طرز تهیه به پلو خوشمزه و مجلسی با مرغ؛ به روش سنتی درستش کن


طرز تهیه به پلو ساده, طرز تهیه به پلو اصفهانی , طرز تهیه به پلو با گوشت چرخ کرده , طرز تهیه به پلو بدون گوشت , به پلو ساده , پلو به و هویج , به پلو نی نی سایت , دمپخت با به , طرز تهیه به پلو با عدس

اگه دنبال یه غذای ساده ولی خوشمزه می‌گردید، طرز تهیه به پلو ساده رو امتحان کنید. این غذا با ترکیب برنج و میوه به، طعمی متفاوت و دلپذیر داره که می‌تونه هر سفره‌ای رو خاص کنه. آماده‌سازی این پلو نیاز به مواد خیلی پیچیده‌ای نداره و در عین سادگی، مزه‌ای فوق‌العاده رو به شما ارائه می‌ده.

برای تهیه به پلو ساده، اول از همه مرغ رو خرد کن و کنار بگذار. هویج و به رو هم رنده کن. پیازها رو نگینی خرد کرده و توی تابه با کره تفت بده. مرغ رو اضافه کن و با کمی ادویه تفت بده. بعد هویج و به رو به همراه دارچین و هل اضافه کن و کمی دیگه تفت بده تا عطر ادویه‌ها بلند شه. برنج رو آبکش کن و توی قابلمه لایه‌لایه با مواد مرغ و به بچین. در نهایت، پلو رو دم بکن و با کمی زعفران و کره طعم‌دارش کن. به پلو رو با سالاد و ترشی سرو کن و از غذای خوشمزه‌ات لذت ببر.

ماده غذایی مقدار
برنج ۳ پیمانه
به ۱ عدد
سینه مرغ ۱ عدد
هویج ۲ عدد متوسط، نگینی خرد شده
پیاز ۲ عدد متوسط، نگینی خرد شده
کره ۵۰ گرم
زعفران دم‌کرده ۲ قاشق غذاخوری
پودر هل ۱ قاشق چای‌خوری
دارچین ۱ قاشق چای‌خوری
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
زیره سبز ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه به پلو ساده

مرحله ۱: آماده‌سازی مرغ و سبزیجات

ابتدا سینه مرغ را از استخوان جدا کنید و به صورت مکعبی خرد نمایید. هویج و به را پوست گرفته و به صورت رنده درشت خرد کنید. پیازها را نیز پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. این مرحله پایه‌گذار اصلی طعم دهی به غذا خواهد بود.

مرحله ۲: تفت دادن مواد

در یک تابه مناسب، کمی کره به همراه مقداری روغن اضافه کنید و پیاز خرد شده را در آن تفت دهید تا طلایی و نرم شود. سپس مرغ خرد شده را اضافه کنید و با کمی فلفل سیاه، نمک و زردچوبه به خوبی تفت دهید تا مرغ‌ها رنگ بگیرند.

مرحله ۳: افزودن ادویه و سبزیجات

به تابه هویج و به رنده شده، دارچین و هل اضافه کنید و تمامی مواد را خوب تفت دهید تا عطر ادویه‌ها خودنمایی کند. پس از چند دقیقه زعفران دم‌کرده و کمی نمک و زیره سبز را افزوده و از روی حرارت بردارید.

مرحله ۴: آماده‌سازی برنج

برنج را که از قبل با کمی نمک خیس کرده‌اید، در آب جوش قرار دهید و پس از چند دقیقه کف روی آن را بگیرید و سپس آبکش کنید. ته دیگ مورد نظر را در کف قابلمه بچینید.

مرحله ۵: لایه‌بندی برنج و مواد

در قابلمه، یک لایه برنج بریزید و روی آن یک لایه از مخلوط مرغ و به قرار دهید. این کار را تا اتمام مواد ادامه دهید و مطمئن شوید که با لایه برنج تمام کنید.

مرحله ۶: دم کردن به پلو

پلو را برای مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا خوب دم بکشد. می‌توانید کمی آب زعفران دم‌کرده و کره بر روی برنج پخش کنید تا طعم دار و خوش‌رنگ شود.

مرحله ۷: سرو به پلو

پس از اتمام دم‌کشی، به پلو را در ظرف مورد نظر بکشید و با سالاد فصل و ترشی میل کنید. این غذا ترکیبی عالی از طعم‌های ملایم و عطر ادویه‌هاست که می‌تواند هر مهمانی را خاص کند. نوش جان!

انواع پلوی خوشمزه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا