طرز تهیه ته چین رشته پلو خوشمزه و رستورانی به سبک اصیل ایرانی


طرز تهیه ته چین رشته پلو

همه ما گاهی اوقات دنبال یه غذای متفاوت و خوشمزه هستیم که بشه سریع و راحت درست کرد. طرز تهیه ته چین رشته پلو یکی از اون دستورهاییه که می‌تونه همین حس رو به ما بده. این غذا ترکیبی از برنج و رشته‌ با مزه‌هایی از زعفران و گوشت چرخ کرده است که با هم خیلی خوب جور در میان. با هم یاد می‌گیریم چطور این غذای خوشمزه و متفاوت رو درست کنیم.

برای تهیه ته چین رشته پلو، اول پیاز و گوشت چرخ کرده رو با ادویه‌ها سرخ کنید و رب اضافه کنید. زرده‌های تخم‌مرغ رو با ماست، زعفران و گلاب مخلوط کرده و کنار بذارید. رشته‌ها رو خرد کنید و با برنجی که قبلاً خیس کردید بپزید. در قابلمه روغن و زعفران بریزید، رشته و مواد گوشتی رو لایه‌لایه اضافه کنید و دم کنید. در آخر، کشمش‌ها رو تفت بدید و برای تزیین استفاده کنید. حالا غذایی خوشمزه و مجلسی دارید که همه رو تحت تأثیر قرار می‌ده.

مواد اصلی مقدار
برنج ۲ پیمانه
رشته پلویی ۱۵۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
ماست ۱/۲ پیمانه
زعفران دم کرده به مقدار لازم
دیگر مواد مقدار
گلاب ۱ ق غذاخوری
روغن مایع ۳ ق غذاخوری
پیاز متوسط ۱ عدد
کشمش پلویی ۳ ق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ ق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، دارچین، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین رشته پلو

مرحله ۱: آماده‌سازی پیاز و گوشت

پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. داخل تابه‌ای کمی روغن بریزید و پیازها را با کمی زردچوبه تفت دهید تا رنگشان طلایی شود. حالا گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و همراه با نمک، فلفل سیاه، دارچین و پاپریکا خوب تفت دهید تا کاملاً سرخ شود. سپس رب گوجه فرنگی را افزوده و تفت دهید تا رنگ آن باز شود و بوی خامی از بین برود، بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله ۲: تهیه مخلوط تخم مرغ و ماست

در یک کاسه بزرگ، زرده‌های تخم‌مرغ را از سفیده جدا کرده و به آنها ماست، زعفران دم کرده، نمک، گلاب و روغن مایع اضافه کنید. تمام مواد را با هم خوب هم بزنید تا کاملاً یکدست شود و زرده‌ها کاملاً با بقیه مواد مخلوط گردند.

مرحله ۳: آماده‌سازی رشته‌ها

رشته پلویی را برداشته و از وسط به دو نیم کنید. سپس آن‌ها را در یک بشقاب بزرگ بریزید تا زمان استفاده کنار گذاشته شوند. این کار باعث می‌شود رشته‌ها آماده پخت در کنار برنج باشند.

مرحله ۴: پخت برنج

برنج را از چند ساعت قبل خیس کنید. سپس آن را در قابلمه‌ای بریزید، آب اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد. کف روی آب را بگیرید و اجازه دهید برنج بپزد تا نرم شود. دو دقیقه قبل از اینکه برنج کاملاً بپزد، رشته‌های خرد شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا نرم شوند، سپس برنج و رشته‌ها را آبکش کنید و روی آنها آب سرد بگیرید تا پخت آنها متوقف شود.

مرحله ۵: تهیه ته‌دیگ رشته

در قابلمه‌ای که می‌خواهید ته چین را در آن بپزید، کمی روغن و زعفران بریزید و نصف رشته‌ها را در کف قابلمه پهن کنید. روی آن نیمی از مواد گوشتی که از قبل آماده کرده‌اید را بریزید و خوب پخش کنید.

مرحله ۶: لایه‌گذاری و دم کردن

روی مواد گوشتی، بقیه برنج و رشته‌ها را اضافه کنید و فشار دهید تا سطحی صاف و محکم داشته باشید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و برای ۴۰ دقیقه زمان دهید تا ته چین به خوبی دم بکشد.

مرحله ۷: تفت دادن کشمش

در حالی که ته چین دارد دم می‌کشد، کشمش‌ها را با کمی روغن در تابه‌ای تفت دهید تا پف کنند و طلایی شوند. این کار باعث می‌شود کشمش‌ها طعم دلپذیری پیدا کنند و برای تزیین ته چین آماده باشند.

مرحله ۸: تزیین و سرو

پس از اینکه ته چین آماده شد، آن را از قابلمه خارج کنید و در ظرف مورد نظر برگردانید. کشمش‌های تفت داده شده را روی ته چین بریزید تا زیبایی آن دوچندان شود. حالا ته چین رشته پلو آماده است تا سرو شود. نوش جان!

آموزش انواع ته چین مجلسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا