طرز تهیه شورت برد، یک شیرینی شیک و جذاب خانگی


طرز تهیه شورت برد شورت برد میلیونری

شورت برد یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که به روش‌های مختلف و با طعم‌های متنوع و متفاوتی درست می‌شود، شورت برد را می‌توانید به عنوان یک دسر شیک یا یک میان وعده سالم و مقوی برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه شورت برد در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شورت برد
کره به دمای محیط رسیده ۱ پیمانه معادل ۲۲۷ گرم
شکر ۲/۱ پیمانه
نشاسته ذرت ۴/۱ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
نمک ۱ پنس
پسته ۱ پیمانه
گلاب ۴/۱ قاشق چای خوری
بادام پرک ۱ پیمانه
وانیل ۴/۱ قاشق چای خوری
سفیده تخم مرغ برای رومال ۱ عدد

طرز تهیه شورت برد

مرحله ۱: تهیه‌ی مخلوط اصلی کره و شکر

برای طرز تهیه شورت برد ابتدا مقداری کره را داخل یک ظرف بریزید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند و بافت آن‌ها سبک و نرم شود بعد در یک ظرف دیگر آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود.

مرحله ۲: اضافه‌کردن آرد و ترکیب‌ اولیه

سپس کمی نمک و مقداری نشاسته ذرت را به آرد اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید و بعد ترکیب آرد را کم کم به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و با هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند و خمیر جمع شود و فرم بگیرد و بافت آن نرم شود.

مرحله ۳: تهیه خمیر با وانیل و بادام

بعد خمیر تشکیل شده را نصف کنید و در دو ظرف جدا بریزید، به نصف خمیر مقداری وانیل اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا عطر وانیل در آن پخش شود و بعد هم نصف بادام پرک شده را روی خمیر وانیلی بریزید و با هم ترکیب کنید تا یکدست شود.

مرحله ۴: طعم‌دهی خمیر با مغز پسته و گلاب

سپس به قسمت دیگر خمیر مقداری مغز پسته خرد شده اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، مغز پسته لازم نیست خیلی پودر شده باشد و بعد کمی هم گلاب روی خمیر پسته‌ای بریزید و با هم ترکیب کنید تا عطر آن در خمیر پخش شود.

مرحله ۵: ترکیب پودر گل رز و شکل‌دهی به خمیر

بعد مقداری پودر گل رز را به خمیر پسته‌ای اضافه کنید و با هم ترکیب کنید تا بافت خمیر یکدست و صاف شود، سپس هر قسمت از خمیرها را به طور جدا روی یک سلفون قرار دهید و خمیرها را به شکل استوانه‌ روی سطح صاف و با سلفون رول کنید.

مرحله ۶: استراحت خمیر در یخچال

سپس با سلفون اطراف خمیر را بپوشانید و مانند سوسیس ابتدا و انتهای سلفون را بپیچید و بعد قسمت دیگر خمیر را هم آماده کنید و سپس خمیرها را داخل یخچال قرار دهید تا از شب تا صبح یا به مدت چند ساعت خوب استراحت کنند و جا بیفتند.

مرحله ۷: آماده‌سازی سفیده‌ی تخم‌مرغ

بعد از این که خمیرها منسجم شدند آن‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و سپس یک سفیده تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید و با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود و بافت آن یکدست شود، بعد سلفون روی خمیرها را باز کنید و از آن‌ها جدا کنید.

مرحله ۸: تزئین خمیر با پرک بادام

سپس با فرچه سفیده تخم مرغ را روی خمیرها بمالید و آن‌ها را رومال کنید، بعد روی خمیری که با پرک بادام ترکیب شده نصف باقی مانده پرک بادام را بریزید یا خمیر را در پرک بادام بغلتانید تا کاملا سطح رول خمیر را بپوشاند و کنار بگذارید.

مرحله ۹: پوشاندن خمیر با مغز پسته خرد شده

بعد با سفیده تخم مرغ روی خمیر پسته‌ای را رومال کنید و سپس خمیر را در نصف باقی مانده مغز پسته خرد شده بغلتانید تا کاملا سطح آن با مغز پسته پوشانده شود و بعد خمیرها را داخل یک ظرف قرار دهید و در یخچال بگذارید تا استراحت کنند.

مرحله ۱۰: برش و آماده‌سازی نهایی

بعد از نیم ساعت که خمیرها خودشان را گرفتند آن‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و روی یک سطح صاف قرار دهید هر کدام از خمیرها را برش‌های یک سانتی دهید و به چند قسمت مساوی تقسیم کنید سپس در کف سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید.‌

مرحله ۱۱: آماده‌سازی برای پخت

بعد از آن برش‌های خمیر را با فاصله در سینی فر بچینید و ابتدا سینی را در یخچال قرار دهید تا خمیر‌ها به مدت نیم ساعت استراحت کنند و سفت شوند و بعد از آن سینی را از یخچال بیرون بیاورید و در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است بگذارید.

مرحله ۱۲: تنظیم دمای فر و پخت کوکی‌ها

سپس دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت ۱۲ دقیقه در فر خوب بپزند و آماده شوند، چون میزان حرارت و دمای فرهای مختلف با هم فرق می‌کند در طول زمان پخت دقت کنید که کوکی‌ها خشک نشوند.

مرحله ۱۳: خنک کردن و تزئین کوکی‌ها

بعد از پخت سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا سرد شود و بعد به آرامی شیرینی‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دیگری قرار دهید سپس با سلیقه خودتان مقداری عسل یا شکلات ذوب شده روی شیرینی‌ها بمالید.

مرحله ۱۴: تزئین با پودر و مغزهای خرد شده

سپس با پودر پسته و مغز گردو خرد شده و خلال بادام و گل رز روی آن‌ها را تزئین کنید و بعد در یخچال بگذارید تا خودشان را بگیرند و سفت شوند برای درست کردن شورت برد فندق و گردو میزان آرد و نشاسته ذرت و کره و نمک به همان اندازه است.

مرحله ۱۵: آماده‌سازی شورت برد فندق و گردو

برای شورت برد فندق و گردو فقط به جای شکر سفید از شکر قهوه‌ای استفاده کنید و تمام مراحل را به همان روش قبل انجام دهید و خمیر را نصف کنید و به یک قسمت فندق خرد شده و به قسمت دیگر گردو خرد شده و پودر هل اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ۱۶: تقسیم بندی خمیر و تزئین با مغزیجات

می‌توانید از اول مقدار خمیر را دو برابر درست کنید و بعد خمیر را چهار قسمت کنید و از شب تا صبح در یخچال قرار دهید و بعد از آن با سفیده تخم مرغ رومال کنید و با مغزیجات مختلف کاور کنید و بعد دوباره در یخچال بگذارید تا سفت شوند.

مرحله ۱۷: پخت و سرو کردن شورت برد

سپس خمیرها را برش بزنید و دوباره در یخچال بگذارید و بعد در فر بپزید، بعد از این‌ که کوکی‌ها با طعم‌های مختلف آماده شدند، آن‌ها را در ظرف مناسب بچینید و بعد شورت برد بادام و پسته و فندق و گردو را برای پذیرایی همراه با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا