طرز تهیه سالاد کارتوفل خوشمزه آلمانی مرحله به مرحله


طرز تهیه جوجه کباب تریاکی خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه جوجه کباب تریاکی جوجه کباب تریاکی یکی از انواع کباب های بسیار محبوب بین المللی است که اصالت آن متعلق به …

طرز تهیه املت قارچ خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

طرز تهیه املت قارچ املت قارچ یکی از انواع صبحانه های خوشمزه و مجلسی کافی شاپی است که با مواد متنوعی درست می …

طرز تهیه خوراک مرغ چینی خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه خوراک مرغ چینی خوراک مرغ چینی یکی از انواع غذاهای ساده و سبک کشور چین است که با ترکیبات متنوعی درست …

طرز تهیه سالاد کارتوفل روسی سالاد کارتوفل امریکایی سالاد کاردوف سالاد کارتوفل به انگلیسی طرز تهیه سالاد آلمانی

سالاد کارتوفل یکی از سالادهای خوشمزه و معروف آلمانی است که می‌توان آن را در وعده نهار و شام به جای غذای اصلی سرو کرد، این سالاد خوش طعم با روش‌های مختلف و مواد متنوعی آماده و تهیه می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد کارتوفل در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی آب پز ۲ عدد
سوسیس پخته شده ۲ عدد
آب لیمو ترش تازه به مقدار لازم
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
پیازچه به مقدار لازم
خیارشور ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
شوید تازه یا خشک به مقدار لازم
سس مایونز به مقدار لازم
ماست به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد کارتوفل

مرحله اول

برای تهیه سالاد کارتوفل ابتدا سیب زمینی‌ها را بشورید و در یک قابلمه با مقداری آب روی حرارت متوسط قرار دهید تا به مدت تقریبا ۴۰ دقیقه بپزند، سپس از روی حرارت بردارید و کمی که سرد شد، پوست آن را بگیرید و به سلیقه خودتان نگینی یا حلقه‌ای و ریز خرد کنید.

مرحله دوم

سپس سوسیس‌ها را به همراه مقداری آب در یک ظرف دیگر به مدت ۴ تا ۵ دقیقه بپزید و بعد حلقه‌ای خرد کنید، سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری خیار شور را هم نگینی خرد کنید، خیارشور طعم سالاد را خیلی خوشمزه و متفاوت می‌کند.

مرحله سوم

بعد چند ساقه پیازچه را تمیز کنید و بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود، سپس پیازچه را ریز خرد کنید، اگر می‌خواهید از شوید تازه برای سالاد استفاده کنید، مقداری شوید را هم تمیز بشورید و کنار بگذارید تا خشک شود و سپس ریز خرد کنید.

مرحله چهارم

حالا در یک ظرف مناسب سیب زمینی‌ها، سوسیس‌ها، خیار شور، پیازچه، شوید تازه و یا به دلخواه و سلیقه خودتان مقداری شوید خشک را بریزید و با هم مخلوط کنید، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه را روی مواد بریزید و با هم ترکیب کنید.

مرحله پنجم

بعد یک لیموی تازه را بشورید و از وسط برش دهید و آب آن را بگیرید و با توجه به ذائقه خودتان مقداری از آب لیمو را به ترکیب سالاد اضافه کنید و هم بزنید، سپس مقداری روغن زیتون را هم با توجه به ذائقه خودتان به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ششم

حالا در یک ظرف دیگری سس مایونز و ماست شیرین را با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند و سپس به سالاد کارتوفل اضافه کنید و هم بزنید، مقدار سس به سلیقه خودتان بستگی دارد که سالاد پر سس می‌خواهید یا یک سالاد رژیمی.

مرحله هفتم

سپس سالاد را برای ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا سس کاملا به خورد مواد برود و عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود، بعد سالاد را از یخچال در بیاورید و در ظرف مناسب بکشید و با چند برگ نعناع و شوید تازه و زیتون تزئین کنید.

مرحله هشتم

در آخر سالاد کارتوفل را به عنوان یک پیش غذای شیک یا وعده غذایی ساده همراه با چند برش لیموی ترش تازه برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا