همه چیز درباره سفر به قشم، جزیره بکر خلیج فارس


جزیره قشم زیبا است و اعجاب‌انگیز. طبیعت مسحورکننده‌ای که این ناحیه از جنوب ایران دارد، باعث می‌شود که یکی از گزینه‌های محبوب برای سفر در طول سال باشد. سنت‌های مردم این منطقه، صنایع دستی و غذاهایشان و البته خلیج فارس هم از دلایل دیگر اهمیت سفر به آن هستند. پیش از سفر به قشم توصیه می‌کنیم نکات این مقاله را با دقت بخوانید.

جاهای دیدنی قشم را بشناسید

پیش از سفر به جزیره، با دیدنی‌هایش آشنا باشید تا علاوه بر بلیط تهران به قشم در زمان مناسب، در طول سفر بتوانید راحت‌تر برنامه‌ریزی کنید. قشم دیدنی‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر می‌شود:

  • جنگل حرا؛
  • دره ستارگان؛
  • جزیره هرمز؛
  • قلعه پرتقالی‌ها.

۱. جنگل حرا

جنگل حرا یکی از خاص‌ترین دیدنی‌های جزیره قشم است. این جنگل در آب قرار دارد و با بالاوپایین‌رفتن آب، درختانش زیر آب فرومی‌روند و دوباره سر بیرون می‌آورند. درختان کوتاه و پربرگ این جنگل عجیب نسبت به آب شور دریا مقاوم‌اند.

۲. دره ستارگان

حالم خوبه

دره ستارگان مکان عجیبی است؛ صخره‌هایی با شکل‌های عجیب‌وغریب دارد که به‌مرور زمان و به‌خاطر فرسایش خاک و زمین در مراحل و دوران‌های مختلف زمانی ایجاد شده‌اند. این دره در نزدیکی روستای برکه خلف قرار دارد که تمیزترین روستای ایران لقب گرفته است.

۳. جزیره هرمز

اگر به قشم سفر کردید به جزیره هرمز هم بروید. این جزیره با خاک سرخ زیبایی که دارد، شما را انگشت‌به‌دهان می‌گذارد. در این جزیره و در ساحل زیبایش شاهد دیدنی‌های فراوانی خواهید بود. در دره سکوت هرمز هم می‌توانید صخره‌هایی نمکی با اشکال و حجم‌های عجیب ببینید. در بازدید از طبیعت زیبا و خارق‌العاده قشم مراقب آسیب‌نزدن به آن هم باشید. حفظ نظافت و تلاش برای مراقبت از دیدنی‌های طبیعی وظیفه همه ما نسبت به این جزیره دیدنی است.

۴. قلعه پرتغالی‌ها

این قلعه را پرتغالی‌ها در مدت حضورشان در جنوب ساخته‌اند و معماری ایرانی و اسلامی در ساختارش به‌ چشم می‌خورد. پرتغالی‌ها که در ایران دوام نیاوردند و شاه عباس آنها را بیرون کرد اما قلعه‌ای که ساختند هنوز هم موجود است و برای بازدید می‌توانید به آن سر بزنید. این قلعه در ساحل قرار دارد و دیدنش خالی از لطف نیست.

تفریحات موجود در جزیره قشم چیست؟

از جمله تفریحات موجود در این جزیره باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • غواصی؛
  • پرواز با پاراگلایدر؛
  • قایق‌سواری؛
  • شاتل‌سواری؛
  • سافاری؛
  • فلای‌برود؛
  • پاراسل.

این تفریحات آبی پرهیجان و جذاب هستند و می‌توانند اوقات خوشی را برایتان در جزیره رقم بزنند. با کمی دقت و تحقیق می‌تونید بلیط هواپیمای ارزان قشم را از بسترهایی مانند وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معروف تهیه کنید. با خرید بلیط راهی جزیره شوید و حسابی لذت ببرید. انواع مجتمع‌های تفریحی موجود در آن هم به شما کمک می‌کنند که اوقات خوش‌تری را سپری کنید.

بهترین اقامتگاه‌ها و هتل‌های قشم

برای اقامت در جزیره قشم هم انتخاب‌های متنوعی پیش رویتان است. از بهترین هتل‌ها تا اقامتگاه‌های بومگردی مختلف از مسافران پذیرایی می‌کنند. از جمله بهترین مکان‌های اقامتی در این شهر باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هتل خلیج فارس؛
  • بوتیک هتل فولتون؛
  • هتل ژئوپارک؛
  • اقامتگاه ناخدا امینی.

۱. هتل خلیج فارس

هتل خلیج فارس در نزدیکی ساحل قرار دارد. برای دوست‌داران دریا و تماشای طلوع و غروبش هیچ‌چیز به اندازه اقامت در چنین هتلی در طول سفرشان خوشایند نخواهد بود. علاوه بر این‌ها در خلیج فارس با امکانات بسیار خوبی از مسافران پذیرایی می‌شود.

۲. بوتیک هتل فولتون

این بوتیک هتل از لوکس‌ترین‌های قشم است. اگر دوست دارید که در مدت اقامت و حضورتان در قشم حسابی راحت باشید و به بهترین شکل از شما پذیرایی شود، بهتر است که به فکر رزرو اتاق یا سوئیتی در بوتیک‌هتل فولتون باشید.

۳. هتل ژئوپارک

ژئوپارک هتلی قدیمی است که آن را بازسازی کرده‌اند. امکانات این هتل هم مطلوب است و در ضمن نزدیکی‌اش به نقاط دیدنی مانند قلعه پرتغالی‌ها یا بازار قشم باعث شده که از گزینه‌های محبوب برای ماندن در جزیره در طول سفر باشد.

۴. اقامتگاه ناخدا امینی

اگر دوست دارید که تجربه متفاوتی از سفر به قشم را برای خودتان رقم بزنید، بهتر است که به‌جای هتل در اقامتگاه‌های بوم‌گردی ساکن شوید. این اقامتگاه‌ها مانند اقامتگاه ناخدا امینی در بافت روستایی و بومی جزیره قرار دارند و اقامت در آنها حال‌وهوای خاص و شیرینی دارد. این اقامتگاه هم در نزدیکی جنگل حرا است و امکانات مناسبی هم در اختیارتان قرار می‌دهد.

راهنمای خرید سوغات از جزیره

در سفرتان به قشم سری به بازارها و فروشگاه‌ها بزنید و از خرید سوغاتی غافل نشوید. برای خرید سوغاتی می‌توانید از میان گزینه‌های زیر انتخاب کنید:

  • صنایع گلیم‌بافی در قشم بسیار جذاب است. از میان طرح‌ها و رنگ‌های گلیم‌هایی که کار دست هستند، گزینه دلخواه‌تان را انتخاب کنید و به خانه ببرید.
  • لباس‌های محلی و جنوبی هم خوش‌رنگ هستند و هم تزیینات زیبایی دارند که کار دست هنرمندان قشم است.
  • از ادویه‌ها و خرماهای جنوبی هم برای سوغاتی بخرید. خرماهای جنوب که طعم و مزه ویژه‌ای دارند و باید امتحان کنید اما یادتان باشد که ادویه‌هایشان تندوتیز هستند. اگر ذائقه‌تان با چنین طعم‌هایی میانه خوبی ندارد، بهتر است که دور خرید ادویه را خط بکشید.

با تهیه بلیط پرواز به قشم راهی جزیره شوید

با خرید بلیط هواپیمای قشم می‌توانید از تهران به جزیره سفر کنید. این روزها که تهیه بلیط سفرهای هوایی راحت‌تر از پیش شده، با خرید مناسب از بستری معتبر و آنلاین می‌توانید به‌سادگی مقدمات سفرتان به جزیره را فراهم کنید. شرکت هواپیمایی قشم و ایرلاین‌های دیگر شما را علاوه بر تهران، از شهرهای گوناگون کشور به‌سمت قشم می‌برند.

در آخر

اگر اهل سفر باشید، حتما دوست دارید که جزیره زیبای قشم را هم ببینید. یکی از بهترین راه‌های رساندن خودتان به این جزیره هم خرید بلیط هواپیما است. با هواپیما ساده و سریع به مقصد می‌رسید. اگر بتوانید بلیط پرواز چارتری پیدا کنید و هزینه کمتری بپردازید که بهتر هم می‌شود و مدیریت مخارج را راحت‌تر به ‌دست می‌گیرید. در سفر به این شهر جنوبی دیدنی‌های فراوانی پیش رویتان است که بعضی از آنها باعث می‌شوند، انگشت‌به‌دهان بمانید. دیدن این جزیره زیبا را از دست ندهید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا