طرز تهیه پلو نخود فرنگی با مرغ، یک غذای مجلسی و بسیار خوشمزه


طرز تهیه پلو نخود فرنگی با مرغ

طرز تهیه پلو نخود فرنگی با مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و آسونه که می‌تونه به عنوان یه وعده کامل سرو بشه. این دستور پخت با استفاده از ترکیب برنج و مرغ و افزودن نخود فرنگی، طعمی دلچسب و تازه به غذا می‌ده که مطمئناً پسند هر کسی خواهد بود. بریم که یاد بگیریم چطور این غذای خوش طعم رو درست کنیم.

برای تهیه پلو نخود فرنگی با مرغ، اول مرغ رو با پیاز و ادویه تفت می‌دیم و می‌پزیم. بعد از پخت، مرغ رو ریش‌ریش می‌کنیم. برنج رو با نمک خیس می‌کنیم. نخود فرنگی رو بخارپز یا جوشونده و آبکشی می‌کنیم. توی تابه‌ای جدا، پیاز رو تفت می‌دیم و مرغ ریش‌ریش، زعفران، و رب گوجه‌فرنگی اضافه می‌کنیم و بعد نخود فرنگی رو می‌ریزیم. برنج رو می‌پزیم، آبکش می‌کنیم و لایه‌لایه با مواد مرغ و نخود فرنگی می‌چینیم و دم می‌کنیم. در آخر کره روی پلو ذوب می‌کنیم و سرو می‌کنیم.

مواد اصلی میزان
برنج ۳ پیمانه
سینه مرغ ۱ عدد
نخود فرنگی ۱ پیمانه
سایر مواد میزان
پیاز ۲ عدد
رب گوجه‌فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کرده به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه پلو نخود فرنگی با مرغ

مرحله ۱: آماده‌سازی مرغ

ابتدا در یک قابلمه مناسب، مقداری روغن ریخته و سینه مرغ را به همراه یک پیاز چهارقاچ شده تفت دهید تا کمی سطح مرغ سرخ شود. پس از آن، نمک و ادویه‌جات شامل فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کرده و آبجوش به آن بیفزایید تا مرغ کاملا پخته شود. پس از پخت، مرغ را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش کنید.

مرحله ۲: خیساندن برنج

همزمان با پخت مرغ، برنج را با کمی نمک در آب خیس کنید تا زمان آماده‌سازی سایر مواد، برنج آماده پخت شود. این کار باعث می‌شود برنج در زمان پخت تا حد امکان نرم و لطیف شود.

مرحله ۳: آماده‌سازی نخود فرنگی

نخود فرنگی را بشویید و انتخاب کنید که آیا مایلید آن‌ها را بخارپز کنید یا در آب جوش بریزید. در صورت استفاده از آب جوش، پس از اینکه نخود فرنگی‌ها کمی نرم شدند، آن‌ها را آبکشی کنید.

مرحله ۴: تفت دادن پیاز و افزودن مرغ

پیاز باقی‌مانده را نگینی خرد کرده و در یک تابه با کمی زردچوبه تفت دهید تا طلایی و نرم شود. سپس، مرغ ریش‌ریش شده را اضافه کرده و به همراه مقداری زعفران دم‌کرده تفت دهید تا طعم‌ها به خوبی به هم برسند.

مرحله ۵: اضافه کردن رب و نخود فرنگی

پس از تفت دادن مرغ با زعفران، رب گوجه‌فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و بوی خامی رب گرفته شود. سپس نخود فرنگی را به ترکیب اضافه کرده و به مدت یک دقیقه دیگر هم بزنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند.

مرحله ۶: پخت برنج و تهیه ته‌دیگ

برنج خیس‌خورده را در آب جوش بریزید و اجازه دهید تا به جوش بیاید. سپس کف روی آب را بگیرید و پس از نرم شدن برنج، آن را آبکش کنید. در قابلمه، کف را با مواد دلخواه برای ته‌دیگ بپوشانید.

مرحله ۷: لایه‌بندی برنج و مواد

در قابلمه، ابتدا یک لایه برنج بریزید، سپس مخلوط مرغ و نخود فرنگی را اضافه کنید و این لایه‌بندی را تکرار کنید تا تمام مواد تمام شوند.

مرحله ۸: دم کردن پلو

پس از تکمیل لایه‌بندی، پلو را برای ۳۰ دقیقه برای دم‌کردن قرار دهید. این مرحله به برنج اجازه می‌دهد تا همه طعم‌ها را به خود بگیرد و به خوبی پخته شود.

مرحله ۹: سرو

پس از اتمام دم‌کردن، پلو را در ظرف مناسبی برگردانید تا ته‌دیگ زیبا در بالا قرار گیرد. سپس، کمی کره روی پلو ذوب کنید تا طعم آن را غنی‌تر سازد. حالا پلو نخود فرنگی با مرغ آماده سرو است. نوش جان!

آموزش انواع پلو با مرغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا