طرز تهیه کوکی کنجدی، میان وعده بسیار خاص و خوشمزه!


طرز تهیه نان کروسان خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

طرز تهیه نان کروسان نان کروسان یکی از انواع نان های خوشمزه و ساده که معمولا برای صبحانه درست می شود، برای مشاهده …

طرز تهیه کیک خیس بدون فر به روش خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک خیس بدون فر کیک خیس بدون فر یکی از انواع دستورهای پخت این کیک خوشمزه است که با طعم های …

طرز تهیه فینگر فود سوسیس، پیش غذای جذاب و لاکچری!

طرز تهیه فینگر فود سوسیس فینگر فود سوسیس یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و لذیذ است که طرفداران زیادی دارد این غذای …

طرز تهیه کوکی کنجدی, دستور پخت کوکی کنجدی

کوکی کنجدی یکی از انواع کوکی‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد، این شیرینی خیلی راحت درست می‌شود و برای پذیرایی بسیار مناسب است. کوکی کنجدی را می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی آماده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کوکی کنجدی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
آرد سفید قنادی ۵۰ گرم
پودر بادام ( با پوست یا بدون پوست) ۵۰ گرم
نارگیل چرب ۶۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
ارده ۸۵ گرم
عسل ۱۱۰ گرم
جوش شیرین ۴/۱ قاشق چای خوری
نمک ۲/۱ قاشق چای خوری
وانیل ۲/۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کوکی کنجدی

مرحله ۱: الک کردن آرد

ابتدا آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود، سپس آن را داخل یک ظرف بریزید، مقداری پودر بادام به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب و یکدست شوند، بعد کمی نمک هم روی آرد بریزید، هم بزنید تا با هم خوب مخلوط شوند.

مرحله ۲: اضافه کردن پودر نارگیل و جوش شیرین

سپس مقداری پودر نارگیل چرب را به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند بعد از آن کمی جوش شیرین را هم روی مواد بریزید، هم بزنید تا همه مواد خشک با هم ترکیب شوند و بافت صاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۳: تهیه مخلوط عسل و تخم مرغ

در یک ظرف دیگر مقداری عسل بریزید، ارده را به آن اضافه کنید سپس با همزن برقی ترکیب آن‌ها را هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند، بعد از آن تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید، خوب هم بزنید تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود.

مرحله ۴: زدن مخلوط تخم مرغ، عسل و ارده

مخلوط تخم مرغ، عسل و ارده را باید به مدت ۳۰ ثانیه با همزن برقی هم بزنید تا خوب با هم ترکیب و یکدست شوند سپس کمی وانیل به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا عطر وانیل در مخلوط مواد پخش شود، وانیل بوی زهم تخم‌مرغ‌ها را از بین می‌برد.

مرحله ۵: ترکیب مواد خشک و مواد عسلی

سپس مواد خشک را کم کم، به شکل کنترل شده و در چند مرحله به مواد عسلی اضافه کنید بعد با لیسک به آرامی آن‌ها را در یک جهت هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند، در این مرحله مخلوط تشکیل شده مواد کاملاً چسبنده و کش‌دار هستند.

مرحله ۶: نگهداری مخلوط در یخچال

بعد روی ظرف مواد را کامل با سلفون یا نایلون بپوشانید، سپس ظرف مخلوط را به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا مخلوط خوب استراحت کند و جا بیفتد بعد ظرف را از یخچال بیرون بیاورید، روی آن را بردارید و خمیر را کمی ورز دهید.

مرحله ۷: تهیه گلوله‌های خمیر و غلتاندن در کنجد

سپس از مایه شیرینی گلوله‌هایی به اندازه ۳۵ گرم بردارید، با دست فرم دهید و آن‌ها را به شکل گردو درآورید، بعد داخل یک ظرف مقداری کنجد بریزید و گلوله‌های خمیر را خوب در آن بغلتانید تا سطح خمیر کوکی‌ها به طور کامل با کنجد پوشانده شود.

مرحله ۸: چیدن گلوله‌ها در سینی فر

بعد داخل سینی فر یا قالب مورد نظر مورد نظر کاغذ روغنی قرار دهید بعد از این که همه گلوله‌ها را آماده کردید با فاصله در سینی فر بچینید، سپس به آرامی با انگشت روی آن‌ها فشار دهید تا هر کدام از آن‌ها تقریبا به ضخامت یک سانتی‌متر پهن شوند.

مرحله ۹: پختن کوکی‌ها در فر

سپس سینی فر یا قالب را در فر که از نیم ساعت قبل خوب گرم شده است قرار دهید، دمای فر را روی ۱۵۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، بعد اجازه دهید تا کوکی‌ها به مدت ۱۰ دقیقه در فر بپزند و آماده شوند به طوری که سطح آن‌ها طلایی رنگ شود.

مرحله ۱۰: خنک کردن کوکی‌ها

بعد از این مدت سینی یا قالب را از داخل فر بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا کوکی‌ها خنک شوند، سپس به آرامی آن‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید تا خرد نشوند و شکل آن‌ها خراب نشود، سپس کوکی‌ها را در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۱۱: تزئین و سرو کوکی‌ها

سپس با سلیقه خودتان روی کوکی‌ها مقداری عسل رقیق شده یا شکلات ذوب شده بریزید بعد آن‌ها را با پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، خلال بادام یا کنجد تزئین کنید، حالا تعدادی کوکی کنجدی را داخل یک ظرف مناسب بچینید. بعد از آن کوکی کنجدی را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده سالم و مقوی برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای داغ یا قهوه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا