طرز تهیه پیازچه پلو با فلفل دلمه‌ای و مرغ به روش مجلسی


طرز تهیه پیازچه پلو

پیازچه پلو، یه غذای خوشمزه و ساده‌ایه که می‌تونه وعده‌ای متفاوت و رنگارنگ برای خانواده‌تون باشه. این دستور پخت با استفاده از موادی که به راحتی در دسترس هستند، یک وعده غذایی کامل و مغذی رو تضمین می‌کنه. بریم که با هم این غذای خوشمزه رو درست کنیم.

برای تهیه پیازچه پلو، اول پیازچه‌ها رو بشورید و خرد کنید. برنج رو با نمک خیس کنید و مرغ رو هم بدون استخوان کنید و با ادویه، پیاز خلالی و سیر پوره شده مزه‌دار کنید و بذارید توی یخچال استراحت کنه. بعد مرغ رو توی روغن تفت بدید و فلفل دلمه‌ای و پیازچه رو اضافه کنید. برنج رو جداگانه بپزید، بعد در ته قابلمه کمی روغن بریزید و لایه‌های برنج و مخلوط مرغ و پیازچه رو بچینید و در نهایت پلو رو دم کنید. ساده و خوشمزه، یک غذای کامل و رنگارنگ برای خانواده!

مواد اصلی مقدار
برنج ۲ پیمانه
پیازچه خرد شده ۳/۴ پیمانه
سینه مرغ بدون استخوان و پوست ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه‌ای رنگی خرد شده ۱ عدد کامل
سایر مواد مقدار
پیاز خرد شده ۱ عدد متوسط
سیر له شده ۳ حبه
زعفران دم‌کرده به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه پیازچه پلو

مرحله ۱: آماده‌سازی پیازچه و برنج

ابتدا پیازچه‌ها را به خوبی بشویید و لایه‌ای نازک از پوست شیشه‌ای آن‌ها را جدا کنید. سپس، سر و ته پیازچه‌ها را بریده و به اندازه دلخواه خرد کنید. در همین حین، برنج را با مقداری نمک به مدت حدود یک ساعت خیس کنید تا آماده پخت شود. خیساندن برنج کمک می‌کند تا برنج در هنگام پختن، طعم بهتری داشته باشد و نرم‌تر شود.

مرحله ۲: آماده‌سازی و مزه‌دار کردن مرغ

سینه مرغ را بدون استخوان و پوست تهیه کنید و به صورت مکعبی یا نواری خرد نمایید. مرغ خرد شده را درون کاسه‌ای ریخته، به آن ادویه‌جات شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به همراه پیاز خلالی و سیر له‌شده اضافه کنید و با کمی زعفران دم‌کرده مخلوط کنید. این ترکیب را برای حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ به خوبی مزه‌دار شود.

مرحله ۳: سرخ کردن مرغ و سبزیجات

یک تابه بزرگ را با کمی روغن گرم کنید و مرغ مزه‌دار شده را به همراه پیاز و سیر تفت دهید. هنگامی که مرغ شروع به تغییر رنگ داد، فلفل دلمه‌ای خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند. در آخر، پیازچه‌های خرد شده را افزوده و همه مواد را به مدت چند دقیقه دیگر تفت دهید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله ۴: پخت و آماده‌سازی برنج

برنج خیس خورده را درون قابلمه‌ای بزرگ ریخته و با مقدار کافی آب به جوش بیاورید. پس از آنکه برنج به جوش آمد و کف آن گرفته شد، کف را بردارید تا برنج شفاف‌تر شود. سپس برنج را آبکشی کنید تا آماده لایه‌بندی با مواد باشد.

مرحله ۵: لایه‌بندی و دم کردن پلو

در ته قابلمه‌ای که می‌خواهید پلو را در آن دم کنید، کمی روغن بریزید و در صورت تمایل، می‌توانید ته دیگی از نان یا سیب‌زمینی قرار دهید. سپس یک لایه برنج را پهن کرده، روی آن را با مقداری از مخلوط مرغ و پیازچه بپوشانید. این کار را تا آخرین لایه تکرار کنید. در نهایت، دمکنی را روی قابلمه قرار دهید و پلو را برای مدت ۴۵ دقیقه دم کنید.

مرحله ۶: سرو پیازچه

پلو پس از اینکه پلو کاملا دم کشید، آماده سرو است. پیازچه پلو را در ظرف مورد نظر خود کشیده و در صورت تمایل، با ماست یا سالاد شیرازی همراه کنید. این غذا با طعم دلچسب و مزه‌ای که از ترکیب پیازچه و مرغ به دست می‌آید، می‌تواند یک وعده غذایی کامل و راضی‌کننده برای شما و خانواده‌تان باشد. نوش جان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا