طرز تهیه ته چین عدس خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله


طرز تهیه کله جوش مجلسی و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کله جوش کله جوش از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که از ترکیب کشک و گردو درست می شود، برای …

طرز تهیه ته چین عدس پلو با گوشت چرخ کرده طرز تهیه عدس پلو با مرغ و رب ته چین عدس پلو دونفره

ته چین عدس پلو نوعی غذای متفاوت و خوشمزه با طعم بی نظیر است که طرفداران زیادی دارد و خیلی راحت و سریع درست می‌شود، ته چین عدس با روش‌های مختلف و مواد متنوعی آماده می شود و بسیار پرخاصیت و مقوی است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین عدس در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ۴ پیمانه
عدس ریز و محلی ۱ پیمانه
پیاز ۱ عدد
مرغ ۱ عدد سینه
کنسرو ذرت نصف پیمانه
فلفل دلمه‌ای ترجیحا زرد رنگ ۱ عدد
ماست غلیظ ۱ پیمانه
روغن به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پودر دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین عدس

مرحله اول

ابتدا مقداری عدس را که از شب قبل خیس کرده‌اید تا نفخ آن‌ها گرفته شود و موقع پخت سریعتر بپزند در یک قابلمه بریزد و مقداری آب روی آن بگیرید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا روی حرارت متوسط بپزند و نرم شوند، بعد کنار بگذارید.

مرحله دوم

بعد یک پیاز را نگینی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود بعد پیاز‌ها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند بعد نمک و فلفل سیاه و پودر دارچین را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله سوم

وقتی عطر ادویه‌ها پخش شد سپس مرغ را در اندازه‌های دلخواه برش بزنید و به پیاز‌ها اضافه کنید و تفت دهید تا مرغ‌ها خوب سرخ شوند و رنگ آن‌ها عوض شود و طلایی رنگ شوند بعد مقداری ذرت آب پز شده را روی مواد بریزید.

مرحله چهارم

به جای ذرت آب پز می‌توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید و بعد ذرت را کمی تفت دهید سپس یک فلفل دلمه را بشورید و خشک کنید و نگینی خرد کنید و در تابه بریزید و تفت دهید تا عطر فلفل دلمه آزاد شود و همه مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم

سپس برنج را که از دو ساعت قبل در آب خیس خورده و دانه‌های آن کمی قد کشیده‌اند در قابلمه‌ای که تا نصف از آب جوش پر شده است بریزد و مقداری نمک و روغن به آن اضافه کنید و به مدت ۷ تا ۸ دقیقه اجازه دهید تا با هم بجوشند و برنج‌ها نرم شوند.

مرحله ششم

سپس برنج‌ها را آبکش کنید و در سبد بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود بعد دو پیمانه از برنج را در ظرفی بریزید و ماست غلیظ را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند سپس مقداری روغن مایع را هم اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله هفتم

اگر می‌خواهید طعم ته‌چین خوشمزه‌تر شود به جای روغن مایع از کره استفاده کنید، سپس کف و دور تا دور یک قابلمه نچسب را با روغن چرب کنید و یک لایه ضخیم از مواد برنجی را بریزید و به دیواره‌ها بچسبانید و کمی فشار دهید تا محکم شوند.

مرحله هشتم

بعد از آن یک لایه برنج، سپس یک لایه عدس پخته شده و بعد یک لایه از مخلوط مرغ و پیازها را به ترتیب در قابلمه بریزید و سطح آن را صاف کنید تا همه مواد تمام شوند و سپس درب قابلمه را با دم‌کنی ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله نهم

بعد به مدت یک ساعت اجازه دهید تا برنج خوب دم بکشد و ته چین کامل طلایی رنگ و نرم شود، سپس قابلمه را برگردانید و ته چین عدس را کامل از قابلمه بیرون بیاورید و در ظرف مناسب قرار دهید و سپس در اندازه‌های دلخواه برش بزنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا