طرز تهیه کیک تیتان خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله


طرز تهیه ویفر شکلاتی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه ویفر شکلاتی ویفر شکلاتی یکی از انواع بیسکویت های روکشدار خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده …

طرز تهیه کیک تیتان , دستور پخت کیک تیتان نی نی سایت

کیک تیتان یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که طعم و عطری فوق العاده و عالی دارد و بافت آن خیلی سبک و لطیف است، این کیک پر طرفدار خیلی راحت درست می‌شود و یک دسر شیک و مجلسی برای پذیرایی و مهمانی‌ها محسوب می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک تیتان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای کیک
تخم مرغ ۶ عدد
شکر ۴/۳ لیوان معادل ۱۵۰ گرم
آرد سفید ۱ لیوان و ۲ قاشق غذا خوری معادل ۱۶۰ گرم
نسکافه ۱ قاشق مربا خوری
آب جوش ۲ قاشق غذا خوری
روغن مایع ۲ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
مواد لازم برای کرم
شیر عسلی ۱ قوطی
پود قند ۲ قاشق غذا خوری
کره ۱۵۰ گرم

طرز تهیه کیک تیتان

مرحله ۱: تهیه مخلوط نسکافه و جداکردن تخم‌مرغ‌ها

برای طرز تهیه کیک تیتان ابتدا مقداری آب جوش را در یک ظرف بریزید و پودر نسکافه را به آن اضافه کنید و هم بزنید و خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید تا خنک شود، سپس تخم مرغ‌ها را بشکنید و زرده و سفیده‌های آن را در دو ظرف مختلف بریزید و زرده‌ها را کنار بگذارید.

مرحله ۲: زدن سفیده‌های تخم‌مرغ با شکر

سفیده‌های تخم مرغ را با همزن بزنید تا کف کنند و بعد نصف مقدار شکر را به آن‌ها اضافه کنید و دوباره با همزن برقی بزنید تا خوب فرم بگیرند و جای پره‌های همزن روی آن باقی بماند و با برگرداندن از ظرف بیرون نریزند، سپس در یخچال بگذارید.

مرحله ۳: زدن زرده‌های تخم‌مرغ با شکر و وانیل

بعد زرده‌ها را با همزن بزنید تا از لختگی خارج شوند و سپس نصف باقی مانده شکر را به آن‌ها اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا بافت آن‌ها کشدار و کرم رنگ شود، بعد مقداری وانیل اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا عطر وانیل در آن پخش شود.

مرحله ۴: اضافه کردن مخلوط نسکافه و روغن مایع

بعد از آن مخلوط نسکافه و آب جوش را هم به زرده‌های تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بافت یکدست و صافی تشکیل شود، بعد از آن روغن مایع را هم به مواد اضافه کنید و به اندازه‌ای که با مواد مخلوط شود، هم بزنید.

مرحله ۵: اضافه کردن سفیده‌های تخم‌مرغ و آرد

سپس سفیده‌های تخم مرغ را هم به زرده‌ها اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند، دقت کنید که سفیده‌ها را باید خیلی آرام فولد کنید تا پف آن‌ها از بین نرود، بعد در ظرف دیگری آرد را الک کنید تا سبک و یکدست شود.

مرحله ۶: ترکیب بکینگ پودر و آرد و اضافه کردن

بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و با هم خوب ترکیب کنید و بعد دوباره ترکیب آرد را الک کنید تا یکدست شود و کم کم به مخلوط مواد تخم مرغی اضافه کنید و با همزن دستی به شکل دورانی و در یک جهت به آرامی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مرحله ۷: ریختن مایه کیک و قرار دادن در فر

سپس در یک قالب با قطر ۲۰ سانت کاغذ روغنی قرار دهید و یا کف قالب را با روغن مایع یا کره چرب کنید و مایه کیک را داخل آن بریزید و سطح آن را با لیسک صاف و یکدست کنید، بعد قالب را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله ۸: تنظیم دمای فر و پخت کیک

دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت ۴۵ دقیقه خوب بپزد و سطح آن طلایی رنگ شود، در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف کیک از بین می‌رود، بعد از آن با یک سیخ چوبی، کیک را تست کنید.

مرحله ۹: تست کردن کیک و خنک کردن آن

یک سیخ چوبی را در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر چیزی از مایه کیک به آن نچسبید یعنی کیک آماده است، بعد کیک را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا ‌سرد شود و سپس به آرامی کیک را از قالب بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

مرحله ۱۰: تهیه کرم روی کیک

برای درست کردن کرم روی کیک، ابتدا باید شیر عسلی را کاراملی کنید، برای این کار قوطی شیر عسلی را در یک قابلمه قرار دهید و مقداری آب به آن اضافه کنید به طوری آب روی قوطی را بگیرد و سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله ۱۱: جوشاندن شیر عسلی و خنک کردن آن

اجازه دهید تا قوطی داخل آب به مدت ۵ تا ۶ ساعت بجوشد، اگر در این مدت آب داخل ظرف کم شد و روی قوطی را نگرفت مقداری آب به ظرف اضافه کنید، بعد از این مدت طرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا قوطی کامل خنک شود.

مرحله ۱۲: تهیه کرم برای روی کیک

سپس کره را در یک ظرف بریزید و مقداری پودر قند به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا با هم مخلوط و یکدست شوند، بعد شیر عسلی کاراملی را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و بافت آنها یکدست شود و فرم بگیرد.

مرحله ۱۳: استراحت کرم و برش کیک

بعد کرم آماده شده و فرم گرفته را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۱ ساعت خوب استراحت کند و سفت و منسجم شود، سپس کیک را از وسط به دو قسمت برش دهید و با فرچه روی یک لایه را با آب لیمو یا نسکافه مرطوب کنید.

مرحله ۱۴: لایه‌بندی کیک با کرم

سپس روی لایه اول را خامه بریزید و سطح آن را صاف کنید به طوری که خامه همه قسمت‌های کیک را بپوشاند و بعد لایه دوم را هم با آبلیمو یا نسکافه مرطوب کنید و روی لایه اول قرار دهید، سپس کل کیک را با خامه کاور کنید و کامل بپوشانید.

مرحله ۱۵: تزئین کیک و آماده‌سازی برای سرو

بعد کیک را در یخچال قرار دهید تا به مدت یک ساعت خامه خودش را بگیرد و به خورد کیک برود و بعد از یخچال بیرون بیاورید و با سلیقه خودتان با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردو خرد شده، پودر کاکائو و شکلات چیپسی تزئین کنید. در آخر کیک تیتان را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسب بچینید و این دسر خوش طعم را همراه با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا