طرز تهیه کازان کباب ترکی یک غذای جدید و خوشمزه برای مهمانی


طرز تهیه کازان کباب ترکی

طرز تهیه کازان کباب ترکی خیلی ساده و راحته. این غذا از مواد ساده و خوشمزه‌ای تشکیل شده که به راحتی می‌تونید تو خونه پیدا کنید. کازان کباب، یک غذای محبوب ترکیه‌ای است که معمولا با گوشت چرخ کرده و بادمجان پخته می‌شود. حالا بیایید با هم نگاهی به مواد لازم و روش پخت این غذا بیاندازیم.

برای تهیه کازان کباب ترکی، اول بادمجان‌ها رو بشورید و برش بدید و توی آب نمک بزارید تا تلخیش بره. بعد از خشک کردن، بادمجان‌ها رو سرخ کنید. مواد گوشتی رو با پیاز، سیر، جعفری، و ادویه‌ها مخلوط کنید و بذارید یه مدت توی یخچال استراحت کنه. بعد گوشت رو توی برش‌های بادمجان بگذارید. برای سس، گوجه‌ها رو با سیر و رب تفت بدید، بعد بادمجان‌ها رو اضافه کنید و با آب جوش بپزید تا گوشت و بادمجان خوب بپزن و سس غلیظ شه.

مواد اصلی مقدار
گوشت چرخ‌کرده ۲۵۰ گرم
بادمجان ۳ عدد
پیاز ۲ عدد
سیر ۴ حبه (دو حبه برای گوشت، دو حبه برای سس)
جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۳ عدد
رب گوجه ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کازان کباب ترکی

مرحله ۱: آماده‌سازی بادمجان‌ها

ابتدا بادمجان‌ها را خوب بشویید. پوست بادمجان‌ها را کامل نگیرید و برای زیبایی، آن‌ها را به صورت خطی برش دهید. روی هر بادمجان برش‌هایی ایجاد کنید به طوری که کاملا تا ته بریده نشوند. سپس، بادمجان‌ها را درون مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن‌ها گرفته شود. پس از چند دقیقه، بادمجان‌ها را خارج کرده و خشک کنید.

مرحله ۲: سرخ کردن بادمجان‌ها

بادمجان‌های آماده شده را در یک تابه با کمی روغن تا زمانی که طلایی شوند سرخ کنید. سپس آن‌ها را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید تا خنک شوند.

مرحله ۳: تهیه مواد گوشتی

پیازها را رنده کرده و به همراه دو حبه سیر رنده شده، جعفری خرد شده، ادویه‌ها (نمک، فلفل سیاه و زردچوبه)، و گوشت چرخ‌کرده خوب مخلوط کنید. این مخلوط را برای ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا مزه‌دار شود.

مرحله ۴: پر کردن بادمجان‌ها

از مخلوط گوشتی به اندازه یک شامی بردارید و در بین برش‌های ایجاد شده در بادمجان‌ها قرار دهید. مطمئن شوید که تمام برش‌ها به خوبی پر شده‌اند.

مرحله ۵: تهیه سس مخصوص

برای تهیه سس، گوجه‌ها را رنده کرده و در یک تابه دیگر تفت دهید. سپس دو حبه سیر رنده شده و رب گوجه را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها بلند شود.

مرحله ۶: پخت نهایی

بادمجان‌های پر شده را روی سس قرار دهید. مقداری آب جوش اضافه کنید تا مواد کمی با آب پوشیده شوند. درب تابه را بگذارید و برای ۱۰ دقیقه با حرارت زیاد بگذارید تا گوشت کمی سفت شود. سپس حرارت را کاهش دهید و اجازه دهید برای ۳۰ تا ۴۵ دقیقه دیگر بپزد تا گوشت و بادمجان کاملا پخته و سس غلیظ شود. بعد از پخت، کازان کباب ترکی شما آماده سرو است. نوش جان!

آموزش انواع غذای ترکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا