طرز تهیه ماست کباب؛ یک غذای فوری و خوشمزه با مرغ


طرز تهیه ماست کباب

ماست کباب یکی از انواع کباب‌های خوشمزه، لذیذ و پرطرفدار است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود، این نوع کباب خوشمزه که طعمی جدید و متنوع از جوجه کباب است را می‌توانید در تابه و با روغن سرخ کنید، این کباب بافتی سبک و لطیف دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه ماست کباب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
سینه مرغ نصف ۱ سینه کامل
فلفل دلمه رنگی نصف ۱ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
روغن زیتون ۱ قاشق غذا خوری
ماست پر چرب ۳ قاشق غذا خوری
لیمو ترش تازه ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری از هر کدام
پودر سیر و پودر پاپریکا نصف قاشق چای خوری از هر کدام
زعفران دم‌کرده غلیظ به مقدار لازم
کره ۳۰ گرم
برنج به تعداد نفرات
خلال پسته برای تزیین کردن برنج به مقدار لازم
زعفران دم‌کرده غلیظ براز تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه ماست کباب

مرحله ۱: خرد کردن سینه مرغ

ابتدا سینه مرغ را تمیز بشورید، خشک کنید، به شکل و اندازه مناسب برای درست کردن جوجه برش بزنید و داخل یک ظرف بریزید، بعد از آن پیاز را پوست بگیرید، بشورید، در اندازه‌های کوچک‌تر خرد کنید، روی برش‌های مرغ بریزید و با آنها مخلوط کنید.

مرحله ۲: خرد کردن فلفل دلمه

سپس فلفل دلمه رنگی را تمیز بشورید، بهتر است که از فلفل دلمه سبز رنگ استفاده کنید، بعد آن را در اندازه‌های کوچک‌تر خرد کنید و روی برش‌های مرغ‌ها بریزید و با آنها مخلوط کنید تا عطر و طعم فلفل دلمه به خورد مرغ‌ها برود و آن‌ها را مزه دار کند.

مرحله ۳: اضافه کردن آب لیمو

بعد یک لیموی تازه را تمیز بشورید، از وسط نصف کنید، آب آن را کامل بگیرید و روی برش‌های مرغ بریزید، با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم لیمو به خورد مرغ‌ها برود، سپس مقداری نمک روی برش‌های مرغ بریزید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله ۴: اضافه کردن ادویه‌ها

بعد از آن ادویه‌ها را که شامل پودر سیر، پودر پاپریکا و فلفل سیاه است با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان روی برش‌های مرغ بریزید و با آنها مخلوط کنید تا عطر ادویه‌ها پخش شود و به خورد مرغ‌ها برود، مقدار استفاده و نوع ادویه‌ها را می‌توانید تغییر دهید.

مرحله ۵: اضافه کردن ماست چکیده

سپس ماست چکیده را روی برش‌های مرغ بریزید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و ماست کاملاً به خورد مرغ‌ها برود، بعد مقداری روغن زیتون را هم به برش‌های مرغ اضافه کنید و با آنها مخلوط کنید تا روغن زیتون کاملاً به خورد مرغ‌های خرد شده برود.

مرحله ۶: قرار دادن مرغ در یخچال

سپس روی ظرف را با سلفون یا نایلون بپوشانید، بعد ظرف مرغ‌ها را داخل یخچال قرار دهید، اجازه دهید تا به مدت دو ساعت در یخچال بمانند، خوب استراحت کنند و کاملاً مزه‌دار شوند، بعد از این مدت جوجه‌های مزه‌دار شده را از داخل یخچال بیرون بیاورید.

مرحله ۷: کشیدن جوجه‌ها به سیخ

بعد جوجه‌ها را به سیخ چوبی بکشید و کنار بگذارید، همه جوجه‌ها را به همین روش آماده کنید سپس یک تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا تابه کاملاً داغ شود، بعد مقداری روغن داخل تابه بریزید و اجازه دهید تا روغن هم کمی داغ شود، سپس سیخ‌های چوبی جوجه را داخل تابه بچینید.

مرحله ۸: ذوب کردن کره

بعد مقداری کره را داخل یک ظرف کوچک بریزید و به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا کره ذوب شود، سپس مقداری زعفران دم کرده غلیظ را به کره ذوب شده اضافه کنید، با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم آنها با هم ترکیب شود.

مرحله ۹: رومال کردن جوجه‌ها

سپس با یک فرچه از مخلوط کره و زعفران روی جوجه‌ها بمالید و آنها را کاملا رومال کنید، اجازه دهید تا یک طرف جوجه‌ها خوب سرخ و طلایی شود، بعد آنها را برگردانید تا طرف دیگر جوجه‌ها هم سرخ شود، تقریبا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا هر دو طرف جوجه‌ها روی حرارت ملایم بپزند.

مرحله ۱۰: سرو و تزیین

بعد از آن برنج را هم که همزمان با پخت جوجه‌ها آماده کرده‌اید و خوب دم کشیده است داخل ظرف مناسب بریزید، روی آن را با مقداری زعفران دم کرده غلیظ تزئین کنید، برای تزئین کردن برنج می‌توانید از مقداری خلال پسته هم استفاده کنید و روی برنج بریزید. در آخر ماست کباب را به عنوان یک غذای شیک، خوش طعم و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با پلوی زعفرانی، ته دیگ، سالاد، فلفل سبز شیرین، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا