تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری + زمان و شرایط دفترچه 1402


یکی از رشته‌های پر طرفدار دستیاری پزشکی است که هر سال توسط وزارت بهداشت و مراحل ثبت نام آن در سایت سنجش انجام می‌شود. داوطلبانی که در آزمون تخصصی و فوق تخصصی دستیاری موفق به پذیرش نشده‌اند می‌توانند برای تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری اقدام نمایند. افرادی که پس از آزمون اولیه تخصصی و فوق تخصصی منتظر یک فرصت دوباره برای شرکت در آزمون وزارت بهداشت می‌گردند، کافی است در زمان اعلام شده به سایت سنجش مراجعه کنند و پس از پر کردن دفترچه ثبت نام آن را ارسال نمایند.

تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری

هر سال وزارت بهداشت برای جذب نیروهای متخصص و فوق متخصص پزشکی آزمون دستیاری با همکاری سایت سنجش برگزار می‌کند. علاقمندان به شرکت در این آزمون می‌بایست در تاریخ مشخص شده برای ثبت نام وارد سامانه sanjesh.org شوند. در صورتی که افراد واجد شرایط آزمون مرحله اول پزشکی را رد شوند می‌توانند برای بار دوم زمان تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری را جستجو کنند.

وزارت بهداشت به دلیل استرس و اضطراب داوطلبان و نیز اهمیت این آزمون که برای اکثر متقاضیان حائز اهمیت است، شانسی مبنی بر جبران در نظر می‌گیرد و از طریق اطلاعیه‌های سایت سنجش، زمان برگزاری دقیق تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری را اعلام می‌کند. بنابراین به علت مهم بودن این مسئله در ادامه به مباحث جدول تکمیل ظرفیت دستیاری، زمان تکمیل ظرفیت دستیاری و شرایط تکمیل ظرفیت دستیاری خواهیم پرداخت.

زمان تکمیل ظرفیت در آزمون دستیاری

وزارت بهداشت برای داوطلبان دستیار پزشکی تخصصی و فوق تخصصی، آزمون جداگانه‌ای با کمک سایت سنجش sanjesh.org برگزار می‌کند. علاقمندان به این شاخه از علوم تجربی می‌توانند شانس خود را محک بزنند و مدارک خود را همراه با دفترچه ثبت نام بارگذاری نمایند. پس از آزمون اولیه، برخی افراد به دلیل انتخاب رشته اشتباه و یا مردود شدن بر اثر تحمل استرس و فشار زیاد، به دنبال فرصتی مجدد می‌گردند که زمان برگزاری آن به نام ” تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری” در سایت سنجش اعلام خواهد شد.

داوطلبان می‌توانند از این فرصت طلایی استفاده کنند و دوباره دفترچه ثبت نام مدارک خود را ارسال نمایند. همچنین ضروری است از تاریخ دقیق برگزاری آزمون دستیار پزشکی مطلع شوند که برای اینکار بایستی اخبار و اطلاعیه‌های سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org را دنبال کنند. لازم به ذکر است که هنوز زمان تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری مشخص نشده است، اما پس از انتشار اعلامیه رسمی سنجش کشور، زمان برگزاری آزمون دستیار پزشکی به روز می‌شود.

زمان-تکمیل-ظرفیت-آزمون-دستیاری

همانطور که گفتیم متقاضیان زیادی برای آزمون دستیاری شرکت می‌کنند و افرادی که در مرحله اول مردود می‌شوند اما قصد دارند برای بار دوم شانس موفقیت در این آزمون سخت را بسنجند، بیشتر از حجم ظرفیت می‌باشند. بنابراین داوطلبانی که نمی‌خواهند این موقعیت ویژه و استثنایی را از دست بدهند و برای این مسیر آماده و نیز مصمم می‌باشند، بایستی به محض انتشار زمان تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری، مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند. معمولا سامانه در ساعات اول ثبت نام شلوغ می‌باشد و با کندی مواجه است.

شرایط دفترچه تکمیل ظرفیت دستیاری 1402

داوطلبانی که در آزمون دستیاری پزشکی تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت شرکت کرده اما رد شده‌اند، بنابر شرایطی تعیین شده که در سایت سنجش sanjesh.org در صورت تغییر و یا اصلاحیه ابلاغ می‌شود؛ می‌توانند دوباره در زمان تکمیل ظرفیت دستیاری برای ثبت نام اقدام نمایند. در این قسمت برای آشنا شدن با برخی شرایطی که در ثبت نام  و دفترچه 1402 ذکر شده است، اشاره خواهیم کرد:

شرایط ثبت نام دستیار پزشکی
اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد قبول دارای سلامت جسمی
عدم سو پیشینه کیفری دارای سلامت روانی
عدم اعتیاد به مواد مخدر عدم ارتباط و همکاری با گروه‌های ضد نظام
عدم سو پیشینه فشاد اخلاقی عدم استفاده از نوشیدنی‌های الکلی
شرایط دفترچه راهنما دستیار پزشکی
در درجه اول داوطلبانی می‌توانند در تکمیل ظرفیت دستیاری شرکت کنند که از سهمیه بومی برخوردار می‌باشند.

به شرط پذیرش، داوطلبان بومی بایستی در شهر خود مشغول به کار شوند اگر ظرفیت شهری که در آن ساکن است، تکمیل شود؛ متقاضی می‌تواند به شهر بومی دیگر منتقل گردد.

بنابراین داوطلبان با توجه به رشته و ظرفیت تکمیلی، می‌توانند در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org عضو شوند تا از کلیه اطلاعیه و اصلاحیه‌ها آگاه شوند.

جدول تکمیل ظرفیت دستیاری پزشکی

آزمون دستیاری پزشکی تخصصی و فوق تخصصی در زمانی مشخص به نظارت بهداشت و با همکاری سایت سنجش، انجام می‌شود. اما داوطلبان بایستی پیش از شرکت در آزمون، زمان و شرایط دفترچه 1402 را مطالعه کنند و طبق آن با انتخاب رشته و محل مورد نظر برای اشتغال به کار اقدامات لازم را انجام دهند.

جدول تکمیل ظرفیت دستیاری
رشته  دانشگاه ظرفیت
ارتوپدی اراک 2
بیماری‌های داخلی اراک 4
بیهوشی اراک 4
جراحی عمومی اراک 4
رادیولوژی اراک 2
روان پزشکی اراک 2
زنان و زایمان اراک 1
طب اورژانس اراک 2
کودکان اراک 8
بیماری‌های قلبی و عروقی اردبیل 1
جراحی عمومی اردبیل 2
آسیب شناسی ارومیه 1
جراحی کلیه و مجاری اداری ارومیه 1
جراحی مغز و اعصاب ارومیه 1
بیماری‌های غفونی اصفهان 11
پزشکی خانواده اصفهان 1
جراحی مغز و اعصاب اصفهان 1
کودکان اصفهان 21
بیهوشی البرز 1
طب اورژانس البرز 10
جراحی مغز و اعصاب البرز 1

در جدول بالا برای نمونه چندتا از رشته‌های مورد نیاز وزارت بهداشت با تعداد ظرفیت و شهر را آوردیم تا با جدول ظرفیت دستیاری پزشکی به خوبی آشنا شوید. اگر اکنون قصد ثبت نام آزمون دستیاری 1402 را دارید و می‌خواهید مدارک و شرایط مورد نیاز آن را به خوبی بررسی کنید، بایستی به مطالب مختص و عنوان شده در هر صفحه از سایت ایران تحصیل مراجعه نمایید.

سایت تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری

کلیه اطلاعیه‌‎‌های تکمیل ظرفیت در آزمون دستیاری، زمان آزمون دستیاری، اعلام نتایج آزمون دستیاری و مواردی نظیر دندانپزشکی، داروساری، تخصصی و فوق تخصصی پزشکی، دکتری تخصصی Ph.D و آزمون توجیهی بدو خدمت در سایت sanjeshp.ir اعلام می‌شود.

سایت-تکمیل-ظرفیت-آزمون-دستیاریمتقاضیان رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و دستیار پزشکی برای اطلاع از شرایط تکمیل ظرفیت آزمون، می‌بایست به سایت سنجش مراجعه کنند و اخبار رسمی و اطلاعیه‌های برگزاری آزمون را پیگیری کنند. سامانه sanjeshp.ir به منظور بهبود فرایند آزمون و جذب داوطلبان دستیار پزشکی راه اندازی شده است تا داوطلبان به جای صرف وقت و هزینه به راحتی از طریق سایت تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری، نتایج را به راحتی بررسی و مشاهده کنند.

نحوه تکمیل ظرفیت در آزمون دستیاری

متقاضیان تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری برای انتخاب رشته بایستی در زمان مقرر و اعلام شده، به سایت سنجش به نشانی sanjeshp.ir مراجعه نمایند و نسبت به پر کردن مدارک خواسته شده اقدامات لازم را انجام دهند. در صورت باز بودن سامانه برای تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی، بایستی هرچه زودتر در اولین وقت رشته انتخابی خود را ثبت کند تا ظرفیت آزمون پر نشود.

  • در مرحله اول، آدرس سایت سنجش را به نشانی اینترنتی sanjeshp.ir در مرورگر گوگل سرچ کنید و بر روی گزینه آزمون دستیاری کلیک نمایید.
  • سپس گزینه تکمیل ظرفیت را انتخاب نموده و برای تعین رشته، کد رهگیری و  کد ملی را در جایگاه مربوطه ثبت کنید. 
  • دانشگاه و رشته مورد نظر را انتخاب نمایید تا در مصاحبه شرکت کنید. پس از قبولی در مصاحبه، مجاز به انجام آزمون و در نتیجه دستیار پزشکی می‌شوید.

 

برای دانلود فایل PDF مقاله کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله به موضوع تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پرداختیم. وزارت بهداشت با همکاری سازمان سنجش کشور، هر سال در تاریخی مشخص آزمون دستیاری پزشکی برگزار می‌کند. اما برخی از شرکت کنندگان به دلیل استرس بالا مردود می‌شوند. این دسته از افراد شانس مجددی برای پذیرش دارند که می‌بایست با ورود به سنجش از زمان تکمیل ظرفیت در آزمون دستیاری با خبر شوند. پس از اینکه افراد شرایطشان را با شرایط دفترچه 1402 مطابقت دادند، باید به سرعت مدارک خود را ارسال کنند تا ظرفیت آزمون تکمیل نشود. زیرا دارای محدودیت است تا فقط افرادی انتخاب شوند که شایسته این جایگاه می‌باشند.

 

سایت تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری کدام است؟

برای تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید.

زمان تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری مشخص شده است؟

خیر. در صورت انتشار زمان تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری در این مقاله اعلام می‌شود.

شرایط تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری چیست؟

در متن مقاله به صورت مفصل به شرایط تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پرداخته‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا