طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد، غذای فوری و بسیار خوشمزه


طرز تهیه تاجیک پلو، غذای اصیل و سنتی تاجیکستان

طرز تهیه تاجیک پلو تاجیک پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه، لذیذ و اصیل تاجیکستان است که خیلی راحت با مواد متنوعی درست …

طرز تهیه عدسی، یک صبحانه مقوی و فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه عدسی عدسی یکی از صبحانه های معروف و سنتی ایرانی است که خواص بسیاری برای سلامتی بدن دارد، برای مشاهده آموزش …

طرز تهیه قلیه ترش سنتی و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه قلیه ترش قلیه ترش یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محلی کشورمان است که اصالت آن به استان لرستان تعلق دارد، …

طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد

ساندویچ مرغ سرد یکی از انواع ساندویچ‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود، برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است، از این ساندویچ خوش طعم می‌توانید به عنوان فینگر فود استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
سینه مرغ ۱ عدد
سیر ۴ حبه
نمک و فلفل سیاه ۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پاپریکا و پودر سیر ۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
هویج پخته یا خام ۱ عدد
جعفری خرد شده به مقدار لازم
چیپس خلالی به مقدار لازم
ذرت ۲ قاشق غذا خوری
پنیر گودا یا پنیر چدار به مقدار لازم
سس مایونز کم چرب ۳ قاشق غذا خوری
ماست ۳ قاشق غدا خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
آویشن و پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد

مرحله ۱: برش دادن فیله‌های مرغ و رنده کردن سیرها

برای طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد ابتدا فیله‌های مرغ را تمیز بشورید، خشک کنید بعد به شکل باریک و نواری برش بزنید و کنار بگذارید بعد چند حبه سیر را پوست بگیرید با رنده ریز رنده کنید، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله ۲: تفت دادن سیرهای له شده و فیله‌های مرغ در روغن داغ

سپس سیرهای له شده را داخل تابه بریزید، با روغن داغ تفت دهید تا عطر سیر پخش شود بعد از آن فیله‌های مرغ برش داده شده را در تابه بریزید و تفت دهید تا همه قسمت‌های آنها سرخ شود، بعد از این که یک طرف فیله‌های مرغ سرخ شد آنها را برگردانید.

مرحله ۳: اضافه کردن ادویه‌ها و تفت دادن آن‌ها

بعد اجازه دهید تا طرف دیگر فیله‌های مرغ هم کاملاً سرخ و طلایی رنگ شود، سپس ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیر است به مقدار مناسب با توجه به ذائقه خودتان روی فیله‌های مرغ بریزید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها پخش شود.

مرحله ۴: پختن فیله‌های مرغ روی حرارت ملایم

وقتی که عطر ادویه‌ها کاملاً به خورد برش‌های مرغ رفت در تابه را ببندید و اجازه دهید تا مرغ‌ها روی حرارت ملایم خوب بپزند و بافت آن‌ها نرم شود، تقریباً بعد از ۲۰ دقیقه ، فیله‌های مرغ خوب می‌پزند و آماده می‌شوند، در طول این زمان مراقب باشید که فیله‌ها خشک نشوند.

مرحله ۵: پوست گرفتن و رنده کردن هویج

بعد از این زمان تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، فیله‌های مرغ را داخل یک ظرف بریزید تا کاملاً خنک شوند، در این فاصله هویج را پوست بگیرید، با رنده ریز رنده کنید، می‌توانید به دلخواه خودتان هویج را قبل از این که رنده کنید، با آب بپزید.

مرحله ۶: پختن هویج و رنده کردن آن

در صورتی که بخواهید از هویج پخته استفاده کنید هویج را داخل یک قابلمه قرار دهید مقداری آب روی آن بریزید، اجازه دهید تا هویج به مدت نیم ساعت روی حرارت متوسط بپزد و بافت آن کاملاً نرم شود، بعد از آن هویج را پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید.

مرحله ۷: شستن و خرد کردن جعفری‌ها و اضافه کردن به مواد

بعد هویج رنده شده را روی مرغ‌ها بریزید و با آنها مخلوط کنید، سپس مقداری جعفری را تمیز بشورید، خشک کنید بعد جعفری‌ها را در اندازه‌های کوچک خرد کنید، به ترکیب مواد اضافه کنید و با آنها مخلوط کنید، به جای جعفری می‌توانید از سبزی‌های معطر دیگر هم استفاده کنید.

مرحله ۸: اصافه کردن چیپس خلالی و ذرت به ترکیب مواد

سپس مقداری چیپس خلالی را روی مواد بریزید و با آنها مخلوط کنید بعد از آن مقداری ذرت به مواد اضافه کنید، با بقیه مواد مخلوط کنید بهتر است که از کنسرو ذرت استفاده کنید، چون طعم فوق العاده‌ای دارد و برای استفاده در ساندویچ مرغ سرد مناسب است.

مرحله ۹: اضافه کردن پنیر گودا یا چدار به مواد

بعد از آن مقداری پنیر گودا یا چدار ورقه‌ای را در اندازه‌های کوچک‌تر خرد کنید، به مواد اضافه کنید و با آنها مخلوط کنید، همه مواد را با هم خوب ترکیب کنید سپس برای درست کردن سس مخصوص این ساندویچ، مقداری سس مایونز را داخل یک ظرف بریزید.

مرحله ۱۰: مخلوط کردن ماست و سس و ادویه‌ها با هم

بعد مقداری ماست به سس مایونز اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و آویشن به سس اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند، عطر ادویه‌ها به خورد سس برود و آن را کاملا مزه‌دار کند.

مرحله ۱۱: اضافه کردن سس مخصوص به ترکیب مواد

سپس سس تشکیل شده را روی ترکیب مواد بریزید و با آنها مخلوط کنید تا عطر و طعم سس به خورد مواد برود، می‌توانید برای این که طعم سس کاملاً با مواد ترکیب شود مخلوط مواد را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً مزه‌دار شوند و جا بیفتند.

مرحله ۱۲: برش دادن نان ساندویچ و ریختن مواد داخل آن

در صورتی که فرصت کافی برای قرار دادن مواد ساندویچ در یخچال ندارید می‌توانید به همان شکل آماده از آنها استفاده کنید، نان باگت یا نان ساندویچ را از وسط برش دهید مقداری از مواد را داخل نان بریزید و پخش کنید، مقدار استفاده از مواد ساندویچ به سلیقه خودتان بستگی دارد.

مرحله ۱۳: برش دادن و سرو ساندویچ مرغ سرد

سپس ساندویچ مرغ سرد را در اندازه‌های مناسب برش دهید و از آن به عنوان یک غذای ساده و سریع، یک فینگر فود خوش طعم و پرطرفدار یا یک پیش غذای مناسب و شیک برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا