکس ویلایی

قیمت کانکس به نسبت ساختمان سنتی بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است و دقیقا همان امکانات ساختمان‌های سنتی را دارد. از همین رو می‌توان از کانکس ویلایی به جای خانه مسکونی استفاده کرد.

کانکس ویلایی امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، حمام، تهویه مناسب، فضای پذیرایی، کمد دیواری، مخزن آب و پنل خورشیدی، آشپزخانه با امکانات کامل، سیستم لوله کشی، تاسیسات برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی دارد. حتی جنس دیوارپوش و رنگ آن بر اساس انتخاب و سلیقه مشتری تعیین می‌گردد.

البته امکانات کانکس ویلایی تنها به موارد ذکر شده خلاصه نمی‌شود و در صورت نیاز و سفارش، کانکس ویلایی می‌تواند در متراژ بالا با چند طبقه همراه پارکینگ، بدون محدودیت ساخته شود. حتی کانکس ویلایی با متراژ پایین همراه با امکانات کمتر نیز ساخته می‌شود تا اقتصادی و مقرون به صرفه باشد.

امکانات داخلی کانکس اداری

برخی از مشاغل نیاز به جابجایی از مکانی به مکان دیگر دارند و ساخت ساختمان سنتی برای این مشاغل مقرون به صرفه نیست. به همین خاطر استفاده از کانکس برای آن‌ها بسیار مفید است. البته گاهی برای برخی از مشاغل نیز در اداره مربوطه، فضای کافی موجود نمی‌باشد، این اداره جات نیز می‌توانند از کانکس برای ایجاد فضای بیشتر استفاده کنند.

کانکس‌ها با کاربری اداری، امکاناتی نظیر اتاق استراحت، آبدارخانه، سرویس بهداشتی، کمد دیواری، گاو صندوق، اتاق بایگانی، سیستم گرمایشی و سرمایشی و… دارند. تمامی امکانات داخلی می‌تواند بر اساس نیاز مشتری افزایش یافته یا کاهش یابد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

امکانات داخلی کانکس سرویس بهداشتی

کانکس سرویس بهداشتی در دسته‌ی کانکس‌های سیار جا می‌گیرد و در سطح پارک‌ها، نمایشگاه‌ها، اماکن تفریحی و اقامتی قابل مشاهده است. همانطور که شاید دیده باشید، کانکس‌های سرویس بهداشتی تک چشمه، دو چشمه یا چند چشمه هستند و برای حفظ بهداشت جامعه در امکان گوناگون قرار می‌گیرند.

از امکانات داخلی کانکس‌های سرویس بهداشتی می‌توان به سفون‌های اتوماتیک یا دستی، تخلیه آب خودکار، توالت فرنگی و ایرانی، مخزن آب، آبگرمکن، آینه، جا مایعی و… اشاره کرد. الیته کانکس سرویس بهداشتی قابلیت سفارش برای معلولین را هم دارد تا بدون کمک شخص دیگر، بتوانند از کانکس سرویس بهداشتی استفاده کنند.

امکانات داخلی کانکس کارگاهی

کارگاه‌های ساختمانی و عمرانی، برای اسکان پرسنل و سرایدار نیاز به کانکس کارگاهی دارند. کانکس‌های کارگاهی، اصولا یک سالن بزرگ و خالی برای انجام فعالیت‌های مربوطه هستند. کانکس کارگاهی امکاناتی نظیر مخزن آب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، سیستم تهویه، کپسول آتش نشانی و… دارد.

امکانات داخلی کانکس نگهبانی

کانکس نگهبانی بر اساس نامی که دارد، برای نظارت از مجموعه‌های مسکونی، پارک‌ها، بیمارستان‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابعاد کانکس نگهبانی بر اساس خواسته خریدار تعیین می‌شود و امکانات داخلی کانکس متنوع است. این امکانات شامل دوربین مداربسته، آبدارخانه، محل استراحت، کپسول آتش نشانی، سیستم تهویه، درب و پنجره مقاوم و حفاظ کشیده و سایر امکانات سفارشی می‌شود.

امکانات داخلی کانکس فروشگاهی

کسب و کارهای کوچک که امکان خرید و اجاره ساختمان را ندارند یا همواره در حال جابجایی از مکانی به مکان دیگر هستند، از کانکس فروشگاهی استفاده می‌کنند. امکانات کانکس فروشگاهی شامل ویترین، یخچال فروشگاهی بر اساس نیاز، قفسه داخلی، سیستم تهویه، سرویس بهداشتی، سیستم گرمایشی و سرمایشی و… می‌شود. امکانات داخلی کانکس‌های فروشگاهی بر اساس شغل مورد نظر تعیین می‌گردد، چرا که هر شغلی نیازهای مخصوص به خود را دارد. برای مثال کانکس فروشگاهی که فروش مواد غذایی دارد، بایستی دارای یخچال ویترین‌دار باشد.

امکانات داخلی کانکس حمام

پادگان‌ها یا خوابگاه‌ها معمولا بیشترین استفاده را از کانکس حمام دارند. هر سازمان و ارگانی بر اساس نیاز خود، امکانات مخصوصی را برای کانکس حمام در نظر می‌گیرد. اما در حالت کلی، برخی از امکانات مانند سر دوش استاندارد، قفسه نگهدارنده، جالباسی، مخزن آب و آبگرمکن دیواری در تمام کانکس‌ها مشترک است.

سایر امکانات هم می‌تواند در صورت نیاز به کانکس‌های حمام اضافه شود. برای مثال کانکس‌های حمام به دو صورت با راهرو و بدون راهرو ساخته می‌شود یا می‌تواند تک چشمه و چند چشمه باشد که انتخاب آن بر اساس نیاز و سفارش سازمان مربوطه است.

امکانات داخلی کانکس درمانگاهی

مناطق محروم و زلزله زده جهت رسیدگی به بیماران، نیازمند کانکس درمانگاهی با امکانات اولیه است. کانکس‌های درمانگاهی امکاناتی نظیر تخت اورژانس، جعبه کمک‌های اولیه، کمدهای حاوی اقلام بهداشتی، صندلی ویژه برای معاینه بیمار هستند. البته کانکس درمانگاه می‌تواند امکانات بیشتری نظیر اتاق ایزوله نیز داشته باشد که تمامی این امکانات و متراژ کانکس با توجه به درخواست خریدار تعیین می‌گردد.

ویژگی‌های بهترین کانکس از نظر امکانات داخلی

تفاوت اصلی کانکس با ساختمان سنتی، نوع مصالح به کار رفته برای ساخت آن‌هاست. ساختمان‌های سنتی با سیمان و آجر ساخته می‌شوند، اما کانکس‌ها با ساندویچ پانل ساخته می‌شوند و قابلیت جابجایی نیز دارند. برخی از ویژگی‌های بهترین کانکس‌ها عبارتند از:

  • ساخت سریع با ابعاد دلخواه به صورت سفارشی
  • نصب آسان در کمترین زمان ممکن
  • استحکام بالا و مقاوم در برابر زلزله و حوادث طبیعی
  • اقتصادی و مقرون به صرفه
  • دارای طرح و رنگ متنوع
  • عایق حرارتی و برودتی
  • بدون پرتی و فضای داخلی اضافی
  • قابل نصب در مناطق صعب العبور
  • دارای انداره‌های مختلف

کانکس‌های ویلایی، مسکونی، اداری، فروشگاهی، نگهبانی، سرویس بهداشتی و… با امکانات داخلی مورد نیاز و مد‌نظر مشتری، توسط تولید‌کنندگان معتبر، قابل سفارش است. با توجه به ویژگی‌هایی که کانکس‌ها دارند، به راحتی می‌توانند جایگزین ساختمان‌های سنتی شوند.

ساختمان‌های سنتی هزینه ساخت بالایی دارند و در مدت زمان بالا ساخته می‌شوند. همچنین قابلیت حمل و جابجایی نداشته و در صورت خرابی، هزینه‌های تعمیر و نگهداری بالایی خواهند داشت. در صورتی که کانکس‌ها این مشکلات را ندارند و می‌توانند بر اساس طرح و پلن خریدار ساخته شوند.

بنابراین اگر نیاز به یک فضای کاری با هزینه مناسب و حداکثر تجهیزات دارید، انواع کانکس گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شوند. تنها باید به این نکته توجه داشته باشد که خرید کانکس را از تولیدکنند‌گان معتبر انجام دهید تا بهترین کانکس از نظر امکانات داخلی در اختیار شما قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا